Gå til innhold

Te for nybegynner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler, som flere andre her, te i løsvekt fra en butikk som har peiling. Har prøvd mange tetyper fra Lipton, Twinings o.l.,og ferdige pakker med løsvektte fra bl.a. Kremmerhuset og Indiska uten å like noe. Anbefaler også stevia som søtning!

Hvilke butikker går jeg i da?

Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tull og tøys! Har du hørt om Palais des Thés? Skal være en eksklusiv te-sjappe, så jeg kjøpe masse te og brukte vannkoker med temraturmåler og masse utstyr. Smakte høgg.

Jeg er stamkunde der ;) Det er langt fra lle teene der jeg liker og handler. Men de har jo noen hundre å velge i. En må finne hva en selv liker, og, en må ta inn over seg at te ikke er te. Det kan være virkelig natt og dag, selv innenfor samme sjanger. Samtidig så må en finne den trekketiden som passer ens egen gane. Alt dette er preget av prøving og feiling.

Gi det en sjanse til, men tenk gjennom hva det er i teen du setter pris på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikker går jeg i da? Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Aner ikke hvilke butikker som finnes der du bor, men er gjerne verdt å prøve mindre nisjebutikker som spesialiserer seg på te (og evnt. kaffe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen.

Jeg kan anbefale Herskap&tjenere. Den er øverst på Galleriet. De har mye god te i løsvekt.

Den aller beste de har er rooibos med jordbærkrem.

Nede på Galleriet, ved siden av The Body shop, er det en butikk som selger LØV og kusmite. Disse er og gode.

Ellers så har butikker som Kinsarvik og Reindyrka mange gode teer!

Vi hadde en butikk som het Teogram en liten stund, men den lå dessverre litt for bortgjemt. Jeg fant den ved en tilfeldighet, da var det ca. en uke til den skulle legges ned. De hadde et helt vanvittig bra utvalg.

Nypete er sikkert et godt sted å starte, det var sånn jeg begynte å like te.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen.

Jeg kan anbefale Herskap&tjenere. Den er øverst på Galleriet. De har mye god te i løsvekt.

Den aller beste de har er rooibos med jordbærkrem.

Nede på Galleriet, ved siden av The Body shop, er det en butikk som selger LØV og kusmite. Disse er og gode.

Ellers så har butikker som Kinsarvik og Reindyrka mange gode teer!

Vi hadde en butikk som het Teogram en liten stund, men den lå dessverre litt for bortgjemt. Jeg fant den ved en tilfeldighet, da var det ca. en uke til den skulle legges ned. De hadde et helt vanvittig bra utvalg.

Nypete er sikkert et godt sted å starte, det var sånn jeg begynte å like te.

TS

Takk for tips :)

Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Vil bare påpeke at Rooibos IKKE er te! Det tilberedes som te og drikkes som te, men har niks og nada med te-planten å gjøre. Uansett, som regel veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at Rooibos IKKE er te! Det tilberedes som te og drikkes som te, men har niks og nada med te-planten å gjøre. Uansett, som regel veldig godt.

Dette er selvfølgelig helt korrekt. Tok det som en selvfølge egentlig.

Rooibos (oversatt: rød busk) ble opprinnelig brukt som substitutt for te av nybyggerne i det sørlige Afrika da det var den lokale planten de fant best egnet til formålet.

Akkurat som Chickory har blitt brukt som substitutt for kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en forhandler av Dammann Frères så anbefaler jeg Paul & Virginie, i svart eller grønn variant. Det er mye bær i disse variantene, samt karamell, noe som gjør teen enda litt søtere i smaken. Pomme d'Amour (svart te med eple og karamell) et også veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige favoritt er en hvit te med bringebær og vanilje som de selger på den lokale tebutikken. Ellers er Black cat strawberry champagne te kjempegod, de selger den på coop obs. Og så er fruktteer av typen bestemorsfrukthave veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Hvis du likar teen din søt, så kan du forsøka Twinings Vanilla Caramel. Posete som fins i matbutikkar med breidt utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likar teen din søt, så kan du forsøka Twinings Vanilla Caramel. Posete som fins i matbutikkar med breidt utvalg.

ts

Er egentlig ikke så glad i søte ting, er mer glad i friske og gjerne litt sure smaker av frukt.

Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stamkunde der ;) Det er langt fra lle teene der jeg liker og handler. Men de har jo noen hundre å velge i. En må finne hva en selv liker, og, en må ta inn over seg at te ikke er te. Det kan være virkelig natt og dag, selv innenfor samme sjanger. Samtidig så må en finne den trekketiden som passer ens egen gane. Alt dette er preget av prøving og feiling.

Gi det en sjanse til, men tenk gjennom hva det er i teen du setter pris på.

Aint-Nobody-Got-Time-for-That.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London fruit and herb company sin vanilje og jordbær smak var den eg begynte å like først. Ellers liker eg dei fleste yogi teene eg har smakt og pukka teene også, men begge desse måtte eg smake meir enn ein gong før dei blei gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

London fruit and herb company sin vanilje og jordbær smak var den eg begynte å like først. Ellers liker eg dei fleste yogi teene eg har smakt og pukka teene også, men begge desse måtte eg smake meir enn ein gong før dei blei gode.

Hvor får man kjøpt London fruit and herb Company te?

Anonymous poster hash: 4ba12...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt London fruit and herb Company te? Anonymous poster hash: 4ba12...796

Eg kjøpte min på sunkost, men rekner med fleire helsekost butikker selger dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...