Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Har planer om å innom coop mega neste gang jeg besøker mamma og pappa, der har de sikkert størrelsen mindre - så jeg får hamstre noen pakker. Det er nok den 5-8 han eeeegentlig skulle hatt min også, for 7-16 er i "bomseste" laget enda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag lo gullet for første gang! :rodmer: Vi hadde nettopp stått opp og humøret var på topp. Han lå naken på stellebordet og glisa og jabba til meg mens jeg stelte han. Så gjorde jeg "dikkedikkedikkedikk!!" oppover magen, brystkassa og opptil halsgropa med fingrene - og ut av gutten kom den hærligste trillende latter :rodmer:

Jeg fikk han ikke til å le noe mer etter det..... han bestemmer vel selv må vite ;) men da er det nok bare et tidsspørsmål før han begynner å le mer, på "kommando" og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herleg da! :rodmer: Barnelatter er nydeleg fint :) M har også såvidt begynt å flire, men ja, dei bestemmer sjølv når ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig koselig! :) O begynte å le for noen uker siden, men det var kun med den gangen, i tillegg til noen hikst og enkle flirelyder, men i dag lo han skikkelig på nytt, og det er såå koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herleg da! :rodmer: Barnelatter er nydeleg fint :) M har også såvidt begynt å flire, men ja, dei bestemmer sjølv når ;)

Skikkelig koselig! :) O begynte å le for noen uker siden, men det var kun med den gangen, i tillegg til noen hikst og enkle flirelyder, men i dag lo han skikkelig på nytt, og det er såå koselig!

Jaaa det er herlig :rodmer: var slike trillende hikst som kom sammenhengene :) før har det vært bare enkelt-hikst midt inni smilene :)

.............

...sitter her og pumper mine sprekkeferdige jur! Gullet har blitt så flink til å sove sammenhengene laaange etapper at puppene holder på å sprenges om nettene :fnise: Skal ikke klage, jeg pumper mer enn gjerne jeg! I natt som var, sov han fra 21.30 til 05.45..! (ny rekord!) Også til 08.00. Også til 11.00......... mitt lille B-menneske! :gjeiper: (vi hadde amme/kose/lekestund i dobbeltsenga fra 08-09.15 da :) ).

Så har han endelig blitt flink til å sovne selv om kveldene!

Det virker som han nesten koser seg når han blir lagt i senga. Han smiler, finner tommeltotten og ligger å koser/sutter til han sovner - med nattlyset på, det er viktig ;) Hvis han ikke roer seg og begynner å protestere, tar jeg han opp, koser litt og byr på en skvett med pupp - også er det somregel heeeelt greit å legge seg :) I kveld var han i seng kvart på ni, var så trøtt dakar... Vært på besøk hos bestemor og bestefar i hele dag, så han var nok utslitt av all kosen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herleg at han foreløpig har blitt flink til å sove om natta da! :jepp: M har begynt å våkne om natta, men det er pga han har regulert leggetida si til tidlegare på kvelden. Så i staden for å sove 4-5 timar i strekk om natta, så søv han 4-5 timar i strekk på kvelden. Men det er jo greit nok, eg overlever, sjølv om eg skulle ønske eg kunne få sove liiiitt lenger :fnise:

Men, eg vart ikkje mamma sånn eg kunne få sove godt om natta :fnise:

Håper du får ei god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det skrevet mye vås jeg som småbarnsmor ble litt irritert av, kjenner jeg! :kjefte:

Jeg er helt enig i å prøve å gå inn for å få barnet til å sovne trygt, men dette innebærer (etter min mening) IKKE å ha makten og denne "du SKAL sove NÅ, enten du vil eller ikke-holdningen" som er fremstilt her. Og å passe på så spedbarn ikke sover for mye på dagen da, mann....det er det dummeste jeg har hørt! Da er det stor sjans for at de overtrette babyene sover fra 00-06, gitt :ironi: Og de motsier seg jo selv så det griner etter fler ganger i artikkelen.

