Gå til innhold

fortelle foreldre eller vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg traff mannen i mitt liv for snart syv måneder siden. Han bor i et annet land, og har ennå ikke truffet foreldrene mine. Vi er nå forlovet, men jeg har ikke fortalt det til de.

Spørsmålet mitt er: Burde jeg vente med å fortelle til de har møttes? Er ellers redd for at de er litt skeptiske når de ikke vet hvem det er engang :P han kommer til meg i jula, så er alltids en mulighet å fortelle det sammen da.

Anonymous poster hash: 90609...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at hadde du vært min datter, hadde jeg blitt skeptisk. Jeg er enig med Wei Wei. Det beste er nok å la de bli litt kjent. Og så fortelle at dere skal gifte dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere vente helt til jul med å introdusere ham for familien din? Antar at dere skal treffes flere ganger mellom nå og jul?

Og hvorfor forlovelse så fort? Jeg mener at det at han ennå ikke har møtt familien din o seg selv er et bevis på at det er alt for tidlig å tenke på forlovelse/giftemål.

Ro ned tempoet for egen del (dvs ikke gify dere før om to år), men tilbring mye tid sammen og med hverandres familie og venner.

Anonymous poster hash: 00899...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere vente helt til jul med å introdusere ham for familien din? Antar at dere skal treffes flere ganger mellom nå og jul?

Og hvorfor forlovelse så fort? Jeg mener at det at han ennå ikke har møtt familien din o seg selv er et bevis på at det er alt for tidlig å tenke på forlovelse/giftemål.

Ro ned tempoet for egen del (dvs ikke gify dere før om to år), men tilbring mye tid sammen og med hverandres familie og venner.

Anonymous poster hash: 00899...bfd

Ts her.

Vi er i skikkelig avstandsforhold, og skal ikke treffes før i desember igjen. Da kommer han tilbake til Norge.

Da tenkte vi å være hos foreldrene mine i juleferien, så får han truffet alle.

Vi vet jo at vi vil tilbringe resten av livet sammen, så vi vil gifte oss. Jeg vil helst ikke få barn eller bo sammen før vi er gift.

Men bryllupet er jo ikke før oktober 2015. :)

Anonymous poster hash: 90609...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Vi er i skikkelig avstandsforhold, og skal ikke treffes før i desember igjen. Da kommer han tilbake til Norge.

Da tenkte vi å være hos foreldrene mine i juleferien, så får han truffet alle.

Vi vet jo at vi vil tilbringe resten av livet sammen, så vi vil gifte oss. Jeg vil helst ikke få barn eller bo sammen før vi er gift.

Men bryllupet er jo ikke før oktober 2015. :)

Anonymous poster hash: 90609...af8

Dersom dere har et såpass avstandaforhold, hvordan i alle dager kan dere ha tilbragt nok tid sammen til å være kommet til forlovelse?

Og hvorfor skal dere ikke treffes før jul. Det er jo lenge til, og en flybillett "rundt verden" lar seg da fikse om det er viktig nok.

Jeg kjenner flere par som har hatt avstandsforhold ett år pga jobb eller studier (Norge-sør-Afrika, Norge-USA osv) og de har alle møttes minst så mye som sommer-høst-jul-vår-sommer.

Kombinasjonen avstand, kort tid siden dere ble kjent og ikke treffes særlig ofte, høres mildt sagt ikke ut som grunnlag for forlovelse.

Bli gjerne bedre kjent, men sett dette med folovelsen på vent til dere faktisk kjenner hverandre. Det å rase inn i forlovelse før forholdet er modent for det, vil aldri klinge vel for verken familie eller venner. Og det er fordi de ønsker ditt beste :)

Anonymous poster hash: 00899...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken nasjonalitet har mannen, og gifter dere dere for å få innpass for han til Norge?



