Gå til innhold

Hva gir man i gave når man ikke ble invitert tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig å gi gave når man ikke er invitert

Anonymous poster hash: d5e89...799

Jeg har gitt gave ellers blomster til mange jeg kjenner som jeg ikke var i bryllupet til?!

Gode kolleger, gode naboer, venner, familie.... vet om flere som gjør det, er vel ikke så unormalt?!

Anonymous poster hash: e4847...d18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest hele tråden. Nei det sier ikke seg selv.

Anonymous poster hash: d28d3...383

Jo, det sier faktisk seg selv

Anonymous poster hash: f70db...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt i kirken en gang jeg.. Gratulert henne i ettertid, når jeg møtte henne igjen. Det er rart ingen av de andre i venninne gjengen ikke reagerer litt... Snakket med de om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke nødvendigvis det er så unormalt å gi en liten oppmerksomhet selv i bryllup man ikke er invitert i, men det kommer litt an på omstendighetene. Hadde jeg hatt en relativt nær venninne som skulle gifte seg men som ønsket å holde bryllupet lite og kun med sine nærmeste så hadde jeg da aldri blitt snurt og holdt tilbake en gave hun i utgangspunktet hadde fått. Men akkurat i dette tilfelle så tror jeg faktisk ikke jeg ville gitt noe. Ja, du fikk gave av henne til ditt bryllup men hun var tross alt gjest i ditt. Hadde det vært snakk om et lite bryllup så kunne jeg skjønt det, men når 100 personer er invitert og du som venninne ikke er det da hadde jeg holdt meg til en liten hilsen på FB, mail, sms eller noe i den duren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hele tråden eller? Jeg er jo 100 % sikker på at det ikke har skjedd en feil. Når jeg sier til bruden at jeg vil komme og kikke i kirken, og hun svarer at det er hyggelig at jeg vil overvære vielsen så sier det seg selv at jeg ikke er invitert.

Anonymous poster hash: a6b53...146

Ja, har lest hele tråden. Nei det sier ikke seg selv.

Anonymous poster hash: d28d3...383

Enig her! Det er ingenting TS har skrevet som gjør meg sikker på at venninnen skulle oppdaget feilen, dersom det er en feil.

Det er ikke alle bryllupsgjester som har anledning til å være vitne til vielsen, så jeg ville ikke tenkt over det om en av mine inviterte gjester hadde sagt at de ville komme og se vielsen. Jeg hadde tolket det som at de ville gjøre både det OG komme på festen.

Og det er da helt naturlig at inviterte gjester spør om gaveønsker...

Utfra hva du forteller, er det antakelser som fører deg til din konklusjon om at du 100% sikkert ikke er invitert. Jeg ville helt klart tatt en samtale med bruden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt det som et tegn på at dere ikke er så gode venner som du kanskje hadde trodd. Man finner plass til de man bryr seg om i et bryllup. Du fikk gave av henne fordi du inviterte henne, jeg er ganske sikker på at hun ikke hadde gitt deg noe hvis hun ikke var invitert. Du fikk gave fordi du inviterte henne, enkelt og greit.

Vil hun ikke ha deg i bryllupet sitt, fortjener hun heller ingen gave og jeg hadde ikke sløst mer energi på dette mennesket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her! Det er ingenting TS har skrevet som gjør meg sikker på at venninnen skulle oppdaget feilen, dersom det er en feil.

Det er ikke alle bryllupsgjester som har anledning til å være vitne til vielsen, så jeg ville ikke tenkt over det om en av mine inviterte gjester hadde sagt at de ville komme og se vielsen. Jeg hadde tolket det som at de ville gjøre både det OG komme på festen.

Og det er da helt naturlig at inviterte gjester spør om gaveønsker...

Utfra hva du forteller, er det antakelser som fører deg til din konklusjon om at du 100% sikkert ikke er invitert. Jeg ville helt klart tatt en samtale med bruden.

Når man sender ut invitasjon til bryllup, ber man også gjerne om S.U Når dette ikke kommer innen fristen vil de fleste bruder, etterlyse svar. Bruden her har ikke etterlyst svar, og heller ikke på annen måte indikert at TS er invitert, så jeg ville ha gått ut fra at jeg ikke var invitert var jeg TS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sender ut invitasjon til bryllup, ber man også gjerne om S.U Når dette ikke kommer innen fristen vil de fleste bruder, etterlyse svar. Bruden her har ikke etterlyst svar, og heller ikke på annen måte indikert at TS er invitert, så jeg ville ha gått ut fra at jeg ikke var invitert var jeg TS.

