Gå til innhold

Kan du din Elvis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg administrerer en gruppe barn fra 10 til 13 år som opptrer under ulike anledninger, også på institusjoner for eldre. Nå er de utfordret på å synge noe av Elvis...

Hvem har et tips til meg her? Denne aldersgruppen har jo ikke nødvendigvis noe forhold til Elvis (tvilsomt, egentlig), så jeg trenger en låt som er litt "spisbar" og som ungene kan like.

Dyktige sangere, så står ikke på den biten.

:)



Anonymous poster hash: a21ac...b2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Don't cry daddy



Anonymous poster hash: 8d917...bad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In the Ghetto

Anonymous poster hash: 053a1...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Don't cry Daddy er kanskje litt vel seriøs, tror du ikke? Passer ikke helt for en solist på 11 år...

ts



Anonymous poster hash: a21ac...b2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis er et utrolig dårlig valg, det passer seg ikke for barn å synge sangene hans.

Anonymous poster hash: 053a1...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle er tips fra min kone som har vert fan siden barnsben av, tidlig på 80-tallet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis er et utrolig dårlig valg, det passer seg ikke for barn å synge sangene hans.

Anonymous poster hash: 053a1...8a8

Tja, det er ikke mitt valg... Man ønsker låter av alt fra Prøysen til Elvis, så det er bare å hoste opp noe...

Takk for tips over her! :)

Anonymous poster hash: a21ac...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon spesiell grunn til at folk anbefalar samlivsbrot (Don't cry daddy) eller fattigdomsproblematikk i Chicago (In the ghetto) som høvelege songar til 10 til 13-åringar? Dei er dessutan høveleg kompliserte songar - han utvikla etterkvart ein sofistikert songkatalog. Tru det eller ei.

Eg har gjett kona nokre tips - å ta songar frå tidlig i Presley si karriere er lurt. Lettbeinte songar frå tidleg sekstitall skulle gå greitt, det same med nokre av songane hans frå femtitallet. Teddy Bear, All Shook Up, Love Me Tender etc.

Om det vert tatt videoopptak av dette, vil eg gjerne sjå det! :klem1:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis er et utrolig dårlig valg, det passer seg ikke for barn å synge sangene hans.

Anonymous poster hash: 053a1...8a8

Det, min venn, er ei blank løgn.

Rykk attende til start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Return to sender kan funke som ei kule, har en guttunge på 13 som kunne gjort den bra! :)

ts



Anonymous poster hash: a21ac...b2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon spesiell grunn til at folk anbefalar samlivsbrot (Don't cry daddy) eller fattigdomsproblematikk i Chicago (In the ghetto) som høvelege songar til 10 til 13-åringar? Dei er dessutan høveleg kompliserte songar - han utvikla etterkvart ein sofistikert songkatalog. Tru det eller ei.

Eg har gjett kona nokre tips - å ta songar frå tidlig i Presley si karriere er lurt. Lettbeinte songar frå tidleg sekstitall skulle gå greitt, det same med nokre av songane hans frå femtitallet. Teddy Bear, All Shook Up, Love Me Tender etc.

Om det vert tatt videoopptak av dette, vil eg gjerne sjå det! :klem1:

Hvem vet hva det blir av det! ;)

Ser for meg Return to sender, med den ene guttungen som solist og åtte jenter som korister på refreng. Med en liten snerten koreografi. :)

Anonymous poster hash: a21ac...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem vet hva det blir av det! ;)

Ser for meg Return to sender, med den ene guttungen som solist og åtte jenter som korister på refreng. Med en liten snerten koreografi. :)

Anonymous poster hash: a21ac...b2a

Åh - det blir sikkert kjempebra! Return to sender er frå filmen "Girls, girls, girls" frå 1962. Om du vil ha guttungen til å gjere nokre "moves" - så kan han jo kikke på Presley sjølv. Han var inspirert av Jackie Wilson i koreografien til låta, noko som ein tydeleg kan sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - det blir sikkert kjempebra! Return to sender er frå filmen "Girls, girls, girls" frå 1962. Om du vil ha guttungen til å gjere nokre "moves" - så kan han jo kikke på Presley sjølv. Han var inspirert av Jackie Wilson i koreografien til låta, noko som ein tydeleg kan sjå.

Det er snakk om en utrolig sjarmerende 13-åring som har det både i blikket og i moves'a!

Anonymous poster hash: a21ac...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...