Gå til innhold

Game Of Thrones: hjelp til bok.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har sett alle sesongene, så er jeg nysgjerrig på hva som skjer videre og har lyst til å fortsette serien ved å lese de bøkene.

Hvilken bok må jeg begynne på for å fortsette etter der sesong 4 sluttet?

Er det den som heter "jern og sand" på norsk? Vil helst lese det på norsk.

Takk for hjelpen :)



Anonymous poster hash: fdf7e...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn på bok 1. Selv om TV-serien er knallbra, så har den tatt noen andre retninger enn bøkene enkelte steder. Og så er bøkene så detaljrike at man mister mye "småting" i TV-serien. Ergo hele bokserien er verdt å lese.



Anonymous poster hash: 072cc...072
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn på bok 1. Selv om TV-serien er knallbra, så har den tatt noen andre retninger enn bøkene enkelte steder. Og så er bøkene så detaljrike at man mister mye "småting" i TV-serien. Ergo hele bokserien er verdt å lese.

Anonymous poster hash: 072cc...072

Ja, det tror jeg på :) Men jeg er ingen tålmodig person når det kommer til lesing xD Så blir litt mye å lese igjennom alt, serien har gjort en ganske god jobb har jeg hørt tho :)

A Feast for Crows heter den på engelsk.

Takk, takk :)

Anonymous poster hash: fdf7e...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg på :) Men jeg er ingen tålmodig person når det kommer til lesing xD Så blir litt mye å lese igjennom alt, serien har gjort en ganske god jobb har jeg hørt tho :)

Takk, takk :)

Anonymous poster hash: fdf7e...fe1

Du kommer til å skjønne ganske lite om du begynner rett på A Feast For Crows...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å skjønne ganske lite om du begynner rett på A Feast For Crows...

Leste et utdrag fra "jern og sand", og jeg skjønte det meste sånn sett xD Men takk for tipset :)

Anonymous poster hash: fdf7e...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A feast for crows er en nedtur i forhold til de tre første bøkene. Vil ikke anbefale å hoppe rett på den slev om du har sett hele tvserien så langt. Enten lese hele fra starten eller ikke lese noe før tvserien er ferdig.

Anonymous poster hash: 79dc0...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det en del fra forrige boka som enda ikke har blitt vist i TV-serien. Selv om sesong 3 og 4 for det meste dekker bok 3 (og deler fra 4 og 5) så har den ikke tatt igjen alle historiene ennå. Anbefaler deg heller å lese fra A Storm og Swords hvis du absolutt ikke vil begynne fra starten av. Vet ikke helt hva den heter på norsk, men det står "bok en, bok to osv på dem.

Endret av HedvigR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A feast for crows er en nedtur i forhold til de tre første bøkene. Vil ikke anbefale å hoppe rett på den slev om du har sett hele tvserien så langt. Enten lese hele fra starten eller ikke lese noe før tvserien er ferdig.

Anonymous poster hash: 79dc0...357

Dessuten er det en del fra forrige boka som enda ikke har blitt delt i TV-serien. Selv om sesong 3 og 4 for det meste dekker bok 3 (og deler fra 4 og 5) så har den ikke tatt igjen alle historiene ennå. Anbefaler deg heller å lese fra A Storm og Swords hvis du absolutt ikke vil begynne fra starten av. Vet ikke helt hva den heter på norsk, men det står "bok en, bok to osv på dem.

Dere har nok rett :) Leste et spennende utdrag hvor jeg fikk høre om Lady Stoneheart, og tenkte at dette var jo mega spennende :D for fikk jo vite ting som ikke er i serien, ennå :)

Anonymous poster hash: fdf7e...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...