Gå til innhold

Hva liker dere ved bryllup?


HoppsyDaisy

Anbefalte innlegg

Nå har det vært så mange negative tråder. Kaffegjester, betalbar, det verste man har opplevd, splitting av par osv osv. Det er veldig morro å lese disse trådene. Men kanskje vi kan ha en positiv tråd? Vi er en del her inne som fortsatt ikke er gift. Dere må ikke skremme oss fullstendig ;)

Hva liker dere ved bryllup?

  • Jeg liker best øyeblikket hvor bruden kommer inn i kirken :rodmer: Samt utmarsjen. Spesielt hvis brudeparet har valgt en fin og litt spenstig sang.
  • Jeg liker kaker! Masse kaker :hoppendeglad:

  • Jeg syns det er kjekt å se på gavebordet.

  • God mat og drikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. å se folk man er glad gifte seg og bli rørt til tårer

2. ansiktet til brudgommen når han ser bruden komme inn

3. føle den høytidelige stemningen

4 pynte seg litt ekstra i fin kjole (og å se mannen i dress *smelt*)

5. god mat, kaker, dans og fest med glade folk



Anonymous poster hash: f54f0...44a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker vielsen, liker å tilbringe en dag i finstasen sammen med mannen min, jeg liker å hilse på og prate med nye folk, jeg liker selve festen (bryllupsfester krydrer hverdagen!

Generelt er jeg veldig positiv til bryllup. Synes bryllup er knall!



Anonymous poster hash: 471e1...bd0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i tre bryllup.

I det første var jeg 16, var god mat, stemninga (har høylytt familie som ler masse) var super, mye moro og lite høytidelig. Mye dans og sang iløpet av kvelden :)

I det andre var jeg 18 og nettopp gravid (kvalm!!), det var et nydelig bryllup på en herregård inkludert overnatting. Det beste der var å se noe så flott, for det var virkelig nydelig sted med nydelig pynting. Brudeparet var også veldig forelska, noe som var tydelig.

I det tredje var det nær familie. Det beste der var å se hvor rørt de var over å gifte seg som gang nr to, noe ingen hadde trodd skulle skje på nytt. Det var også en nydelig, høytidelig stemning i kirka under vielsen. God drikke og fine kaker trakk også opp.



Anonymous poster hash: 5817e...8da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært i bryllup.. Men kan komme med noen ting jeg hadde gledet meg til hvis jeg skulle i et bryllup!

- se brudeparet pyntet sammen.

- god mat

-kaker

- høre morsomme og rørende taler.

- pynte meg i enten bunad eller annen fin stas.

mest av alt gleder jeg meg til mitt bryllup, og gå opp midtgangen med mannen min og det første kysset som nygift!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh for en herlig tråd :) Min beste opplevelse er også uttrykkene til brudeparet og glade gjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i 3 bryllup inkludert mitt eget. Og jeg må bare innrømme at jeg er litt skuffet selv om jeg er over snittet interessert... :/

Men det jeg synes er positivt er å se bruden komme inn i vielsen, det er rørende og flott! Veldig glad for at folk gifter seg! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd :rodmer: Jeg liker i grunn hele opplevelsen av det å være i bryllup, fra begynnelse til slutt. Men skal jeg trekke frem noe må de være:

  • Når alle gjestene reiser seg og bruden går ned kirkegulvet (har kun vært i vielse i kirken), synes dette øyeblikket er så spesielt og rørende.
  • Brudgommens tale.
  • Å se blikkene bruden og brudgommen sender hverandre på bryllupsdagen, ser så nyforelsket ut.

Så er det hyggelig å ha en anledning til å pynte seg litt ekstra da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det fineste er hvis brudeparet har en liten sønn eller datter som er stolt i finstasen! Søtt når de er litt forvirret over alle folkene og oppmerksomheten, men som får med seg at her er det store greier på gang! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sommer i ti bryllup i løpet av sesongen. Fant da noe spesielt positivt ved hvert enkelt (det var liksom så lett å sammenligne, også negativ, at det lokalet eller den maten var ikke så god som den). Men hvert enkelt bryllup hadde liksom noe som ga festen prikken over i-en for meg.

Noen av de positive tingene:

  • To godt voksne storesøstre som sang surt og og høyt og lenge og tostemt i kirken om den store Kjærligheten, og jeg ble rørt så jeg hulkgråt fordi de GJORDE nettopp det.
  • Telemarksbryllup i tåke i en nydelig kirke og alle i bunad, der utgangsmarsjen var folkemusikk med hardingfele, og han ble stående å spille lenge etterpå på kirkebakken, mens alle minglet og tok bilder. Perfekt (selvom andre klagde på "gnikkinga")
  • Polonesedans som tok helt av, helt til brudgommen kom og sa at nå skulle de kutte kaken. Halve selskapet var forsvunnet i en uendelig polonese der vi gikk i ring, mens halve var ferdig for lenge siden og klar for kake (hihi).
  • Live storband som spilte til dans!
  • Veldig god mat
  • Morsomme og gode taler
  • Superflink toastmaster


Anonymous poster hash: 3b585...85a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* En anledning til å pynte seg og bruke fine kjoler

* En anledning/"unnskyldning" til å få fikset håret og negler

* Å se brudgommen ved alteret nervøs og spent

* Å se bruden og brudgommens familie - ofte minst like spente og nervøse

* Å se bruden "all dressed up" når kirkedørene (eller lignende) går opp

* Å få gratulere brudeparet etter vielsen

* Å møte brudeparets familie og venner, og stifte nye bekjentskaper

* God mat

* God drikke

* Morsomme og rørende taler

* Kake

* Flinke toastmastere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun vært i bryllup til familie og slekt, men å se bruden, rørende kirkebryllup, god mat og masse kaker, jeg liker å gå i kjole og jeg liker å se samboer i dress! Feire dagen med både brudepar og slekt og venner er alltid koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fin tråd, for et godt påfunn TS!

Håper det kommer masse fint her, selv syns jeg selve stemningen er det beste. Det forelskede paret, to familier som kommer sammen for dem og alle venner som er der for å feire kjærligheten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter:

* Blikkene mellom brud og brudgom

* Mat og kaker

* Talene mellom brud og brudgom

* Være i finstasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg kjenner bruden/brudgommen godt så er det helt klar veldig koselig å være tilstede på deres store dag.

Ellers er det beste faktisk å treffe felles venner og ha en hyggelig fest. Det formelle og talene(bortsett fra parets taler til hverandre) er langt nede på lista ;)



Anonymous poster hash: ad2e3...642
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk talene. Da tenker jeg på de som ikke er for lange, har en god snert i seg og som virkelig skildrer kjærligheten mellom brudeparet og familiene.

Middag og kake er også snadder.

Når vi er ferdige til bords er det gøye over for meg. Jeg kjenner sjelden nok av de andre gjestene til at selve festen blir et liva lag og veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve sermonien, om det så er i kirke eller humanetisk. Kjærligheten som stråler mellom brudeparet, og ansiktet til brudgommen i det han ser bruden sin komme i mot han. Her skal jeg innrømme at jeg blir nokså rørt når jeg ser brudgommen kjemper for å holde tårene unna............ender som oftest med at jeg ikke klarer å holde tårene unna :fnise:

Generelt feststemningen. Å få pynte meg, være sammen med min kjekke mann som også er i finklær, feire kjærligheten, spise god mat.. Og, det er innmari kjekt når dansen begynner. Ikke ofte i disse dager at man kan svinge seg på dansegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...