Gå til innhold

Er jeg unormal som bare vil ha 1 barn ?


Gjest AquaFina

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Jeg er bare halvt enebarn, men blir litt fornærmet av det du skriver her. Jeg har masse venner, og tar vare på folk rundt meg. Og hensyn til andre mennesker? Det lærte mamma meg.

Pleie og omsorg av foreldre? Det fikser vel eldrehjemmet når den tid kommer? Jeg har 2 halvsøsken men kan ikke si vi er så close.

Anonymous poster hash: bbc0e...ebb

og så tenker jeg. Hbor mange enebarn kjenner hun nå til at hun kan skjære alle over en ksm slik?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har to søsken. Jeg er nok litt bortskjemt.har lite venner.hadde en ensom og tøff barndom.følte aldri mine foreldre hadde tid til meg. Sliter mye med meg selv nå som voksen. Har ei nydelig datter på 5år som jeg har oppdratt alene.min kjæreste vil ha et felles barn.men jeg synes det er mye jobb med barn. Føler egentlig at jeg takler bare hun jeg har.ser for meg en utslitt å sur mamma om jeg fikk flere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er egoistisk å få enebarn om man kan få flere.

Ser noen sier eldrehjemmet tar vare på foreldrene når de blir eldre. Så enkelt er det ikke. For det første kan det gå mange år med en eks. Dement forelder før de får sykehjensplass eller hjemmesykepleie. Her må barna komme inn og passe på at mor/far spiser, handle for dem, ut å lete etter dem om de "leter etter barna som ikke kommer hjem til middag", følge dem til legen osv osv. Når de først får sykehjemsplass så blir ting litt "enklere" men det krever allikevel mye. Mor/far er ensom og vil gjerne ha besøk. Når det kommer til slutten så er det fint å våke over den døende, som enebarn får man ikke avlastning fra søsken. Og når de dør må man ordne alt alene.

Ja, man kan ha annen slekt, familie og venner som hjelpet og stiller opp. MEN det er ikke det samme som søsken.

Anonymous poster hash: 08b66...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange med ett barn. Halve klassen til min datter er enebarn(!). Og mange uten barn. Og mange med to. Så kjenner jeg noen få med tre eller flere. Ett eller to er det "normale" :). Selv har jeg to, og ser MANGE fordeler med å kun ha ett, akkurat som det er noen fordeler med to. Og selvfølgelig kan man ha et utmerket liv uten. Og noen med mange søsken kan ha stor glede av det og en fin og harmonisk oppvekst. Ingen fasit her, og du er ikke unormal. Men ikke diskuter dette med andre du, bare si ja og ha og "vi får se, men jeg tviler..."



Anonymous poster hash: 81426...923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til hver enkelte 👍

Ingen normer som sier hvor mange barn man "bør" få :)

Jeg Har enebarn, mange fordeler 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...