Jeg er helt imot denne skrikekur-metoden, minner meg mer om dressur enn barneoppdragelse. Man tvinger jo barnet til å sove, fordi det skjønner etter hvert at det er ikke noe vits i å rope på hjelp og trygghet.. Har mye mer tro på å være tilstede og gjøre det tryggest mulig for babyen, så lenge babyen har behov for det jeg...

Har jo selv en som hadde mye problemer med å sove, og "tiltakene" jeg gjorde var å gjøre sengen så lun og trygg som mulig, bysse, bære, puppe og trøste, la han sovne på meg - og ellers stort sett alt det rådene her sier jeg ikke skal. Ikke én gang har jeg latt han ligge å gråte, jeg står parat tvert han gråter. Og gjett hva, kjære søvnforskere: det tok meg riktignok 2-3 mnd, men han sovner nå trygt av seg selv og er en baby som er glad i sengen sin og koser seg der!

Puh! Måtte bare få det ut :gjeiper: Blir så trett av disse bedreviterne av noen søvnforskere som skal påstå at man skal gjøre ditt og datt, men for all del ikke gjøre sånn og sånn :balltre:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok gjort det helt riktig! :) Byr meg også totalt i mot å utføre skrikekur på disse små. Har ett par ganger vært tvunget til å la han vente litt pga. jeg for eksempel har vært på do eller noe sånt, og gur så sår gråten hans har vært da. :sukk: Kan ikke tenke meg til å gjøre det med VILJE!

Og forresten..Hurra for knøttet som er tre måneder! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok gjort det helt riktig! :) Byr meg også totalt i mot å utføre skrikekur på disse små. Har ett par ganger vært tvunget til å la han vente litt pga. jeg for eksempel har vært på do eller noe sånt, og gur så sår gråten hans har vært da. :sukk: Kan ikke tenke meg til å gjøre det med VILJE!

Og forresten..Hurra for knøttet som er tre måneder! :hoppe:

Godt å høre :) ja, jeg synes dette er en uting.. Det er selvsagt noe annet om man blir forsinket pga man sitter på do eller noe ja, det tror jeg ikke skader :) For da er man jo til stede når man endelig kommer da, og tar seg av ungen derifra, så lenge den trenger det - man venter ikke gjentatte ganger på at ungen skal slutte å skrike med å gå fra h*n gang på gang og ikke komme tilbake når h*n gråter :)

Takk for det ja, stor gutt begynner å bli :strix: Han hermer etter oss nå, når vi lager sånn "frøselyd" med leppene (sånn som barn gjerne gjør når de kjører lekebil ;) ), da prøver han også, og får det nesten til! :jepp:

Og gratulerer med 4 måneder til O, forresten! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og mini vært og snakka med presten :)

Vikar-prest, så jeg visste ikke hvem han var, men har virka veldig koselig :) En eldre herremann med stoooor mage. Men han var treeeeig, for å si det mildt :gjeiper: han gikk jo igjennom gangen i dåpen, men det hadde ikke behøvd å være såååååååå detaljert... Han leste alt han kom til å si :fnise: Altså, istedet for å si "og når dere har satt dere leser jeg Fader Vår", var det "og når dere har satt dere så sier jeg: Fader vår, du som er i himmelen. osv osv osv...". Han leste hele Fader Vår, og ellers alle versene han kom til å lese under dåpen :daane: Og knøttet våknet i det vi gikk inn til presten, så jeg satt med han i fanget hele samtalen (og trenger jeg å nevne at han ble en smule utolmodig og makkete når klokka passerte 1 time og nærmet seg halvannen time? :fnise: ), så jeg ble nesten litt svett jeg gitt :ler2: Og innimellom tok presten rangla til mini og *dikke-dikka* litt med han, så han virka å være glad i barn da :)

