Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ser sånn ut foreløbig, men jeg skal love deg at her jobbes det hardt for slå følge med deg :lur: Får håpe det kommer flere til etterhvert!

*lister meg stille ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :gravid:

Er 7 uker siden første dag av forrige menstruasjon, men pleier å ha lang syklys da, så befruktningen var ca tre uker etter.

Har du vært hos lege BitteLille, evt når skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :gravid:

Er 7 uker siden første dag av forrige menstruasjon, men pleier å ha lang syklys da, så befruktningen var ca tre uker etter.

Har du vært hos lege BitteLille, evt når skal du?

Hurra! Velkommen! :hoppe:

Ringer legen og får tid rundt uke 8-10. Siden dette er runde to vil de ikke ha meg inn så tidlig!

Når har du ca termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Etter ca-beregning tror jeg termin er rundt 20. mai.

Ok, så uke 8-10 er litt sent?

Jeg fikk beskjed om at det er vanlig å ha første legebesøk rundt uke 10-12. Føles litt lenge til, men har hvertfall fått time i slutten av oktober. Er sikkert litt ulik praksis rundt omkring.

Gøy å være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:velkommen: Tussta

Vi var jo bra nærme da, 1 dag i forskjell. Åssen er formen din?

Jeg er ikke spesielt dårlig. Litt kvalm i perioder men veldig trøtt da :søvn:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Tussta

Vi var jo bra nærme da, 1 dag i forskjell. Åssen er formen din?

Jeg er ikke spesielt dårlig. Litt kvalm i perioder men veldig trøtt da :søvn:

:goodbye:

Takk Evelina74

Ja, det var vi!

Formen er veldig vekslende, jeg sliter litt med kvalme men er heldigvis ikke så ille at jeg kaster opp!

Også er det denne trettheten da :sove:

Når skal du på første kontroll? Er dette din første? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på vanlig legetime på fredag. Legen vet ikke at jeg er gravid, så jeg vet ikke hva han sjekker da. Er vel ikke så mye å sjekke enda???

Dett er mitt andre barn. Men foreløpig er det ike mye likt. Var kjempedårlig sist gang. Så dette er barnemat i fohold :) Neste som er verre er trettheten, men det er vel kanskje for en har en travlere hverdag nå enn sist.

Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet her! :)

Jeg var hos legen da jeg var 4+4 og da bare snakket vi litt om når det passet seg for meg å komme tilbake til første kontroll (fikk beskjed om 10 - 12uke var passende) også pratet vi litt om jobben min og hvordan jeg skal løse den biten under svangerskapet!

Jeg er frisør, og selv om jeg vet at det er mange andre som har jobbet som vanlig med kjemikalier så liker jeg ikke tanken, det er jo hormonforstyrrende om kreftfremkallende så jeg tror jeg velger å holde meg unna.

Jeg kan gjøre andre ting istede! :Nikke:

Så neste uke skal jeg be om et møte med daglig leder og be om tilrettelegging!

Gruer meg litt :redd:

Hva holder du på med om dagene da? jobber du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen :)

Kan tenke meg at du gruer deg litt til det ja. Hørte noen som snakket om at det var farligt å farge håret når en er gravid. Vet du noe om dette?

Men når vi er gravide må vi tenke på magetrollet og hva som er best for det i første omgang.

I dag er jeg skikkelig uggen i kroppen og vanvittig sulten når jeg ikke er kvalm så det er herlig at dagen ikke innebefatter mange avtaler. Tror jeg skal unne meg en ekstra hvil i dag før mini skal hentes i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si til mine gravide kunder at det ikke er farlig og farge håret en eller to ganger i løpet av svangerskapet, er man skeptisk så kan man også stripe det så tett at det nesten blir en helfarge men samtidig unngå farge ned i hodebunnen.

Men så blir det noe annet med meg som står oppi fargen hele dagen i ni mnd, det er skummelt!! + permanent oljer og bleking!!!

Jeg synes det er litt vanskelig, for jeg elsker jobben min - og det å måtte stå i resepsjonen eller gjøre forfallent arbeid høres kjempe kjedelig ut!

Tror kanskje jeg skal høre med arbeidsgiver hva hun syntes om jeg tar permisjon disse mnd for å kanskje ta mesterbrevet!

Det eneste er at jeg må ha lønnet permisjon, ellers mister jeg vel retten på foreldrepenger! Og det er vel spørs om hun er interesert i. Huff :(

Mye å tenke på!

