Gå til innhold

Anbefale krimbøker


Mynona

Anbefalte innlegg

Skal snart på ferie ig trenger noen krimbokanbefalinger.

Jeg liker nordisk krim veldig godt, og serier er fint, så jeg har mange å lese etterhvert.

Har lest alle Harry Hole, Annika Bengtzon, millennium, han danske jeg ikke kommer på.... Og mange andre, men kommer ikke på nå.

Så noen å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Lars Kepler har jeg ikke lest. Det skal jeg se på. Takk

Det er lenge siden jeg leste Millenium og Harry Hole, så jeg husker ikke hvem jeg likte best, men jeg likte begge deler, og leste de ut fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eriksson og Sundquist har en veldig bra thrillertrilogi:

Kråkejenta, Hungerilden og Pythias Anvisninger.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hecubaa.. Det skal jeg sjekke ut.. Og du skal ikke se bort fra at jeg stikker innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lars Kepler, Jussi Adler Olsen og Robert Wilson (selv om han ikke er nordisk). Åsa Larsson var også ok som ferielektyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepler må du jo bare lese da! Jeg liker også serien til Mons Kallentoft, svensk krimforfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Camilla Läckbergs bøker :) 8 krimbøker om Erica Falck og politimannen Patrick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig ikke at det er noen bøker som kan måle seg med Snømannen og Milleniumtilogien.

Men jeg ble jævlig redd av den boken som handlet om de som skulle pusse opp det der gamle fiskeværet på Island eller Færøyene eller hvor det nå var.



Anonymous poster hash: fc595...006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg på Lars Kepler. Jeg er ikke noe spesielt glad i krim, men satt klistret med Hypnotisøren i et par dager. Og så fortsatte jeg bare. Veldig spennende og fengende bøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jussi og läckberg har jeg lest og venter på oppfølgere!

Men kepler ser det ut som jeg må ta en titt på ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig ikke at det er noen bøker som kan måle seg med Snømannen og Milleniumtilogien.

Men jeg ble jævlig redd av den boken som handlet om de som skulle pusse opp det der gamle fiskeværet på Island eller Færøyene eller hvor det nå var.

Anonymous poster hash: fc595...006

Er det "Jeg vet hvem du er" av Yrsa Sigurdardottir du tenker på?

Jeg ville absolutt anbefalt Minnesota-trilogien av Vidar Sundstøl. Lavmælt annerledes krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...