Gå til innhold

Milla Quincampoix


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det Quincampoix som er det første fornavnet ditt ?

Hva betyr det ? (har skjønt at det er fransk)

og...hvordan pokker uttaler du det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Er det Quincampoix som er det første fornavnet ditt ?

Hva betyr det ? (har skjønt at det er fransk)

og...hvordan pokker uttaler du det ?

Det er ett av mine 3 etternavn og det uttales "Kincampoi".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tipper at det er navnet til en eller annen fyr i den franske film-greia som avataren hennes er hentet fra jeg!

Svært observant Lea, det er etternavnet til Ninõ. Men det er også etternavnet til min bestemor tro det eller ei. Quincampoix er ikke er uvanlig navn i Frankrike.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært observant Lea, det er etternavnet til Ninõ. Men det er også etternavnet til min bestemor tro det eller ei. Quincampoix er ikke er uvanlig navn i Frankrike.

Milla

Jah.. var det noen som trodde at jeg ikke var observant kanskje? :ler:

Denne jenta er ikke født bak en dør skjønner du!

Eh.. faktisk var det rein og skjær flaks! Har ikke sett filmen en gang jeg! Blir bare irritert når jeg ser franske filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Si meg... det er da ikke lov å ha tre etternavn, er det vel???

Jeg har aldri hørt at det er ulovlig. Men jeg er født og døpt i USA.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at det er ulovlig. Men jeg er født og døpt i USA.

I henhold til den norske navneloven er det i hvert fall kun tillatt med ett etternavn. Men fra nyttår trer den nye navneloven i kraft , som gjør det mulig å ta dobbelt etternavn (men ikke tre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da i all MIN tid vært lov med to etternavn. Det er jo super duper vanlig! Min eldste sønn har to etternavn, mine to brødre har to etternavn. Jeg kjenner også mennesker som har tre etternavn, så jeg skjønner slett ikke at det kan være noe som sier at det ikke er lov.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har da i all MIN tid vært lov med to etternavn. Det er jo super duper vanlig!

Ja, men det er kun det ene navnet som offisielt sett er etternavn. Det andre blir regnet som mellomnavn.

Men uansett, jeg synes Quincampoix er et fint navn jeg! :) Fransk er et velklingende språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Ja, men det er kun det ene navnet som offisielt sett er etternavn. Det andre blir regnet som mellomnavn.

Det er nok riktig det Snehvit, for på ID, førerkort, kredittkort, bankkort ol. er jeg reg. med bare ett etternavn. Men Quincampoix er ikke noe fornavn i Frankrike, det er ett vanlig etternavn.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

synes det er et fint navn jeg. Selv har jeg ingen franske aner, og følgelig heller ikke noe fransk navn. Har jo bare ett etternavn, og ingen mellomnavn i det hele tatt jeg. Men det stemmer som nevnt før her, at man har bare ett etternavn etter norske regler (men endring fra nyåret). De som kjenner noen med to etternavn nå, de kjenner noen med ett etternavn, go et mellomnavn. (eller flere mellomnavn) min bror har mammas pikenavn som mellomnavn, det er meget vanlig, og meget lovlig, men det er ikke hans etternavn.

Uansett, det har vel kanskje ikke så mye å si, siden dette bare er ting som allerede er sagt. Men slik er det nå. til de altså endrer loven. (eller, gjennomfører dem endigen som er gjort, heter det vel)

Uansett, mange navn er vanlig i utlandet (og i "penere familier"?) men det er vel ikke så farlig hvilke som er etternavn eller ei, så lenge man liker dem? (sånn bortsett fra i offisielle sammenhenger, men det var ikke det jeg mente nå, der vet vel alle hva de forhoder seg til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du nettopp leksa Vinga opp og ned fordi hun ga ut for mye informasjon om seg selv, også sitter du her og tyter ut både etternavn og flere fornavn????

Finner du sjøl noe logikk oppi det hele???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...