Men nurket i magen fortjener det beste - og om det er at mor får drittjobb så får det bare være ;)

Jeg er sykemeldt pga en skade frem til fredag - så jeg har noen dager å slappe av hjemme på heldigvis!

Håper formen din bedrer seg iløpet av dagen!

Hører forresten at spontan abort risikoen er mye laver hos dem som er kvalme, så vi får trøste oss med det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Du får holde ut å være resepsjonist de måndene. Det er jo verdt det. Å når du begynner å bli stor og tung så er det nok bare deilig å ha en stol å hvil des på :fnise:

Temk det....nå blir vi bare større og større :ler:

Men jeg prøver bevisst å tenke litt på hva jeg putter i munnen. Det skal tross alt av igjen også :sjenert:

Men det er en sjarm å gå gravid synes jeg da, selv om du kommer til et punkt der du ser på de med flat mage å tenker at det skal bli deilig å få tilbake kroppen min :jepp:

Det med kvalme under svangerskapet og abort hørte jeg om sist gang også. Skal jemmen spørre legen min om det hvis jeg husker det neste gang. MEn jeg er bare halvparten så kvalm denne ganga som sist. Men det meste er faktisk anneledes. Hvertfall så langt.

Vi går spennende tider i møte :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho...ja tenk på det!!

Nå vokser magen snart!!

Noen sier at den kan begynne å vokse allerede i uke 6, er ikke det fryktelig tidlig da?

Jeg gleder meg til å ha stor flott mage jeg, som du sier så er det kjempe sjarmerende! Men det er vel kanskje mer sjarmerende å se på, enn å faktisk ha, hvertfall den siste tiden :fnise:

Jeg har begynt å strikke :hoho: ordentlig husmor blitt!

Fin jakke blir det til magetrollet!

Når jeg fortalte bestemor at hun skulle bli oldemor så skrev jeg et kort hvor det stod :

Gratulerer Oldemor og Oldefar

Vi trenger denne når vi skal hjem fra sykehuset juni 2009

Også festa jeg kortet på en pose hvor jeg hadde kjøpt garn og mønster til en nydelig liten drakt som magetrollet vårt kan ha på seg på vei hjem fra sykehuset ;)

Jeg elsker håndstrikka babyklær :)

Bestemor (kommende oldemor) var overbevist om at jeg kommer til å få tvilinger siden jeg er tredjegenrasjon etter sist tvillingpar i familien.

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart...det samme gjelder med tvillinger i denne generasjonen :ler:

For en koselig måte å fortelle det på da. Vi har ikke fortalt det til noen enda. Å det kommer vi ikke til å gjøre heller. Elsker å ha hemmeligheter :fnise:

Sist gang jeg var gravid så begynte ikke min mave å vise før jeg var halveis i svangerskapet, men regner med at det blir annerledes denne gangen. Magetrollet vårt er jo bare noen få mm, så det må være luft og slike ting som gjør at magen vokser da tenker jeg.

Har dere fortalt det til venner også ellerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til kommende besteforeldre og oldeforeldre, med streng beskjed om å holde munn! :fnise:

Resten får vite det senere!

Det er så spennende at vi klarte ikke la være å si det, og uansett, skulle det skje noe så trenger vi nok den støtten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Tussta :)

Vår tanke er å holde det til julaften, men det skal vel holde hardt tenker jeg... Det kommer jo helt ann så kroppen min :fnise:

På den annen side så har jeg flere venninner som er gravide som jeg har lyst til å si det til, men foreløpig holder vi tett. Har en tilstand som gjør at jeg har et såkalt høyrisikosvangerskap, så da kan det være greit å vente litt.

I dag skal jeg ha besøk av 3 venninner, Det er så lenge siden vi har truffest, så det skal bli eldig koselig.

Kommer nok innom her en tur i ettermiddag. Vi må visst rope på de andre her inne :rope: Hvor er dere??? :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hurra og gratulerer og :velkommen: til Tussta og Evelina74.

Kjempegøy at vi blir fler her! Og fint å lese deres tanker og utfordringer.

Jeg har ikke vært hos legen enda, men skal om to uker. Merker stort sett ingen gravidsymptomer, bare trøtt og ømme pupper, så skal bli fint å komme til lege sånn at dette føles litt mer virkelig.

Vi har bare fortalt det til min bror og vil vente så lenge vi kan med å si det til andre (kanskje til jul?). Enig i at det er gøy med hemmeligheter.

Hva tenker dere når det gjelder muligheten for tvillinger? Blir dere glad eller skremt?

:klem: til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...