Og bruden kan ha tolket TS sitt spørsmål om gaveønske, og det at hun sier hun vil overvære vielsen, som et svar. Hvorfor skal hun da etterlyse et svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bruden kan ha tolket TS sitt spørsmål om gaveønske, og det at hun sier hun vil overvære vielsen, som et svar. Hvorfor skal hun da etterlyse et svar?

Men TS skriver jo at hun snakket med bruden om dette for kun kort tid siden. Svar på invitasjon legger man langt lengre fra selve dagen.

Endret av zellica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på om det kan ha vært en misforståelse: det er en liten detalj som jeg glemte å nevne i tidligere innlegg. For da jeg sa til bruden at jeg gjerne ville overvære vielsen i kirken, sa hun også at jeg måtte ikke dra igjen før jeg hadde hilst på brudeparet. Og det er det som gjør meg 100 % sikker på at jeg ikke er invitert i selve bryllupet. Jeg regner jo også med at en brud ville ha etterspurt en tilbakemelding lenge før bryllupet hvis det var slik at invitasjonen var kommet bort i posten og man ikke hadde gitt et svar på om man kom.



Anonymous poster hash: a6b53...146
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt i kirken en gang jeg.. Gratulert henne i ettertid, når jeg møtte henne igjen. Det er rart ingen av de andre i venninne gjengen ikke reagerer litt... Snakket med de om det?

Takk for svar! Dette er en venninne jeg har kjent siden barndommen, men vi bor et lite stykke unna hverandre så vi har ingen felles venninnegjeng. Men familien min som også kjenner bruden, synes det var veldig merkelig og uhøflig av henne å ikke invitere meg tilbake. Hun var selvskreven gjest i mitt bryllup, men skjønner jo at hun ikke gjengjelder den følelsen når det ikke er plass til meg blant 100 stk i hennes bryllup :frown:

Anonymous poster hash: a6b53...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen! Takk for alle svar :) Ser at mange mener jeg bør droppe gaven. Jeg tenker også litt på det, det er jo strengt tatt ikke nødvendig når hun ikke inviterte meg. Men så ga jeg for ca 300 kr til søsteren hennes da hun giftet seg for noen år siden (da var det ikke naturlig å bli invitert i bryllupet). Så jeg føler jo det blir litt feil å ikke gi noe nå i det hele tatt. Er 500 kr for mye, eller er det en grei sum?



Anonymous poster hash: a6b53...146
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her igjen! Takk for alle svar :) Ser at mange mener jeg bør droppe gaven. Jeg tenker også litt på det, det er jo strengt tatt ikke nødvendig når hun ikke inviterte meg. Men så ga jeg for ca 300 kr til søsteren hennes da hun giftet seg for noen år siden (da var det ikke naturlig å bli invitert i bryllupet). Så jeg føler jo det blir litt feil å ikke gi noe nå i det hele tatt. Er 500 kr for mye, eller er det en grei sum?

Anonymous poster hash: a6b53...146

Mer enn bra nok! Det er en grei sum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det? Jeg føler jo på en måte at jeg må gi gave tilbake til henne siden jeg fikk av henne til mitt bryllup. Og bryr meg jo om henne, så det hadde kanskje blitt rart å droppe gaven også? Blir glad for alle innspill :)

Anonymous poster hash: a6b53...146

Du fikk av henne fordi hun var gjest i ditt bryllup, ja. Du er ikke gjest, dermed er heller ingen gave forventet.

Jeg ville ikke gitt noe.

Anonymous poster hash: aebad...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

TS her igjen! Takk for alle svar :) Ser at mange mener jeg bør droppe gaven. Jeg tenker også litt på det, det er jo strengt tatt ikke nødvendig når hun ikke inviterte meg. Men så ga jeg for ca 300 kr til søsteren hennes da hun giftet seg for noen år siden (da var det ikke naturlig å bli invitert i bryllupet). Så jeg føler jo det blir litt feil å ikke gi noe nå i det hele tatt. Er 500 kr for mye, eller er det en grei sum?

Anonymous poster hash: a6b53...146

Det må du nesten beregne utifra din egen økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her! Det er ingenting TS har skrevet som gjør meg sikker på at venninnen skulle oppdaget feilen, dersom det er en feil.

Det er ikke alle bryllupsgjester som har anledning til å være vitne til vielsen, så jeg ville ikke tenkt over det om en av mine inviterte gjester hadde sagt at de ville komme og se vielsen. Jeg hadde tolket det som at de ville gjøre både det OG komme på festen.

Og det er da helt naturlig at inviterte gjester spør om gaveønsker...

Utfra hva du forteller, er det antakelser som fører deg til din konklusjon om at du 100% sikkert ikke er invitert. Jeg ville helt klart tatt en samtale med bruden.

jeg er enig med denne. Du må spørre henne for sikkerhets skyld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...