Gå til innhold

Save the date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skrev dere på save-the-date kortet?

Hvor lenge før selve innbydelsen ble de sendt ut?

Legger dere ved konfetti?

Ellers noe jeg burde tenke på? :)

Anonymous poster hash: cd374...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter mye mer pris på en muntlig beskjed, enn et fancy kort. Nevne det til folk du ser ofte, ta en telefon til de du ser sjelden. Mye hyggeligere og mer personlig. Da får du anledning til å nevne hvor dere har tenkt å registrere dere også (for det bør absolutt ikke sendes ut skriftlig)



Anonymous poster hash: 7073f...4b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt amerikansk synes jeg. Spes om det ligger med konfetti og sånn. En koselig mail, sms, over tlf eller face to face er bedre synes jeg. dessuten hadde jeg blitt litt lettere irritert hadde jeg åpnet en konvolutt og masse konfetti uttover gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holder det ikke med innbydelse?

Skal man bare informere om dato tidligere kan man jo nevne det på Facebook og når man snakker med folk.

Anonymous poster hash: 47301...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Vi er ikke på facebook og siden vi bor 8 timer fra dem vi skal invitere så synes vi dette var gøy. + at vi gifter oss midt i felles ferien :)

Må være flere som sender save-the-date?

Anonymous poster hash: cd374...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er midt i fellesferien, kan det være greit med "save the date" :)

Jeg hadde syns det var koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte ut på mail for å spare litt penger.

Lagte et polaroid bilde med oss med teksten: save the date

12.04.14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev dere på save-the-date kortet?

Hvor lenge før selve innbydelsen ble de sendt ut?

Legger dere ved konfetti?

Ellers noe jeg burde tenke på? :)

Anonymous poster hash: cd374...f71

"Save the date

Vi gifter oss *dato*

Vielse og mottagelse vil finne sted i *by*

Håper å se deg/dere der!"

Tror jeg det var.

La ikke ved noe annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Vi sendte ikke, vi nevnte det muntlig for de vi traff av de som skulle inviteres, var bare et par stykker som ikke fikk beskjed før invitasjonen kom i postkassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget når dere skal gifte dere midt i fellesferien. Og jeg ville synes det var koselig å få et sånt kort. Det holder å skrive datoen og hvor (by/tettsted), og selvfølgelig hvem som skal gifte seg. :laugh: Konfetti i konvolutten blir bare rot, da er det frem med støvsuger eller feiebrett med en gang posten bli åpnet.

Jeg ville sett litt på hvor mye det koster, bare portoen kan bli litt hvis dere skal ha mange gjester, og mange små utgifter blir til slutt en stor sum. Et godt alternativ kan da være å sende en koselig mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt ha noe for seg! Ofte har man satt en dato lang tid i forveien og alt er gjerne ikke på plass i forhold til detaljer og tidspunkt, da kan det være greit å ha gitt beskjed om dato og så får gjestene mer detaljert informasjon i innbydelsen som kommer nærmere bryllupet.

Skal det i tillegg være i fellesferien er det også en stor fordel å være ute i god tid med dato.

Jeg opplevde at når jeg ga beskjed muntlig så tok ikke folk det like høytidelig som når det kom noe skriftlig. Mange fikk beskjed face-to-face om dato i god tid i forveien, men hadde glemt det når "save the date"-kortene kom.

Vi hadde ikke konfetti, kun et enkelt kort i samme serie som invitasjonen. Bestilte alt på nett, veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utelukkende positivt å kommunisere dato og plass så tidlig som mulig. Det sikrer at flest mulig setter av tiden. Formen på kommunikasjonen må være helt opp til dere, muntlig, face, mail eller brev/kort i posten :)

Vi informerte muntlig, via tekstmelding eller via messenger. De fleste vi inviterte snakker vi med jevnlig uansett, og når det gjaldt resten var det en utmerket aneldning til å ta kontakt og høre hvordan de hadde det. Huket av hvem som hadde fått beskjed i gjestelista. Men om jeg hadde sendt et save the date kort hadde jeg holdt det kort. Vi gifter oss - vil gjerne ha dere der - dato - sted - sender mer informasjon med innbydelsen når detaljene faller på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få vite om sommerbryllup i god tid er essensielt. Vi har f.eks allerede bestilt neste års sommerferie nå.

Men en vanlig samtale, en telefon, en sms, en mail ol holder i massevis. Et dillete kort høres unødvendig ut. Går jo rett i søpla uansett. Og konfetti er bare til irritasjon.

Anonymous poster hash: 7073f...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordel med "save the date"-kort er jo at det er veldig hyggelig å få noe annet enn regninger og reklame i posten. Og jeg er av de som ville tatt vare på kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...