Gå til innhold

hva gjør vi? ønskeliste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal snart gifte oss. Vi skulle først ha et stoort bryllup. Og mange fikk med seg dette. Jeg sa vel noe til folk også.

Sted og kirke ble bestilt. Men vi bestemte oss for at det ble for dyrt. Og vi ønsket kunaller nnærmeste familie. Vi hadde blitt 90 personer.

Nå lurer folk på hva vi ønsker oss. Og spøretter ønskeliste. For min del blir det

helt feil. Jeg føler jeg har snytt alle for en fest. Og de trenger absolutt ikke kjøpe gave til oss. Hva ville dere gjort/sagt?

Anonymous poster hash: 56bae...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriver på en dårlig telefon.

Anonymous poster hash: 56bae...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ønsker liste hadde jeg gitt dem det. Om de i senere tid spør ang invit får du forklare situasjon. Mange ønsker å gi gave selv om dem ikke er invitert i selve bryllupet. Selv gjør jeg det om jeg har god kontakt med de som skal gifte seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har full forståelse for at vi gjør som vi gjør. Men jeg syns det er litt flaut siden jeg sa at "nå blir det bryllupsfest!!"

Det er i mot min natur å lage ønskeliste, når vi ikke har fest. Jeg føler meg som en gribb.



Anonymous poster hash: 56bae...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig med ønskeliste, folk får gi det de ønsker hvis de vil gi noe.



Anonymous poster hash: ca25b...c95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du ha fest da? Middag med de aller nærmeste og så en fest på kvelden med de du vil ha? Bare servere øl/cider/ vin eller at de tar med alkohol selv? Ikke lett når du allerede har invitert muntlig, folk forstår nok at økonomien stopper dere men vil de feire med dere kommer de nok om de må ta med alkohol selv eller ikke får middag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg sagt det som det er: At dere fant ut at dere bare skal feire sammen med den nærmeste familien.



Anonymous poster hash: 35294...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er leeeenge siden jeg åpnet den store munnen min. Og det er lenge siden det ble bestemt av vi skulle ha et lite bryllup. Så det har ikke kommet overraskende på. Og alle forstår det veldig godt. Det er i grunn ikke det som er problemet. Jeg syns det er feil å ha ønskeliste, når vi ikke skal ha stort bryllup. Og der fikk jeg svaret mitt ;)



Anonymous poster hash: 56bae...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en ønskeliste de som etterlyser det kan få, men passet på at det stort sett er rimelige ting dere ønsker dere, ev. noen litt større som flere kan spleise på. Og når dere blir spurt kan du si det du skriver her, at siden dere har valgt å ha et lite bryllup forventer dere ingen gave. For de som uansett vil gi noe er en ønskeliste veldig greit, og dere slipper unna masse skapfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ønsker å gi, burde vi nok kanskje ha.

Jeg ønsker meg veldig et servise. Er det tåpelig å legge ut ønskeliste på det? Så kan vi kjøpe resten selv.



Anonymous poster hash: 56bae...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nok et ønske om å gi selv om det ikke blir stort bryllup, så ønskeliste kan være greit.

Servise er helt kurant å ønske seg, faktisk veldig greit også siden man får kjøpt i alle priskategorier der. Alt fra et tefat til serveringsbolle :) Ønsket oss selv servise til bryllupet vårt siden vi ikke hadde "finservise" fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nok et ønske om å gi selv om det ikke blir stort bryllup, så ønskeliste kan være greit.

Servise er helt kurant å ønske seg, faktisk veldig greit også siden man får kjøpt i alle priskategorier der. Alt fra et tefat til serveringsbolle :) Ønsket oss selv servise til bryllupet vårt siden vi ikke hadde "finservise" fra før :)

Er det ok å ønske seg servise av gjester som ikke er invitert i selve bryllupet?

Anonymous poster hash: 56bae...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ok å ønske seg servise av gjester som ikke er invitert i selve bryllupet?

Anonymous poster hash: 56bae...01b

Vi ba ikke folk som ikke var invitert om gaver, men opplevde at endel ga gave til oss likevel, f.eks gamle naboer fra den plassen jeg vokste opp og likedan naboer av svigers. Så ikke forventet, men ble utrolig takknemlig for at de husket på oss på selve dagen :) Blomster fikk vi også av enkelte, samt telegram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å ønske seg servise av gjester som ikke er invitert i selve bryllupet?

Anonymous poster hash: 56bae...01b

Jeg synes det kommer an på prisen. Folk som ikke er invitert, men allikevel ønsker å gi en gave, bør kunne få ønsker mellom 200-500 kroner, ev. dyrere ting flere kan spleise på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig med ønskeliste, folk får gi det de ønsker hvis de vil gi noe.

Anonymous poster hash: ca25b...c95

Når jeg selv er gjest/ønsker å gi en gave synes jeg det er veldig greit med ønskeliste (med rimelige priser), men jeg ville aldri delt ut ønskeliste uoppfordret, verken til folk vi inviterte eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger magefølelsen min om at det er feil med ønskeliste. Så får vi bli glad for det vi eventuelt får. Gavene kan vi jo bytte i det serviset vi ønsker oss :fnise: haha, fra spøk til alvor kan vi heller kjøpe oss et servise selv :)



Anonymous poster hash: 56bae...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...