Gå til innhold

Pianotimer, er det verdt det?


Gjest Blåmeis

Anbefalte innlegg

Gjest Blåmeis

Jeg har i et par år hatt et piano stående uten å egentlig bruke det.

Jeg kan spille tre-fire sanger jeg har lært via type youtube og litt noter da jeg var yngre. Jeg kjenner skalaen og kan "telle" meg frem til hvilken note det skal være på F og G-nøkkel, men jeg bruker aldri tid på å forsøke å lære meg noe fordi det åpenbart går ganske treigt når jeg bruker mye tid på å spole videoer tilbake eller google.

Til dere som har tatt pianotimer, er det effektivt læring? Jeg er student med deltidsjobb, og pianotimer er svindyrt (mellom 500-700kr i timen?).

Kort og godt: Er det verdt det? Vil jeg lære fortere/riktigere/bedre? Er det motiverende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare innse realitetene at du vil aldri bli noen god pianospiller. Selg det jævla pianoet så slipper du få dårlig samvittighet hver gang du passerer det. 700kr for en pianotime? Så sant du ikke får privatundervisning av Mozart høres det ut som et ran.



Anonymous poster hash: 765f4...296
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes Guitar Hero-lignende spill for keyboard. Nyttig for å lære det grunnleggende.

Har du sett på denne appen? www.synthesiagame.com/

Anonymous poster hash: 956e7...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller litt piano, vil anbefale å bare bli mer strukturert og avtale pianotimer med deg selv. Du får ikke motivasjon av å ta pianotimer, bare dårlig samvittighet for at du ikke øver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på læreren. Har man god kjemi med en lærer kan det være veldig motiverende å ta timer.