Gå til innhold

Min vei mot morsrollen


Mollypolly

Anbefalte innlegg

Så rart :klo: Du har ikke endret vekt, opp eller ned? Begynt og trene mye eller noe sånt? Vet at mensen kan begynne å klusse da..

Vet ikke om hun skal se på deg med innvendig ul? Men de kan gjøre det mangen hvertfall, da kan de se om du har cyster på eggstoggene mener jeg. Jeg kan ikke så masse om det, siden alt har sett fint ut hos meg... Men lurer på om de kjenner etter også inni der, for og kjenne om alt er som det skal. Det er jeg litt usikker på faktisk.. De kan jo også se om du har masse egg osv også, om du har el åsånt. Så er nok smart av deg og reise der på fredag :) Så er det hvertfall gjort.

Hvor lenge har dere prøvd nå? Det begynner jo og bli en stund nå.. Kanskje kan mannen også bli me og levere sædprøve? Det kan du jo ringe f.eks idag om eller spør når du er der, om han kan få time til det ? :)

Lykke til hvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!! Var hos hos gynekologen i dag:-( masse cyster på ultralyden... Mest sannsynlig Polycystisk ovariesyndrom ... Har jo vært plaget med akne også.. Så dette forklarer det, samt helt uregelmessig menstruasjon.. Ikke hatt siden 8 februar nå.. Skulle komme å ta blodprøver 2 dagen i min neste menstruasjon for å se hormon nivå og sånn... Huff.. Dette var utrolig kjipt å høre i dag:-( men på en måte godt å vite at det er en årsak til at vi har slitt så.. Og at det fins behandling.. Noen som har erfaring med det her? Gynekologen nevnte hormonbehandling for å fremme eggløsning ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med dette. Men det er jo godt og vite årsaken hvertfall. Å at det også går an å bli kvitt :) Nå er det bare å vente på mensen, så skal du se at det blir fremgang i sakene :nigo::danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vist ikke ann å bli kvitt har jeg lest...:-(

Jo, cycter kan en bli kvitt? Somregel går de vekk av seg selv mener jeg. Men hvis ikke, så kan en ta medisiner så forsvinner det.

Det er det jeg mener jeg har hørt av folk som har hatt cycter? Å hadde en ikke kunne blitt kvitt de, så hadde jo gyno sagt det til deg. Trur også det går an å opperere vekk om de ikke forsvinner med medisiner eller av seg selv. Selvsagt, det kan hende det er noen som aldri blir kvitt de. At de hele tiden kommer tilbake. Men nå får vi prøve å være litt positive, og håpe på det beste :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer nok hvis det er snakk ett par stykker..Det syndromet jeg har er kronisk, og gjør at nye cyster kommer hele tiden .. Jeg har liksom kanskje 20 eller noe.. Mange hvertfall...:-( ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja., jeg kommer nok til å bli mer positiv i dagene som kommer.. Var liksom litt sjokk.. All den frustrasjonen som har samlet seg i dette året hvor vi har prøvd, kom ut i dag... Men nå vet jeg jo hvorfor vi ikke har fått det til.. Og vil få hormonbehandling for å fremme eggløsning ... Så hvem vet.. Kanskje det går fort nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som hadde MYE cyster, og for henne tok det 3 år med førstemann. 2. mann satt på 3. forsøket, og hennes pco var mindre etter en fødsel. Så det går ann, det kan bare ta litt tid. Dette ordner seg <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja.. Skal bli spennende å se hva som skjer fremover!!!!!! Først nå så venter jeg på blodprøvesvarene som jeg tok på lørdag, andre dag i menstruasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvesvarene mine: (Fikk de utskrevet siden jeg kjenner bioingeniøren som tok den, men har ikke hørt noe fra gynekologen enda om hva det betyr)

Fritt T4: 14,9.

TSH: 1,1

Østradiol: <0,05 (LAVT)

Testosteron(ikke kommet svar)

SHBG (ikke kommet svar)

FSH: 1,2 (LAVT)

LH: <0,5 (LAVT)

Er det noen her som har peiling på hva dette betyr???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

4 positive tester tatt! Tisse prøve hos legen slo ikke ut, men legen sa jeg skulle stole på hjemme testene:-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

4 positive tester tatt! Tisse prøve hos legen slo ikke ut, men legen sa jeg skulle stole på hjemme testene:-D

Gratulerer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tok privat tidlig UL i uke 8 pga var så nysgjerrig på om alt var bra...viste det seg at dette var blighted ovum... etter 2 misslykkede kurer med cytotec for å støte ut graviditeten fra livmora, så endte det hele i utskrapning 29 juli...

Vel.. Nytt håp...Hadde EL 16 august..... så håper jeg nå er gravid igjen, kanskje litt naivt, men lov å håpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...