Gå til innhold

Gitartrøbbel for håpløs romantiker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en håpløs romantiker, og endelig har jeg funnet jenta jeg vil ha. Vi har kjent hverandre såpass lenge og er nære nok hverandre til at jeg ønsker å spørre om hun vil bli kjæresten min.

Jeg har alltid likt å formidle følelsene mine med musikk, men det har da vært at jeg har sendt henne en youtube-link etc...

Spørsmålet er om dere har noen forslag til sanger som er forholdsvis enkle å spille på gitar og synge, og som har en fin tekst.



Anonymous poster hash: 68cf1...ce1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.youtube.com/watch?v=nqkB2xNskAo&feature=kp

D Em C G D

I have a vision of you, locked inside my head;

D Em C G D
it creeps upon my mind, and warms me in my bed...

Am G
A vision shimmering, shifting

Dsus4 D Dsus4 D
moving in false firelight;

Am G
a vision of a vision,

Dsus4 D Dsus4 D
protecting me from fear at night,

C G D C G D
as the seasons roll on, and my love stays strong.

Resten av teksten finner du i klippet jeg linket til. Låta er kjempeenkel, og den får en egen atmosfære ved at den går i miksolydisk (verken dur eller moll). Teksten er tilsynelatende svært romantisk, men når du leser den litt grundigere, er det tydelig at det mentale bildet han har skapt seg av dette mennesket er viktigere enn mennesket selv … det trenger du selvsagt ikke å si til henne. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noe du synes passer til dama og som sier en del om hva du føler.

Vanskelig å tipse om musikk når man ikke vet hvordan hun er og hva hun liker, eller hvordan du er og hva du liker.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at hun ikke syns det blir litt mye? Jeg drev på med en fyr en gang, men måtte bryte med han da han hele tiden drev og sendte med youtubelinker og sendte meg sangtekster i posten som han syntes passet til oss og vårt forhold. Det ble bare for mye.. Det å sende sanger og tekster som andre har skrevet imponerte hvertfall ikke meg. Hadde han laget sangene selv hadde det vært noe annet.. Nå kan det jo hende du skriver tekster selv og da kan du se bort fra dette innlegget:)

Anonymous poster hash: 5e917...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilte denne:

virket som om hun likte det, iallefall sa hun ja :D



Anonymous poster hash: 68cf1...ce1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...