Gå til innhold

Redd for at jeg har en hemoride


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir et innlegg med alt for mye informasjon, men jeg håper noen orker å lese.

Jeg har hatt vondt i endetarmsåpningen de siste dagene. Det er først og fremst vondt når jeg strammer musklene, men også hvis jeg er på do eller tørker meg. Det har kommet litt blod på papiret, helt friskt lyserødt blod. Men det har bare skjedd to ganger hele uken.

I går prøvde jeg å se litt i et speil for å se om det var noe, og det ser egentlig ikke ut som om det er noe spesielt. Men jeg la merke til at det er et område med litt ekstra hud, rett utenfor åpningen.

Relativt liten, jeg klarer iallefall akkurat å ta tak i denne hudfolden eller hva jeg skal kalle det, med to fingrer. Men denne hudfolden gjør ikke vondt, så jeg vet ikke om den har noe å si, kanskje den har vært der hele tiden. Jeg har egentlig aldri tenkt så mye over det området der før nå.

Plagene begynte etter at jeg hadde en ganske røff omgang med analsex, så det er jo mulig at det er en rift, jeg synes bare den har vært der ganske lenge.

Så burde jeg dra til legen, eller skal jeg smøre med en slags salve? Sårsalve? Salve mot hemorider? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres ut som om du har fått en hemoroide, ute at jeg kan si noe sikkert.

Det finnes reseptfrie salver og stikkpiller på apoteket, snakk med de som jobber der.

Om det blir et større problem ville jeg oppsøke fastlegen. Jo lenger man venter med å ta tak i problemet jo mer omfattende er det å få gjort noe med det.

Jeg snakker av smertefull erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheriproct eller lignende salve får du kjøpt på apoteket, følg anvisningen på pakken. Går det ikke over på en uke, kontakt legen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusentakk for svar! Skal kjøpe salve i morgen. Nå begynner jeg faktisk å bli litt redd. Har fått en hevelse på det ene låret redd nedenfor rumpeballen, sånn halveis på innsien av låret. Ikke en liten blodårehevelse eller noe, men hovnet opp merkbart, og det kjennes sårt og ømt ut å ta på.

Dessuten har jeg konstant vondt i rumpa, og smerten kjennes ut som den begynner å spre seg til underlivet. På toppen av det hele fikk jeg ikke sove i natt på grunn av det jeg tror var feber, våknet iallefall badende i svette flere ganger. Uff jeg blir så redd, håper salven hjelper og at det ikke er så alvorlig, har ikke råd til lege nå :tristbla:

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger å dra til legen imorra jeg.

Å i Norge skal INGEN være nødt til å gå med ubehandlede sykdommer/ plager fordi at man ikke har råd til lege.

Kanskje du kan få med deg en giro fra legen?

Jeg blir så provosert når jeg leser innlegg som dine ts, der du ikke har råd til lege, samtidig så sender Norge penger i bøtter og spann ut av landet.

Skal ikke våre egne få hjelp og et verdig liv før vi sender ut så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tror du virkelig jeg må til lege da? Har ikke prøvd salve enda, og jeg vil jo helst se om det fungerer først. Blir så bekymret av dette :trist:

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag fick en ganska allvarlig rift vid analsex där jag fick en extra hudflik, vilket är ganska vanligt tydligen, så det kan lika gärna vara en rift du har, men det spelar ingen större roll då det ofta är samma medicin man får. :P jag har haft problem i flera år och jag använder alcosanal som funkar till både rifter och hemorojder samt xylocain som är bedövande. :) jag upplever även att zinkpasta funkar hyfsat för läkningen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du virkelig jeg må til lege da? Har ikke prøvd salve enda, og jeg vil jo helst se om det fungerer først. Blir så bekymret av dette :trist:

- TS

Prøv salve først, du.

1/3 av befolkningen har hemoroider så det er faktisk veldig vanlig.

Og det er jevnt fordelt mellom menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Det var hevelsen på låret og feberen som fikk meg til å bli så bekymret. Fant ingen info om akkurat det på nettet. Men jeg krysser fingrene for at salven fungerer.

Men jeg ser på studentskipnadens sider at jeg som student kan dra på helsestasjonen som er åpen i morgen, da kan jeg iallefall få snakket med en helsesøster. Siden det er gratis så tror jeg at jeg tar meg en tur, bare for å være på den sikre siden. :)

- TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Det var hevelsen på låret og feberen som fikk meg til å bli så bekymret. Fant ingen info om akkurat det på nettet. Men jeg krysser fingrene for at salven fungerer.

Men jeg ser på studentskipnadens sider at jeg som student kan dra på helsestasjonen som er åpen i morgen, da kan jeg iallefall få snakket med en helsesøster. Siden det er gratis så tror jeg at jeg tar meg en tur, bare for å være på den sikre siden. :)

- TS

Det var jo netopp pga hevelsen på låret og feberen jeg mente at du burde kontakte lege, ikke pga hemoroiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS igjen her!

Nå har jeg brukt Scheriproct siden forrige mandag, og det har blitt bedre, men fortsatt ikke bra :( Tror ikke jeg burde bruke den salven mer heller, for jeg kjenner at den gjør meg sår, jeg tror iallefall det er den som gjør det. Så jeg tenkte å prøve Ac3 Comfor istedenfor, for den er vel mildere. Er så lei nå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg nevnte tidligere; går det ikke over etter en uke, kontakt legen din.

Sinnahemorider som ikke går over av seg selv kan bli utrolig plagsomme. Det hjelper også å slutte med stringtruser om det er det du bruker. Jeg hadde masse problemer med hemorider helt til jeg gikk over til femmeboxers og hipsters i stedet. Nå er stumpen fornøyd med mindre jeg er litt forstoppet en dag XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...