Anonymous poster hash: d9eae...672
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med min kjæreste ca like lenge som dere har. Jeg føler jeg vil dele resten av livet med han, men etter så kort tid sammen vil vi absolut ikke forlove oss! Vi er fortsatt i startsfasen, og mye kan skje. Hvorfor ha sånn hastverk? Nyt tiden dere har sammen. Ikke stress inn i et eksteskap. Hvis derr alikevel skal være sammen resten av livet så trenger dere ikke stresse med å gifte dere og flytte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg traff mannen i mitt liv for snart syv måneder siden. Han bor i et annet land, og har ennå ikke truffet foreldrene mine. Vi er nå forlovet, men jeg har ikke fortalt det til de.

Spørsmålet mitt er: Burde jeg vente med å fortelle til de har møttes? Er ellers redd for at de er litt skeptiske når de ikke vet hvem det er engang :P han kommer til meg i jula, så er alltids en mulighet å fortelle det sammen da.

Anonymous poster hash: 90609...af8

hvis dere er forlovet har det nå vært på tide å fortelle de det i en god stund allerede..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det at du ikke har fortalt det forteller meg at du vet de kommmer til å synes at du hsr gått for fort fram... noe som dere jo har gjort

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nasjonalitet har mannen, og gifter dere dere for å få innpass for han til Norge?

Anonymous poster hash: d9eae...672

han er fra et afrikansk land, og nei...det er ikke derfor vi gifter oss. Vi kommer til å bosette oss i landet han kommer fra.

Dersom dere har et såpass avstandaforhold, hvordan i alle dager kan dere ha tilbragt nok tid sammen til å være kommet til forlovelse?

Og hvorfor skal dere ikke treffes før jul. Det er jo lenge til, og en flybillett "rundt verden" lar seg da fikse om det er viktig nok.

Jeg kjenner flere par som har hatt avstandsforhold ett år pga jobb eller studier (Norge-sør-Afrika, Norge-USA osv) og de har alle møttes minst så mye som sommer-høst-jul-vår-sommer.

Kombinasjonen avstand, kort tid siden dere ble kjent og ikke treffes særlig ofte, høres mildt sagt ikke ut som grunnlag for forlovelse.

Bli gjerne bedre kjent, men sett dette med folovelsen på vent til dere faktisk kjenner hverandre. Det å rase inn i forlovelse før forholdet er modent for det, vil aldri klinge vel for verken familie eller venner. Og det er fordi de ønsker ditt beste :)

Anonymous poster hash: 00899...bfd

Vi har dessverre ikke mulighet til å treffes, da han begynner i ny jobb neste uke og får dermed ikke ferie/fri. Jeg er student, og har obligatorisk undervisning..

Men vi har truffet hverandre flere ganger, og tilbrakt masse tid sammen da det ikke var samme situasjon før.

Anonymous poster hash: 90609...af8

Anonymous poster hash: 90609...af8

Anonymous poster hash: 90609...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts over her btw.

Glemte å legge til at spørsmålet mitt var jo ikke om vi har gått for fort frem eller ikke, men om vi skal vente med å fortelle om forlovelsen til foreldrene mine(begges egentlig).

De kommer nok til å være litt skeptiske siden de ikke har truffet han, han er fra et annet land, they don`t know what to expect..

Derfor tenkte jeg at det er bedre å vente til de har truffet han. Da kommer de til å se hvor fantastisk han er, at vi er bare to som elsker hverandre og at han er min tvillingsjel.

Vi ser ingen grunn til å vente med hverken forlovelse eller giftermål :)



Anonymous poster hash: 90609...af8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvor gammel er du TS?

Ja foreldrene dine kommer nok til å være skeptisk og det med god grunn, det hadde jeg vært også om du var datteren min. Men samtidig, det kommer de til å være (om de er noenlunde fornuftige) etter jul også.Når man skal ta så viktige valg i livet som dette du beskriver her, er det lurt å tenke seg litt grundigere om enn det jeg syntes det virker som du gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C'est la vie:)

For kun å svare på spørsmålet ditt. Anbefaler å vente med å fortelle det til de møter han. Dersom du forteller dem det nå, vil de nok bli litt skeptisk siden det for andre kan virke som om det har gått litt fort.

Dersom du mener du har møtt din tvillingsjel, har ingen andre her noe de skulle sagt på det. Det er ditt liv og din fremtid. Bare du vet hva som er rett for deg. Ønsker deg det beste for fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...