Gå til innhold

Jobb i barnehage


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er viktig å få med i søknad til jobb i barnehage?

Hva kan man forvente av lønn?

Jeg har gått Helse og sosialfag, og Barne og ungdomsarb. men var ikke lærling, så jeg er ikke utdannet barne og ungdomsarbeider. Jeg har generell studiekompetanse og har jobbet på barneskole, sfo og barnehage gjennom utplasseringer på skolene jeg gikk på før.

Jeg kjenner flere som jobber i barnehage som ikke hadde mindre erfaring enn meg, tror dere det er lett å få jobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønn kommer an på om deet er privat eller kommunalt, og ansiennitet selvfølgelig.

Siden jeg er med på å intervjue søkere til barnehage, så kan jeg si at en ting som vektlegges høyt der er personlig egnethet. Mange tror det er veldig lettvint å jobbe i barnehage, at hvemsomhelst kan jobbe i barnehage, og dette lyser ofte av personer på intervjuer. (Mener ikke at du er blant dem, altså, men bare forteller litt om intervjuer)

Det skader jo aldri å sende inn en søknad!

Bare tenk ut på forhånd i forkant av et evt intervju hvorfor du ønsker å jobbe i barnehage - det spørsmålet er det mange som får. (spesielt siden du har avsluttet utdanningen før du fikk fagbrev, så vil de sikkert lure på om du angrer valget osv.)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunalt er best betalt? Hvor mye hvis man ikke har noe ansinnitet? Er gode attester et stort pluss? Blir de som har det prioritert eller er ikke alle opptatt av papirene?

Jeg er sjenert, og kommer til å være skikkelig nervøs på eventuelt intervju, men tror jeg skal klare å vise at det er en jobb som passer meg. Hvilke spørsmål kan jeg regne med å få på intervju, annet enn hvorfor jeg vil jobbe der?