Gå til innhold

Te for nybegynner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å lære meg å like te så jeg har noe å varme meg på i vinter, som ikke er så veldig usunt.

Problemer er at jeg egentlig ikke liker te, forutenom Lipton Rasberry Rosehip, og den smaker vel egentlig bare varm saft?

Har i grunnen inne smakt så mange ulike typer, så trenger derfor tips til noen jeg kan prøve som er lette å like.

Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et sted å starte kan være å prøve andre merker enn Lipton. Jeg synes de har ekstremt dårlige varer, og likte ikke te før jeg smakte andre sorter.

Smaksatt grønn te kan være en fin start, det er ofte mildt og varmene.

Likeså kan en god teblanding med julekrydder være veldig godt om vinteren.

Men til hverdags fungerer best en ren, god og kanskje litt dyrere sort frokost-te med melk i.



Anonymous poster hash: dfe5b...14a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Advent Te av Black Cat som en te du kan varme deg på i jula og ellers også. Jeg drikker den hele tiden, den har en veldig god smak av krydder. Minner meg litt om røkelse.



Anonymous poster hash: cf8a0...a51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med urte-te? Peppermynte er veldig godt.



Anonymous poster hash: b7899...5ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Four red fruits, Blackcurrant, Lemon og diverse andre typer fruktte i vanlige teposer fra Twinings er grei nybegynnerte.

Den teen du sier du liker, smaker som nypete med bringebær i, så vanlig nypete kunne også vært verd et forsøk.
Skal du over på "tyngre stoffer" ( :fnise: ) så går du til en sånn liten tebutikk som har løsvektteer i store bokser, og så ber du om å få lukte på teene før du kjøper dem.
Te er ganske greit sånn sett, de lukter som regel omtrent som de smaker.

Bruk honning som søtningsmiddel i stedet for sukker, og poff så er du plutselig en dreven tedrikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvor i landet bor du? det har litt å si for hva slags kvalitets-te du lett kan få tak i. Du skal IKKE under noen omstendighet drikke noe som helst fra Twinings, Lipton, Dhilma eller Yoga! Dette kan ikke betegnes som annet en søppel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? det har litt å si for hva slags kvalitets-te du lett kan få tak i. Du skal IKKE under noen omstendighet drikke noe som helst fra Twinings, Lipton, Dhilma eller Yoga! Dette kan ikke betegnes som annet en søppel.

I så fall elsker jeg å drikke søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London Fruit and Herb Company har mange gode smaker. Anbefaler Blackurrant Bracer. Mange te'er kan bli litt tamme i smaken, men denne har mye smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? det har litt å si for hva slags kvalitets-te du lett kan få tak i. Du skal IKKE under noen omstendighet drikke noe som helst fra Twinings, Lipton, Dhilma eller Yoga! Dette kan ikke betegnes som annet en søppel.

Enig i at de teene ikke er optimale, og at skal man ha kvalitet, finner man det ikke i tehylla på Kiwi. Men er likevel nyskjerrig på hvorfor du mener det er søppel? Syns det er å ta litt hardt i da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? det har litt å si for hva slags kvalitets-te du lett kan få tak i. Du skal IKKE under noen omstendighet drikke noe som helst fra Twinings, Lipton, Dhilma eller Yoga! Dette kan ikke betegnes som annet en søppel.

Jeg forstår hva du mener med de merkene, men Twinings har faktisk mye bra. Særlig på det engelske markedet er utvalget av Twinings-te av høy standard. Det er jo mulig at de eksporterer B-varene og de litt rimeligere sortene, men te i løsvekt fra Twinings holder mål. Særlig Darjeeling er de flinke på f.eks. Lipton kan jeg nok ikke si mye godt om.

Anonymous poster hash: dfe5b...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av Twinings synes jeg English breakfast tea og Brazilian Baía er veldig gode med litt sukker og melk.

Ellers er jeg veldig begeistret for LØV sin red fruits (lipton sin smaker forferdelig i forhold), Black Cat sin grønne te med sitrus og Chai-teen man får kjøpt på Indiska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Enig i at de teene ikke er optimale, og at skal man ha kvalitet, finner man det ikke i tehylla på Kiwi. Men er likevel nyskjerrig på hvorfor du mener det er søppel? Syns det er å ta litt hardt i da.. :)

Fordi de mangler dybde, fylde og alt annet av positiv karakteristikk. Samtidig som de renner over av smak av papp, bunnfall og bittre stoffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fordi du ikke vet bedre! Eventuelt røyker eller snuser.

Tull og tøys! Har du hørt om Palais des Thés? Skal være en eksklusiv te-sjappe, så jeg kjøpe masse te og brukte vannkoker med temraturmåler og masse utstyr. Smakte høgg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? det har litt å si for hva slags kvalitets-te du lett kan få tak i. Du skal IKKE under noen omstendighet drikke noe som helst fra Twinings, Lipton, Dhilma eller Yoga! Dette kan ikke betegnes som annet en søppel.

ts

Jeg bor litt utenfor Bergen.

Så trenger også tips om hvor jeg kan kjøpe noe annet en Lipton ja :)

Anonymous poster hash: bba7c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg forstår hva du mener med de merkene, men Twinings har faktisk mye bra. Særlig på det engelske markedet er utvalget av Twinings-te av høy standard. Det er jo mulig at de eksporterer B-varene og de litt rimeligere sortene, men te i løsvekt fra Twinings holder mål. Særlig Darjeeling er de flinke på f.eks. Lipton kan jeg nok ikke si mye godt om. Anonymous poster hash: dfe5b...14a

Kan hende løsvekt Twinings er av akseptabel karakter, men pose teen er søppel fra a til å.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler, som flere andre her, te i løsvekt fra en butikk som har peiling. Har prøvd mange tetyper fra Lipton, Twinings o.l.,og ferdige pakker med løsvektte fra bl.a. Kremmerhuset og Indiska uten å like noe. Anbefaler også stevia som søtning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...