Gå til innhold

Elgkjøtt - pris


Dragomir

Anbefalte innlegg

Ser at noen selger elg-kjøtt for 125 kr pr kg, og andre 60..

Hva synes du er en grei pris å selge elgkjøtt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er såpass realistisk at jeg synes det er greit å selge det til en pris som passer etterspørsel og kvalitet. Er det de beste stykkene og prisen generelt er høy, så ser jeg ikke noe problem i å ta en høy pris. Om det er snakk om de beste filetene vil jeg si at 125 kroner kiloet omtrent er gitt vekk. Da hadde jeg minimum forventet en pris rundt 350 kroner kiloet, og det er nesten billig - enkelte steder har jeg sett prisen godt over 500 kroner kiloet for indrefilet av elg.

Hvis det er snakk om restekjøttet fra forskjellige deler av elgen, så er vel 125 kroner kiloet en mer vanlig pris.

Om man skal selge til venner og bekjente etter å ha vært på jakt, så får man vurdere hvor snill man ønsker å være, og legge prisen deretter.

Endret av Erazor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Hvis man som jaktlag skal selge elgkjøtt, vil prisen variere utifra kilosprisen som skal til grunneier, og kilosprisen hos slakteren. Ta f.eks at grunneier skal ha 80kr pr kilo, og så skal slakteren ha 20kr pr kilo inkludert avskjær, vil naturligvis kiloprisen på kjøttet også bli noe høyere enn 100kr pr kilo.

Hvis man er grunneier selv, bruker en slakter som ikke er godkjent av mattilsynet, som kun tar 10kr kilo for slakt, kan man bestemme prisene litt selv.

Men til syvende og sist er det markedet som bestemmer prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...