....og jeg måtte le av knøttet, hehe. Han har blitt så flink til å jabbe, og var i storslag inne hos presten (frem til han ble utolmodig), og begynte å skravle høyt (han roper når han snakker!) hver gang presten prøvd å snakke :fnise: også smila/smålo han når presten stoppa å snakke og så på han :grinele: Og når presten skulle prøve til igjen...stemte knøttet i... "ø-ø-ø-a-a-a-i-i-ouuuuu-å-å-Å-Å-Ø-Ø-Ø!!!!!!!" :hoho:

Han sjarmerte i alle fall presten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så søt så søt :) hadde dere dåpssamtale alene? Vi hadde i gruppe, og det varte bare en time. :)

Er det nå på søndag du skal ha dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så søt så søt :) hadde dere dåpssamtale alene? Vi hadde i gruppe, og det varte bare en time. :)

Er det nå på søndag du skal ha dåp?

Hehe, ja det var temmelig søtt ;) han skjønner jo ikke dette med å vente på tur i en samtale enda, så det virker som det er om og gjort å rope over den som snakker istedet :fnise:

Vi var alene ja, er ikke sååå mange barn som blir født/døpt samtidig på den plassen vi bor - så det er vel lite poeng i å samle opp ;) Han skal ikke døpes før 22.april, så er en liten stund til enda. Men greit med alt som er overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for ein søting du har :) M var også godt med i samtalen vi hadde, men vart sur etterkvart fordi det tok så lang tid :fnise: Så han sovna i vogna til slutt.

Lykke til med dåpsforberedelsane! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, for ein søting du har :) M var også godt med i samtalen vi hadde, men vart sur etterkvart fordi det tok så lang tid :fnise: Så han sovna i vogna til slutt.

Lykke til med dåpsforberedelsane! :)

Hihi, ja han er en skikkelig søting :rodmer: så forelska i det lille knøttet mitt at jeg har ikke ord! :hjerte:

Begynner å ha endel klart til dåpen, iallefall i planleggingen. Så håper forberedelsene rett før går knirkefritt :)

Bah....nå har jeg begynt å blø. Tok meg akkurat 2 uker på cerazette, så kom blødningen - akkurat som sist. Og sist så blødde/spotta jeg så og si sammenhengende det halvåret jeg holdt ut med de. Takler ikke å ha det sånn igjen, så håper det gir seg! Jeg blødde jo ikke konstant, men spotta konstant mellom blødningene (som forøvrig kom i hytt og pine uten noe mønster) - så mye at jeg måtte ha truseinnleg og det var ekkelt å :humpe: , måtte liksom skyndte oss å gjøre det de dagene det var minst med spotting.... dumme cerazette! :jolie:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt! Jeg har ikke blødd en eneste dag på cerazette. Har gått på dem lenge nå. Til og med to ganger når jeg har glemt pillen helt til neste dag, har jeg ikke blødd.

Fåpr håpe det gir seg fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt! Jeg har ikke blødd en eneste dag på cerazette. Har gått på dem lenge nå. Til og med to ganger når jeg har glemt pillen helt til neste dag, har jeg ikke blødd.

Fåpr håpe det gir seg fort! :)

Ja jeg håper det gir seg..virkelig! Ellers så blir jeg nødt til å finne på noe annet (og det er jo egentlig ikke så mye alternativ når man ammer). Jeg har jo tenkt å amme en god stund til, så det hadde vært greit om dette hadde fungert greit.

Men jeg har egentlig mine tvil om at det skal gi seg denne gangen, når det ikke gjorde det forrige gang heller :sukk:

Heldig er du iallefall som tåler cerazette så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, kjipt med spotting da! :( Foreløpig har eg ikkje fått blødninger med Cerazette, har begynt på 3. brettet no..håper eg ikkje får det! Det høyres ikkje noko kjekt ut å gå rundt og småblø titt og ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjipt med spotting da! :( Foreløpig har eg ikkje fått blødninger med Cerazette, har begynt på 3. brettet no..håper eg ikkje får det! Det høyres ikkje noko kjekt ut å gå rundt og småblø titt og ofte..

