Gå til innhold

Får vondt av at datteren min ikke har venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en datter som skal begynne på 2 året på vgs nå. I hele sommer har hun bare vært her hjemme med oss, hun har ingen venner og være med.

Hun er verdens hyggeligste jente og fortjener absolutt bedre, jeg vet ikke hvorfor hun ikke har venner men det virker som et sårt tema for henne. Jeg får vondt av at hun bare sitter hjemme.

Er det noe jeg som mamma kan gjøre for å hjelpe henne?



Anonymous poster hash: 36125...d31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en datter som skal begynne på 2 året på vgs nå. I hele sommer har hun bare vært her hjemme med oss, hun har ingen venner og være med.

Hun er verdens hyggeligste jente og fortjener absolutt bedre, jeg vet ikke hvorfor hun ikke har venner men det virker som et sårt tema for henne. Jeg får vondt av at hun bare sitter hjemme.

Er det noe jeg som mamma kan gjøre for å hjelpe henne?

Anonymous poster hash: 36125...d31

Nei.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slag sosiale aktiviteter har hun? Både faktiske og potensielle.

Hun har gått på håndball men sluttet, jeg har spurt henne om hun har lyst å begynne på en annen aktivitet men det er hun ikke interessert i.

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hun har gått på håndball men sluttet, jeg har spurt henne om hun har lyst å begynne på en annen aktivitet men det er hun ikke interessert i.

Anonymous poster hash: 36125...d31

Hvorfor sluttet hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet du ingenting om...

Hun skal begynne i 2. klasse på vdg.

Mamma kan ikke skaffe deg sosialt nettverk, da.

Den tiden er passert for 10 år siden.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sluttet hun?

Hun synes ikke at det var gøy lenger, noe jeg respekterte.

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Du kan essverre ikke hjelpe. Men jeg tror du bare gjør vondt verre om du prøver å snakke med henne om det (selv mamma ser at jeg er en taper).

Edit: Og det er ikke alle som trenger eller vil ha venner heller.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din datter som må gjøre noe for å få venner. Hun er liksom over den alderen der voksne kan bidra på en diskret måte.

Det kreves tiltak fra din datter annet enn å sitte hjemme. Skjønner at det kan være vanskelig, men en aktivitet kunne absolutt vært en fin måte å komme seg ut blant jevnaldrende ungdom.

Har hun absolutt ingen venner på skolen? Virker veldig rart synes jeg å ikke ha en eneste venn. Er det hun som er veldig spesiell da?



Anonymous poster hash: 996fc...731
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell hvor i landet du bor og spør om noen mødre her på KG har barn på samme alder?



Anonymous poster hash: 27cc6...b3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din datter som må gjøre noe for å få venner. Hun er liksom over den alderen der voksne kan bidra på en diskret måte.

Det kreves tiltak fra din datter annet enn å sitte hjemme. Skjønner at det kan være vanskelig, men en aktivitet kunne absolutt vært en fin måte å komme seg ut blant jevnaldrende ungdom.

Har hun absolutt ingen venner på skolen? Virker veldig rart synes jeg å ikke ha en eneste venn. Er det hun som er veldig spesiell da?

Anonymous poster hash: 996fc...731

Hun har venner på skolen, men hun er aldri med noen på fritiden. Hun tar aldri venner med hjem hit eller drar på besøk hos andre.

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ok. Da er det du kan gjøre er å oppmuntre og legge til rette for at hun beveger seg ut.

Når det gjelder håndballen burde du nok spurt om hva som ikke var gøy lenger.

har hun alltid hatt lite venner og tilbrakt mye tid hjemme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell hvor i landet du bor og spør om noen mødre her på KG har barn på samme alder?

Anonymous poster hash: 27cc6...b3d

Jeg bor på vestlandet men det er ikke en stor plass så tviler at det er så mange herfra som er på KG

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da er det du kan gjøre er å oppmuntre og legge til rette for at hun beveger seg ut.

Når det gjelder håndballen burde du nok spurt om hva som ikke var gøy lenger.

har hun alltid hatt lite venner og tilbrakt mye tid hjemme?

På barneskolen hadde hun venner men det ble mindre da hun begynte på ungdomsskole og i de siste har hun ikke vært med noen

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke bra ut. Lider hun av noen form for angst, depresjon, dårlig selvtillit eller andre psykiske problemer? Vet du om hun tidligere har blitt stengt utenfor eller evt. blitt mobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Hm... Kinkig.

Tror nesten jeg hadde spurt rett ut hvorfor det er slik og heller tatt den krigen som eventuelt kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aishwarya

Selvfølgelig kan moren bidra! Jeg hadde en periode på ungdomsskolen hvor jeg ble utestengt av en venninnegjeng. For meg hjalp det at foreldrene mine spurte og henviste meg til Ppt som snakket med skolen som satte i gang forebyggende tiltak. Ofte kan sosial isolasjon føre til andre problemer som ensomhet og depresjon også. Det som hjalp meg var å finne aktiviteter utenfor skolen. TS; Hva med å sette deg ned og kartlegge interessene hennes sammen? For min del virket aktiviteter barnslig og meningsløst, men sa foreldrene mine foreslo male- og skrivekurs var det midt i blinken. Uansett tror jeg du og datteren din tjener på at dere har en åpen dialog, det har iallfall hjulpet meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke bra ut. Lider hun av noen form for angst, depresjon, dårlig selvtillit eller andre psykiske problemer? Vet du om hun tidligere har blitt stengt utenfor eller evt. blitt mobbet?

Hun har aldri hatt angst eller depresjon tidligere, hun er egentlig veldig utadvendt så jeg aner ikke hvorfor hun har så lite venner.

Hun sier hun har venner på skolen og ikke blir mobbet, men at hun ikke synes at disse folkene er så like henne at hun vil være med dem.

Hm... Kinkig.

Tror nesten jeg hadde spurt rett ut hvorfor det er slik og heller tatt den krigen som eventuelt kom.

Er bare redd for å gjøre alt verre

Anonymous poster hash: 36125...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes hun er lesbisk, eller ikke like interessert i gutter og det som jentene der snakker om. Vent til hun begynner å studere og flytter ut. Kan også tenkes hun tenner seksuelt på eldre menn og er flau. Jenter puler rundt som kaniner i den alderen hun sluttet å være venner med noen, så det kan godt tenkes det er manglende seksuell realisering som hindrer samhold og virker avgrensende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...