Gå til innhold

Denne låten minner meg om noe. Trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer satte på denne her om dagen, og siden det har jeg prøvd å finne ut hva den minner meg om. Jeg VET jeg har hørt akkurat den (melodien i) gitarsoloen før ett eller annet sted, men vet ikke hvor, og i hvilken sammenheng. Det kan være at den har blitt brukt på tv, i en reklame, en serie, en film, at noen andre har kopiert og brukt den i sin musikk, det kan være et klassisk stykke jeg har hørt, ett eller annet. Men jeg vet at jeg ikke har hørt akkurat den låten før, for det er kun gitarsoloen jeg kjenner igjen. Kan noen hjelpe meg?

Låten er Sylvia, av focus, og er en progrocklåt fra 70tallet.



Anonymous poster hash: 65676...d5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, men det er nok ikke den låten den minner meg om. Jeg mener å ha hørt (nesten) akkurat den samme melodien i en eller annen forbindelse. Når han satte den på så "kunne" jeg den, selv om jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hørt Sylvia av Focus før...

Jeg sitter liksom med en følelse av at "der begynner de å synge", men jeg aner ikke hva de synger... Så jeg går ut i fra at det er en annen låt som har ganske lik melodi, bare at den også har vokal.



Anonymous poster hash: 65676...d5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein sabeltann



Anonymous poster hash: b51eb...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer satte på denne her om dagen, og siden det har jeg prøvd å finne ut hva den minner meg om. Jeg VET jeg har hørt akkurat den (melodien i) gitarsoloen før ett eller annet sted, men vet ikke hvor, og i hvilken sammenheng. Det kan være at den har blitt brukt på tv, i en reklame, en serie, en film, at noen andre har kopiert og brukt den i sin musikk, det kan være et klassisk stykke jeg har hørt, ett eller annet. Men jeg vet at jeg ikke har hørt akkurat den låten før, for det er kun gitarsoloen jeg kjenner igjen. Kan noen hjelpe meg?

Låten er Sylvia, av focus, og er en progrocklåt fra 70tallet.

Anonymous poster hash: 65676...d5d

Kanskje du finner svaret her, da noen av deres sanger er brukt kommersielt

http://en.wikipedia.org/wiki/Focus_%28band%29

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var en del der som minte meg om Kaptein Sabeltann sangen.. Kan det være den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaptein sabeltann

Anonymous poster hash: b51eb...30d

Faktisk er noen av strofene likt med K. S. :)

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg egentlig at det ikke var den, men det var et forsøk verdt. Dessuten ga det meg muligheten til å poste en nydelig instrumental av et av yndlingsbandene mine. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører også Kaptein Sabeltann inni der.

Samt en hel drøss med fjortis-serier fra 80 og 90-tallet faktisk.



Anonymous poster hash: 8784c...798
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du finner svaret her, da noen av deres sanger er brukt kommersielt

http://en.wikipedia.org/wiki/Focus_%28band%29

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Jeg har selvfølgelig googlet opp og ned og i mente, men finner ikke ut av noe på nettet. Finner flere tråder der folk mener at den minner dem om noe, men ikke hva den minner om.

Til dere som sier sabeltann, hvilken sang da? Nå har jeg hørt både på den som heter "sjørøverne kommer" (hiv og hoi), samt "sjørøversang" (Hal i og dra)

Anonymous poster hash: 65676...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig googlet opp og ned og i mente, men finner ikke ut av noe på nettet. Finner flere tråder der folk mener at den minner dem om noe, men ikke hva den minner om.

Til dere som sier sabeltann, hvilken sang da? Nå har jeg hørt både på den som heter "sjørøverne kommer" (hiv og hoi), samt "sjørøversang" (Hal i og dra)

Anonymous poster hash: 65676...d5d

"...nå kan vi ta det rolig..."

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...nå kan vi ta det rolig..."

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Jeg hører det ikke, så det er nok ikke den denne låten minner meg om.

Enkelte nevner Dream Theather, men de vet ikke hvilken låt. Er det noen som aner noe om dream theather har noe lignende i en av sine sanger?

Anonymous poster hash: 65676...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selvfølgelig googlet opp og ned og i mente, men finner ikke ut av noe på nettet. Finner flere tråder der folk mener at den minner dem om noe, men ikke hva den minner om.

Til dere som sier sabeltann, hvilken sang da? Nå har jeg hørt både på den som heter "sjørøverne kommer" (hiv og hoi), samt "sjørøversang" (Hal i og dra)

Anonymous poster hash: 65676...d5d

http://www.aktivioslo.no/guide/barnesanger/kaptein-sabeltann/

Forøvrig så er det ganske vanlig å låne musikkstrofer fra andre artister

Anonymous poster hash: c11ea...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Det eneste jeg tenkte på første gang jeg hørte Sylvia, var kaptein sabeltann. Så slo jeg meg til ro med det. Nydelig sang, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...