Gå til innhold

Tips til bøker jeg bør lese ? Disse liker jeg ....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger bøker og lese nå i ferien, men syns det er så vanskelig å gå på biblioteket og lete gjennom tusenvis av bøker for å finne den rette. Så lurer på om noen her har noen bøker og tipse meg? Liker romaner, ikke krim.

Dette er bøker jeg har lest tidligere og likt godt :

Senior perigrino

La peregrina

Øya

Tråden

Drageløperen

Tusen strålende soler

Et helt halvt år

Blomstenes hemmelige språk

Saras nøkkel

Drømmehjertet

Orkideens hemmelighet

Håper på noen gode tips :)

Anonymous poster hash: 86348...085

Anonymous poster hash: 6ad82...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De samme bøkene som jeg liker. Holder på med boktyven nå, men synes den er så langdryg (og blomstenes hemmelige språk som ligger på hyllen og venter på å bli lest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten anbefale "Bienes hemmelige liv" og "Solfuglen" :)

Solfuglen begynte jeg på for litt siden men kom aldri skikkelig igang med den.

Blomstenes hemmelige språk holder jeg på med nå, men har bare halve boka igjen . Så derfor jeg snart trenger ny bok :) jeg brukte lang tid før den fanget interessen min, men 1 fjerdedel inn i boka ble den spennende :)

Anonymous poster hash: 6ad82...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lest mye de samme bøkene :)

Kan foreslå Anna Gavalda - Saman er ein mindre aleine. Er noen år siden jeg leste den, men husker at jeg ikke klarte å legge den bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naken i hijab er veldig fin! Og Tiger Tiger.

Tiger tiger hørtes ut som en spennende og skremmende bok

Anonymous poster hash: 6ad82...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Tiger tiger hørtes ut som en spennende og skremmende bok

Anonymous poster hash: 6ad82...cc9

Det er en av yndlingsbøkene mine. Den er spennende fra start til slutt, og jeg måpte meg omtrent gjennom hele boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye forslag i og med at jeg ikke har lest så mange av bøkene du nevner enda, men siden du er på biblioteket, spør bibliotekarene! Jeg har fått super hjelp til å finne ting basert på min smak både på større og mindre bibliotek. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indias datter

Det som ventet meg

Aldri alene

Maleren fra shanghai

Historien om pi

på tvers av solen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest "Og fjellene ga gjenlyd" av Khaled Hosseini, den er kjempebra. Samme forfatter som skrev Drageløperen og Tusen strålende soler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CeeCee Honeycuts reddende engler.

Brødrene fra Iron House. Det er en krimbok og jeg er absolutt ikke glad i det, men denne boken var helt super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat lest "Og fjellene ga gjenlyd" av Khaled Hosseini, den er kjempebra. Samme forfatter som skrev Drageløperen og Tusen strålende soler.

Og der fikk jeg ennå en bok på "må lese i sommer"-listen min :P Godt jeg skal ha 4 uker ferie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest noe av Paulo Coelho? Uansett kan jeg anbefale "Djevelen og frøken Prym", "Elleve minutter" og "Veronika vil dø". Mange lar seg også gripe og begeistre av "Alkymisten", men her må en nesten gjøre opp en mening selv.

Det er mange år siden jeg leste disse bøkene, men jeg likte dem veldig godt. Leser mest fagbøker for tiden, pluss noe krim og fantasy. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest noe av Paulo Coelho? Uansett kan jeg anbefale "Djevelen og frøken Prym", "Elleve minutter" og "Veronika vil dø". Mange lar seg også gripe og begeistre av "Alkymisten", men her må en nesten gjøre opp en mening selv.

Det er mange år siden jeg leste disse bøkene, men jeg likte dem veldig godt. Leser mest fagbøker for tiden, pluss noe krim og fantasy. :)

Og "Zahir"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

"Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese. Virkelig verdt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjenner jeg ikke til bøkene du siterer (muligens fordi jeg leser på fransk, og da blir jo ikke tittelen den samme), så uten å kjenne videre til hvilken litteratur du leser må jeg likevel anbefale bøkene til Haruki Murakami. De er lette å lese, likevel har de dybde. Språket snakker til alle, likevel har den en viss poesi. Historiene handler om folk som deg og meg, samtidig som de er mystiske, nesten surrealistiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lest mye de samme bøkene :)

Kan foreslå Anna Gavalda - Saman er ein mindre aleine. Er noen år siden jeg leste den, men husker at jeg ikke klarte å legge den bort.

Å, den er kjempe fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...