Gå til innhold

Innholdet i karbonadedeig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Snorkebolla

Synes det er litt morsomt med de i denne tråden som har sagt at kjøtt INNEHOLDER muskler, når kjøtt ER muskler. Kjøtt inneholder ofte sener og fett, men kjøtt ER muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

På min skole i Oslo lærte vi at egg er muskler fordi det er proteiner i de.

Kanskje ganske mye er muskler uten at vi vet om det?

Egg er hønsemens. Blør du ut muskler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At TS bestemte seg for å slutte å spise kjøtt siden det er muskler, minner meg om at søstera mi sluttet å spise en lokal matrett da hun fant ut hva det var laget av.

I nord-Rogaland finnes en matrett som vi på god dialektnorsk kaller "finka". Basisen i "finka" er lungemos og poteter, det er en slags stuing eller lapskaus om du vil. Smaker i hovedsak litt salt, og spises gjerne med ketchup på.

Søstera mi var smart nok til å spørre om hva det var laget av, omtrent rundt niårsalderen. Da fikk hun jo vite, som sant var, at det var laget av lunger.

Hun spiser ikke "finka" mer. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Etter å ha nostalgilest denne tråden igjen, føler jeg at friksjonsvarmen har gitt meg lettstekte lattermuskler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Kaffelattn

Synes det er litt morsomt med de i denne tråden som har sagt at kjøtt INNEHOLDER muskler, når kjøtt ER muskler. Kjøtt inneholder ofte sener og fett, men kjøtt ER muskler.

Utrolig ekkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Etter å ha nostalgilest denne tråden igjen, føler jeg at friksjonsvarmen har gitt meg lettstekte lattermuskler...

Nå kan du nostalgilese den en gang til! ;)

Anonymous poster hash: e3e89...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig ekkelt

Hvorfor er det ekkelt?

Crabsticks, pølser og MUK baserte boller, kan jeg skjønne er ekkelt, men jeg spiser det likevel fordi det er positivt i miljøperspektiv.

Og andre ting som virkelig er ekkelt, som svor (hud) og lungemos og leverpostei er jo kjempegodt. Mener væraballer og oksehalesuppe også regnes som delikatesser. (jeg har sett kyr, oksehale er antagleig det minst delikate som finnes. Selv i norske fjøs er det deprimerende lite toalettpapir og mye oksehalehår.... )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hvorfor er det ekkelt?

Crabsticks, pølser og MUK baserte boller, kan jeg skjønne er ekkelt, men jeg spiser det likevel fordi det er positivt i miljøperspektiv.

Og andre ting som virkelig er ekkelt, som svor (hud) og lungemos og leverpostei er jo kjempegodt. Mener væraballer og oksehalesuppe også regnes som delikatesser. (jeg har sett kyr, oksehale er antagleig det minst delikate som finnes. Selv i norske fjøs er det deprimerende lite toalettpapir og mye oksehalehår.... )

Hvorfor?

Har nok med individuelle estetiske preferanser å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 7 måneder senere...

Elg er for øvrig en frukt og vokser på trær...

 

:sjokk:

 

Gilde har da ingen interesse av å få folk til å slutte å spise produktene deres? Forøvrig: kalkun og kylling har ikke ører.. Det er intet kroppsorgan som heter slagg. Nei, de bruker ikke hjerner i pølser.

 

:opplyser:

 

Jeg kom på en tekst i norskboka på ungdomsskolen når jeg leste denne tråden, om en gutt som hatet å sove over hos kameraten sin, for de hadde nemlig høner og ku, og da kjøpte de ikke melk og egg i butikken, de brukte de eggene som kom ut av hønene, sånne egg med litt blod på skallet, og av og til tilogmed en fjær! Og av og til var det noe som var lysebrunt på eggene men det ville han ikke engang forestille seg hva kunne være. Og melken, ja, melken, den fikk de fra KUA! Istedetfor å kjøpe den butikk-melken. Og han måtte jo nesten spise det egget han fikk servert om morgenen, og drikke melken han fikk, for når han prøvde å ymte frempå om at han likte butikkmelk og butikk-egg mye bedre, så lo de jo bare av ham?

Jeg får litt den følelsen nå, når jeg har lest denne tråden. At folk ikke har kunnskap...  og derved heller ikke har respekt for bondeyrket,..  ikke vet hvorfor det er dumt å sentralisere slakterier(som da fører til lengre frakt for dyrene og mer stress), og ei heller har respekt for dyra som faktisk bøter med livet for at vi skal få noe å spise, det synes jeg er ille.

 

 

Jeg :hjerte: KG-klassikere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hahahahahaha guuuud som jeg elsker denne tråden :fnise: Vet den er gammel, men måtte bare trekke den opp igjen!!

Anonymous poster hash: c0395...9ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg synes det er noe ekkelt med det å tine frossen karbonadedeig..man ser det blir rød væske som renner ut av det..likner på blod.

Det jeg lurer på er selve kjøttet i krabonadedeigen: er det "msukler og sener" i det, eller er det "rent kjøtt"?

Noen som vet helt sikkert uten å synse her..?

Næh. Kom det virkelig blod fra karbonadedeigen. Fysj og fysj. Det skal ikke være blod i denne, da dyr ikke er menneseskelige og det er bare mennesker som kan ha blod i seg...  :fnise:  :danse:  :ironi:

Anonymous poster hash: 4d31d...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...