Forferdelig kjipt :( jeg kan ikke fordra mensen, og da blir det ikke noe bedre av å gå å ha konstant kunstig mens/spotting på disse pillene.... :sukk: Blør enda, får håpe det gir seg..håper, håper, håper! Er ikke store mengder, men det hjelper fint lite for blod er blod! :snurt: Hvis du har kommet så langt og enda ikke har fått noen blødning, tror jeg ikke det er noen fare for at du sånne blødninger :) jeg har fått det etter 2 uker begge gangene.

.........

Nå har knøttet sovnet. Ble en time senere enn vanlig i kveld, for han ble plutselig så trist da han skulle legge seg dakar... Det pleier jo å gå knirkefritt hver kveld å legge han, men i kveld begynte underleppa å skjelve når jeg hadde lagt han ned og kysset han godnatt. Så da måtte han opp og kose litt hos mamma i dobbeltsenga :kgbaby: Så sang vi litt "Ole Brumm" og "Trollmor" før jeg la han ned igjen. Men jeg hadde ikke hjerte til å gå fra han, så jeg ble sittende hos han å småsynge mens han studerte og fiklet med fingrene mine, til han sovnet :rodmer:

Resten av kvelden skal jeg kose meg og prøve å ikke tenke for mye på at gullet skal ha vaksine i morgen... :sjenert: Stakar lille snuskelusken min aner fred og ingen fare - også plutselig blir han tatt med på noe som er vondt :sukk: Jaja, er ikke noe værre for oss, han er ikke den første - så jeg skal vel takle det, som alle andre mødre :gjeiper: synes bare så synd på han. Håper han ikke reagerer noe uvanlig på den.

Er alene hjemme i kveld. Tenkte jeg skal lage meg noe godt, fyre opp kinoen i kjelleren og rigge meg til med katta og se Frustrerte Fruer på stooorskjerm :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh den surleppa.. :rodmer: De er så søte, når leppen skjelver og surleppa kommer fram. Synes så klart synd i dem også da, men..Hihi. Det er jo bra at legging stort sett går bra nå. Regner med det var slitsomt sånn som det var før. Men hvordan gjør du egentlig det? Gir du han mat før stell, også legger du han ned? Jeg steller han, også spiser han i 40 min eller noe sånt, også legger jeg han. Da ligger han og gnur litt, også sovner han.

Har ikke prøvd å ta mat før stell, for å se om han klarer å sovne da, for jeg vil ikke "vekke" han igjen med å stelle han, etter at han har blitt døsig av kveldsammngen.

Vaksinen er ikke så koselig. Man får jo litt vondt i seg, men det går heldigvis fort over. :klemmer: O fikk ingen reaksjoner på vaksinen, får håpe samme gjelder for ditt lille knøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig godt at leggingen har blitt så enkel :Nikke: Før tok dette det meste av energien (og tiden) min, nå er jeg mye bedre opplagt og overskuddet er tilbake. Noe som er godt å føle på slike kvelder som dette, da jeg faktisk sitter mer en gjerne og bysser og hjelper han å sovne, istedet for å tenke "å nei...kjære vene...sov, vær så snill..".

Jeg tar han på badet i halv 7 tiden, kler av han og gir han tran. Det er en skikkelig kosestund siden han både synes det er stas å ta tran og elsker å ligge uten klær, så vi tar oss god tid på badet :) så tar vi på pysj, og da er klokka nærmere 7. Så har jeg pleid å ta han med inn i stuen igjen og gi han mat. Da henger han i puppen en halvtimes tid før han er ferdig. Når han er ferdig, ligger han på brystet/skuldra mi noen minutter, så maten får sige litt ned - også tar jeg han til soverommet. Da legger jeg han bare ned og kysser han godnatt, lar nattlampa stå på - og somregel ligger han å fikler og ser på dyneflippen, og sutter litt på totten før han plutselig sover søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...