Gå til innhold

Tono-avgift ved musikk i butikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg jobber i en kjedebutikk som finnes i hele Norge. Vi har ikke noen ordning for å høre på musikk i butikken. Sjefen har sagt at vi som ansatte kan ta med musikk om vi vil, men at vi i så fall har ansvaret for eventuelle utgifter/ boter.

Det jeg lurer på er: Om jeg tar med meg en minihøytaler som spiller musikk fra f.eks. Spotify veldig lavt bak kassen (altså kun for meg, ikke i utgangspunktet for kundene) - skal vi betale noe TONO-avgift for dette? Jeg synes det er veldig forvirrende regler, fordi jeg har lest at så lenge man spiller musikken på privat anlegg/ CD-spiller, så skal man ikke betale noe. Men gjelder dette også butikkansatte?

Er det noen som har litt peiling på dette, så blir jeg veldig takknemlig :) Synes jobbdagene er så lange uten noe musikk, men vil jo så klart ikke gjøre noe ulovlig som jeg kan få bot av!



Anonymous poster hash: 68992...7b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Om man ikke har noe musikkanlegg i butikken, og tar med en CD-spiller, teller det?

Endret av Amananas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring tono og spør

Det var jaggu en god idé, som jeg flaut nok ikke tenkte på selv xD Tenker jeg sender dem en mail :)

Anonymous poster hash: 68992...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tono.no/kunder/butikk-kundelokale/

Musikkfremføring som tilbys kunder i dine lokaler må klareres med TONO-tillatelse.

Tror nok at du kan høre på musikk slik du beskriver det, helt uten å tenke på tono :jepp:

Det er det jeg håper også! :) Vil bare være helt sikker, har sett at de botene er ganske høye om man blir tatt uten riktige tillatelser.

Anonymous poster hash: 68992...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar: "Så lenge dette er hørbart for butikkens kunder må man ha en avtale for dette."
Det var kjipt :/



Anonymous poster hash: 68992...7b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg håper også! :) Vil bare være helt sikker, har sett at de botene er ganske høye om man blir tatt uten riktige tillatelser.

Anonymous poster hash: 68992...7b0

Da jeg selv jobba i butikk for en del år siden husker jeg problemstillinga. Jeg hadde etterhvert en radio ved

arbeidsbordet mitt uten å betale noe til TONO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...