Gå til innhold

Tommel opp tegnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tolker dere tommel opp tegnet på melding og chat?
"Ha en fin dag" og få i retur kun tommel opp tegnet.
eller "Kjekken!" og få kun tommel opp tegnet i retur.
Jeg ser på det som veldig frekt (som en ironisk "yeah right / whatever" ting, at man egentlig ikke har lyst til å svare men ikke tør å si "ikke skriv til meg"),
men syntes det er vanskelig å tolke siden guttene som skriver dette til meg fortsetter jo å skrive hei osv på chat en annen dag.

På bilder eller statuser skjønner jeg jo at det faktisk betyr tommel opp, men i meldinger og chat syns jeg både tommel opp tegnet og blunketegnet ofte kan være frekt/ironisk, hva mener dere? Del sånn så jeg slipper å analysere meg ihjel!



Anonymous poster hash: 6480b...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

I de tilfellene du beskriver, ville jeg tolket tommel opp-tegnet som at vedkommende blir beklemt, og helst vil slippe å si noe hyggelig tilbake. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om fb chat så er det veldig enkelt å komme borti den tommeltasten. Gjerne uten at man merker det.

Anonymous poster hash: 4369c...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de tilfellene du beskriver, ville jeg tolket tommel opp-tegnet som at vedkommende blir beklemt, og helst vil slippe å si noe hyggelig tilbake. Dessverre.

Ja det er akuratt sånn jeg tolker det også, men de skriver jo til meg senere, så da vil de jo fortsette å skrive og sier ja til å finne på noe osv i en annen chattesession :S men det er kanskje bare fordi de ikke greier å si direkte nei

 

Om det er snakk om fb chat så er det veldig enkelt å komme borti den tommeltasten. Gjerne uten at man merker det.

Anonymous poster hash: 4369c...7ab

Åssen da? Jeg har aldri komt borti den :S

Anonymous poster hash: 6480b...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det tegnet mye, og da kun i positiv setting. For meg betyr det "ok" og "flott/supert". Aldri tenkt over at det kan tolkes negativt.

Anonymous poster hash: b0e3e...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det tegnet mye, og da kun i positiv setting. For meg betyr det "ok" og "flott/supert". Aldri tenkt over at det kan tolkes negativt.

Anonymous poster hash: b0e3e...c18

 

Samme her 

Anonymous poster hash: ca287...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic

Jeg bruker det tegnet mye, og da kun i positiv setting. For meg betyr det "ok" og "flott/supert". Aldri tenkt over at det kan tolkes negativt.

Anonymous poster hash: b0e3e...c18

 

Hvis noen gir deg et kompliment så bruker du det tegnet uten å si noe hyggelig tilbake, eventuelt svare takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme som deg, TS, men har skjønt etterhvert at mange bruker det helt oppriktig positivt. Det er nok bare jeg som er en sarkastisk jævel, og antar at andre er det samme... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...