Gå til innhold

Athenes prøverdagbok


Athene

Anbefalte innlegg

Så kjedelig at du er så dårlig! :kose: Uavhengig av om det er bivirkninger eller ei så håper jeg du kommer deg veldig snart :) Alt man må gjennom :sjenert: Håper medisinene er verdt det denne gangen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til deg :) Håper det går over snart, å være kvalm er jo bare helt pyton!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på sprøter, og kvalmen er bedre.

Men jeg er svimmel, trøtt, vondt i hodet og føler meg bare helt i ubalanse. Det er vanskelig å beskrive. Mulig det er Menopuren, det har jeg ikke tatt før.

I tillegg har jeg stått på alt for mye, og ikke klart å koble helt av annet enn mandag da jeg ikke hadde noe valg i og med at jeg var så dårlig.

Uansett, nå har jeg kommet meg hjem og tok med meg en stor sjokoladeplate på veien... Så nå er det rett ut på sofaen en stund. Jeg er ikke en person som har lett for å slappe av, jeg blir stresset av å ligge rett ut, tenker bare på hva jeg kunne ha gjort i stedet. Det eneste jeg finner roen med innimellom er en god bok, så om noen har ett forslag er det bare å komme med det. Jeg liker både romaner (uten for "sterke scener") og krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Athene <3

Jeg følger med videre. Håper det går bra snart for dere <3

Kjenner en som fikk beskjed om at sjansene var minimale og at det egentlig var å gi opp. Nå har hun termin om under en måned. Det ga meg håp :)

Hvis du vil lese en god bok som underholder deg mens du kjeder deg på sofaen = les Marian Keyes! Det er skikkelig strandlitteratur, og litt "barnslig", men bøkene er utrolig morsomme. Les "En sak har minst tre sider". Utrolig morsom!

Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, og takk for bokforslag! Jeg skal undersøke den du foreslår. Generelt liker jeg ikke humoristiske bøker, eller tenårings- eller jentebøker. Jeg er glad i de tykke, historiske romanene fra engelske gods. Eller feelgood bøker. Men noen unntak er det jo, jeg slukte hele Twilight sagaen ( :sjenert: )

Formen er jevnt dårlig. Jeg orker så lite, og alt går så sent. Jeg får heldigvis jobbet litt innimellom, så jeg har noe å fylle dagene med, men merker at det skal veldig lite til at jeg er helt utslitt. Skifting av sengetøy på to dobbeltsenger måtte tas i tre omganger, en jobb jeg vanligvis gjør på under ti minutter. Så i dag har mannen blitt kommandert rundt i huset, fra rydding og vask kjøkken, til gulvvask, badvask, støvtørking, klesvask.... Så nå er huset strøkent til helgen, selv om jeg ikke har bevegd meg bort fra sofaen.

Sprøytene går fint. Jeg tør fortsatt ikke å se en sprøyespiss selv, men mannen er kjempeflink og sitter klar med sprøytene hver morgen, og passer på at jeg tar alt på riktig måte og til riktig tid. Så jeg bare trekker opp genseren, lener meg tilbake og lukker øynene.

Enda en fredagskveld på sofaen. Jeg savner å være ute i finværet, med et glass vin i handen. Eneste trøsten er at vår/sommer er beste årstiden for å lykkes. Lys og sol øker sannsynligheten for vellykket resultat. Jeg vurderer ulike planer for helgen. Jeg trur jeg skal prøve meg på en liten runde rundt Sognsvann i morgen tidlig, det er en av favorittaktivitetene lørdag morgen. Og kanskje en tur innom CC vest, tidlig før det blir for stressende der. Kjenner at jeg bare må komme meg ut av huset en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men hvis du liker sånne bøker med Engelske gods og gamle historier samt krim, da må du dykke i Agatha Christie :)

Eller så kan jeg anbefale Et glass melk, takk! Den er grusom da, men en fin historie om en jente fra øst-Europa som har fått seg jobb i Norge, men på veien opp så befinner hun seg plutselig i en bil med vinduer som ikke kan åpnes...

Den er fin og fæl! Feelgoodbøker? Da burde du lese Marian Keyes, altså... Blir vel ikke mer feelgood enn henne, tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dagene går, og det nærmer seg egguthenting. Alt ser fint ut, så jeg er optimist. Mange, fine egg i jevn størrelse, og tykk livmorslimhinne. Det ser bedre ut enn på de tidligere forsøkene, og man har truffet på medisineringen. Men vi vet jo fortsatt ikke noe om kvaliteten før på egginnsettingsdagen.

Formen er bedre, så her er det full fart med jobb og aktiviteter, nesten litt i overkant mye som skjer. Kjenner jeg er litt for sliten i dag. Jeg merker trykket i livmorområdet godt, og føler meg litt treg og tung i beveglsene.

Men nå nyter jeg hele søndagen på sofaen. Baker litt, og rydder litt. Og sitter ellers og surfer på nett, og ser litt på serier på PCen. Gleder meg til å få runden overstått, uansett resultat. Dersom det ikke klaffer ser jeg likevel frem til en lang sommerferie med sol, venner og god mat og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Athene!

Jeg bare titter innom for å ønske dere all lykke med egguthenting/-innsetting.

Krysser fingrene for at det er deres tur denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser. Interessant å lese om andre som er igjennom prøverør. Håper dette forsøket er det som skal til for dere, det høres iallfall litt lovende ut syns jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper alle krysser det de har, og sender mange gode tanker i kveld og i natt. Vi har som vanlig ikke marginene på vår side. Vårt siste forsøk, for jeg trur ikke jeg orker å gå gjennom dette igjen - ett lite befruktet egg som forhåpentligvis begynner å dele seg i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her som også ønsker deg masse lykke til! Du gir så mange gode råd og svar i prøverforumet. Krysser alt for dere! X X X X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

En liten firedelt blastocyst ble satt inn kl 9.00 i dag. Perfekt, symmetrisk delt. En del fragmentering, men fragmenteringen var samlet så de mente at det ikke hadde så mye å si. Livmorslimhinnen er tykk og fin, og nå skal jeg fete meg videre opp på følteis, avocado, nøtter og annen mat som miljøet i livmoren liker.

For en triller, jeg er utslitt. Over en måned med medisinering, hele 6 modne egg, og så bare ett som blir befruktet. Men som mot alle odds overlever natten (de andre gangene har jeg mistet 100-90% av de befruktede før innsetting).

Dersom noen har tips i rugetiden er det bare å komme med dem. Jeg vet at man skal leve som normalt, og at det ikke er noe man kan gjøre fra eller til. Men det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :hoppendeglad: Håper egget setter seg fast og storkoser seg inni der helt til slutten. :nigo:

Ingen andre tips enn å prøve å ikke tenke på det. :lol: Skikkelig teit råd egentlig, men så mye mer er det vel ikke å gjøre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow- så bra at et ble befruktet og atpåtil overlevde- det er jo bare ett som skal til!

Krysser fingrene for at det setter seg fast og holder seg der- lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...