Gå til innhold

Pizzasaus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget pizzasaus å dele?



Anonymous poster hash: eda68...e0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvitløk og løk stekes blankt. Tilsett tomater. Evt boks, hvis ferske kan du evt blanchere dem og fjerne skallet om du gidder (det gjør ikke jeg...). Ha oppi krydder du liker (feks basilikum, oregano, timian, salvie) og la det koke så lenge du har tid (anbefaler en halvtime). Jeg liker å gi sausen en klunk balsamico, men litt sitronsaft kan også gi syrlighet. Om du gidder kan du bruke stavmikser på sausen til slutt slik at den blir glatt. Salt og pepper helt til slutt, og evt kan du justere syrligheten med litt sukker hvis du føler at det er nødvendig.

Også kan du alltids utvide den med chili, stekt paprika, sopp hvis du vil den skal gi mer "mat" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt hektet på hvit pizza:

Tar et beger creme fraiche, blander i en rød chilli som er hakket opp i små biter (fjerner frøene), to vårløk, pepper, basilikum, oregano og litt salt. Blander dette godt sammen og smører det jevnt over pizzabunnen.

(bruker diverse oster oppå der, idag hadde jeg cheddar og jarlsberg, og på toppen av osten legger jeg spekeskinke (strandaskinke er utmerket) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et par gode forslag her allerede, jeg ville hatt litt hvitløk i den hvite sausen, men det er smak og behag.

Olivenolje er viktig i tomatsaus, det er også viktig å tenke på hvilke hermetiske tomater du velger. Det er store forskjeller på disse, anbefaler og prøve deg frem med ulike merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...