Gå til innhold

Er jeg unormal som bare vil ha 1 barn ?


Gjest AquaFina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du er unormal, vet jeg ikke.

Men du anses nok som svært egoistisk.

Folk ønsker søsken. Det er mange nok argumenter for det.



Anonymous poster hash: 412ee...98c
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venner og familie oppfører seg som at jeg er verdens mest egoistiske menneske som ikke vil ha flere barn enn det ene jeg har. Så du er ikke alene.

Anonymous poster hash: 12261...b85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på KG har jeg inntrykk av at det er vanligere å ønske ett barn enn å ønske to.

Er det en reell problemstilling da, eller bare diskuterte dere generelt? Og hvor gamle er vennegjengen?



Anonymous poster hash: 12faf...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egoistisk? Søsken er ikke alltid en "velsignelse", i hvert fall ikke i voksen alder. Kan faktisk ofte være en belastning. Kjenner mange voksne som er enebarn og aldri har savnet søsken. Selv har jeg bare ett barn, selv barnet mitt har en halvbror så hadde jeg ikke ville hatt flere barn uansett. Synes mange får flere barn en de har overskudd til. Man må jo også tenke på hvordan man evt. skal klare seg hvis det blir samlivsbrudd. At man får friske barn er heller ingen selvfølge.



Anonymous poster hash: 4c1b6...b8f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke unormalt spørr du meg :)

Hvis du ønsker barn, og har kapasitet og ønske om bare ett, vil jo det være det beste for både deg og barnet.

Det er jo helt klart en fordel om barnet foreksempel går i barnehage noen dager i uka, eller omgir seg med barn i familie eller vennekrets, men det gjelder vel de fleste tror jeg :)

Anonymous poster hash: 24fb7...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også bare ha ett barn fordi det passer best for oss. Skjønner veldig godt hvordan du føler det for vi får også mye mas og vantro kommentarer om hvor grusomme foreldre vi er. For oss var alternativet ingen eller ett barn og det står vi for :)

Anonymous poster hash: b279f...9ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Vi skal også bare ha ett barn fordi det passer best for oss. Skjønner veldig godt hvordan du føler det for vi får også mye mas og vantro kommentarer om hvor grusomme foreldre vi er. For oss var alternativet ingen eller ett barn og det står vi for :)

Det du skriver kunne vært skrevet av meg.

Godt å se det er flere som forstår ihvertfall.

Anonymous poster hash: b279f...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

De fleste har barn eller venter barn ,

jeg er selv gravid .

Vi er alt fra 27- til 33 år .

Her på KG har jeg inntrykk av at det er vanligere å ønske ett barn enn å ønske to.

Er det en reell problemstilling da, eller bare diskuterte dere generelt? Og hvor gamle er vennegjengen?

Anonymous poster hash: 12faf...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Vi har ikke bestemt oss enda om vi vil ha flere, men om vil velger å ha bare ett, så får folk bare godta det og klappe igjen. Det er vårt liv og vårt valg. Jeg setter i hvert fall ikke barn til verden kun for å glede andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, synes ditt valg er intelligent og fornuftig - da er det også mulig for foreldrene å hente seg inn og ha et liv.

Anonymous poster hash: 96513...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi trives godt med vår lille familie på tre. Kanskje får vi lyst på et barn til i fremtiden, men jeg kan fint se for meg at det blir oss tre fremover også.

Hva andre mener om det er jeg ikke så opptatt av. Og de som maser (for det gjør mange) får passet sitt påskrevet om den dramatiske opplevelsen vi hadde da barnet ble født. Ok, så smører jeg tjuuukt på, men det er en kime av sannhet i det også. Og det stopper kjeften på de fleste. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også bare ha ett barn fordi det passer best for oss. Skjønner veldig godt hvordan du føler det for vi får også mye mas og vantro kommentarer om hvor grusomme foreldre vi er. For oss var alternativet ingen eller ett barn og det står vi for :)

Anonymous poster hash: b279f...9ce

Grusomme foreldre? !

Gått a banen, hvordan folk er det dere omgås?

Anonymous poster hash: 51dfd...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er heller ikke slik at alt blir fantastisk hvis de får søsken... Mange søsken som har vært uvenner livet ut.

Og jo flere barn man har, jo mindre tid får man til hvert barn. Og hvert barn må greie seg mindre. Mange foreldre takler ikke så godt å ha flere, de har mer enn de kan bite over. Så det er ikke bare flott med flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vel venne gjengen synes dette var helt forferdelig og hvordan i alle dager kunne jeg tenke slik ?

ser ikke problemet med å ønske ett barn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, fatter ikke at noen på liv og død skal legge seg opp i hvor mange barn ANDRE skal ha! Snakk om å stikke nesa der den ikke hører hjemme. Om du er unormal TS, ja da må jeg være et føkkings alien fra det ytre rom, for jeg ønsker ikke barn i det hele tatt. Og folk stikker nesa si i det også.



Anonymous poster hash: 25cda...11c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Nei, dere er ikke dårlige foreldre - og ingen bør legge seg oppi hvor mange barn folk velger å ha.

MEN, jeg kunne aldri tenkt meg å ha bare et barn. De enebarna jeg kjenner til er blitt noen svært spesielle mennesker. De blir ikke nødvendigvis bortskjemte - det kommer helt an på foreldrenes oppdragelse, men de blir lett spesielle fordi de ikke lærer seg å ta hensyn til andre mennesker og tåler svært dårlig kritikk.

Og når man har gått gjennom sykdom og død hos foreldre så lærer man å sette enda mer pris på sine søsken. Det å være flere til å dele på pleie og omsorg har vært godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...