Gå til innhold

Eksen har nakenbilder av meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av forholdet var alt fint, og i forelskelsen sendte jeg noen nakenbilder til han og han noen til meg. Vi ble samboere og helvete brøt løs, han var manipulativ, voldelig og ustabil.

Det ble slutt mellom oss, og han lovet å slette alle bilder av meg hvor jeg var avkledd. Han lovte det og en uke senere sa han at han hadde slettet de.

Jeg har passordet til mailen hans, og var inne på den her om dagen for å sjekke om han hadde slettet bildene. Det har han ikke gjort. Jeg vet hva han er i stand til og han har tidligere truet meg med å sende bildene til andre, felles venner, hans venner, mine venner, familie, skolen osv. Disse truslene kommer når han ikke får det som han vil i ettertid.

Hva skal jeg gjøre? Jeg vet jeg ikke har noe på mailen hans å gjøre, han vet ikke at jeg kan passordet, men jeg kan ikke risikere at disse bildene blir sendt til noen og han er ikke stabil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de bildene han sendte til deg? Kan du ikke være litt manipulativ selv, og true han litt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg ville ikke ha nakenbilder av han mer og slettet de. Jeg holdt min del av avtalen... Burde visst bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har de på email kan bety at han også har de liggende på en egen server på internett og på datamaskinen sin.

Mitt tips er; ikke slett de fra mailen helt enda, for da kan han begynne å være frittsekk og bruke det mot deg.

Steg EN:

Det du gjør først er å merke deg filnavnet på de bildene som ligger på mailen hans; (f.eks SDC1001.jpg eller nakenbilde.jpg ogsåvidere og skriv de ned/memoriser dem om mulig. Du kan høyreklikke på bildet og se på "properties" hva filen heter.

Steg TO:

Gå gjennom emailene hans og se hvilke sider han er registrert på. Imageshack for eksempel eller annet der han kanskje har tilgang til å laste opp bilder på nett. Merk deg brukernavn og passord.

Hittil gjør du ingenting bortsett fra å samle info.

Steg TRE:

Dermed prøve å bli venn med han, litt smisking og lignende, såpass at du kan besøke han og få tilgang til datamaskinen hans. Be om å komme over på filmkveld og spør om å låne pc'n for å sjekke email utover kvelden. Når han ikke overvåker datamaskinen så åpner du startmenyen og skriver inn filnavnet til bildene i søkefeltet helt nederst. Hvis det kommer opp et treff på filnavnet vil du se filene med en gang, og det betyr at de ligger på datamaskinen enda. Slett de en etter en og kjør CCLeaner rett etterpå (eller lignende program om han har det installert på PCn).

Dermed er det bare å komme seg hjem, logge inn på email og slette bildene fra mailen. Om du har mulighet så kan du ha en venn hjemme som står klar til å slette filene ved at du sender en sms som gir klarsignal, slik at du ikke må vente til du kommer hjem med å slette selv (han kan jo komme deg i forkjøpet og merke at bildene er borte fra dataen og rekke å skifte passord).

Hvis ikke steg TRE funker første gangen, (at du ikke har tilgang til hans PC) så repeter til du får gjennomført det(dvs finn på unskyldninger til å besøke han hjemme).

Dette er en mulighet jeg selv hadde brukt om det hadde vært slik at bildene var i hendene på en person som lett kunne spredd de. Det å få slike ting spredt kan ødelegge en helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært av mine feil, for å si det sånn. Jeg gjør det ikke igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten brist i planen til Gjest over, det er fryktelig lett å bytte navn på ei fil. Det er og fryktelig lett å ha filer på flere plasser. Eksempelvis eksterne harddisker, minepinner, brent på cd/dvd ol.

Trådstarter; det kan være at din ex rett og slett ikke tenker over at disse bildene ligger i eposten hans. At det er derfor disse ikke har blitt sletta. Har han lasta ned bildene til pc da han fikk bildene, har han kanskje sletta disse, uten å tenke over å slette epostene de kom fra. Du kan jo nevne dette for han, uten nødvendigvis å røpe at du har sneket i eposten hans. "Ja, du har sletta bildene fra eposten din og, ikke bare fra pc`n?" Om han da sier at epostene og er sletta, så bør du kanskje finne på noe.

*edit:skrivefeil*

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner vel det at dersom han sender ut private bilder av deg, så er det eneste han oppnår at han blottstiller seg selv som en idiot. Hvordan ville du reagert om en venninnes eks hadde sendt deg nakenbilder av henne?

Makten ligger i frykten din.

Og her har du ingenting å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten brist i planen til Gjest over, det er fryktelig lett å bytte navn på ei fil. Det er og fryktelig lett å ha filer på flere plasser. Eksempelvis eksterne harddisker, minepinner, brent på cd/dvd ol.

Trådstarter; det kan være at din ex rett og slett ikke tenker over at disse bildene lirrer i eposten hans. At det er derfor disse ikke har blitt sletta. Har han lasta ned bildene til pc da han fikk sidde, har han kanskje sletta disse, uten å tenke over å slette epostene de kom fra. Du kan jo nevne dette for han, uten nødvendigvis å røpe at du har sneket i eposten hans. "Ja, du har sletta bildene fra eposten din og, ikke bare fra pc`n?" Om han da sier at epostene og er sletta, så bør du kanskje finne på noe.

FruBeist:

Den planen min ovenfor er langt fra vanntett på flere områder, men det er i det minste verdt et forsøk og er gjennomførbart for alle med middels datakunnskap. Om typen er "smart" så har han forskjellige filnavn, men av erfaring (av generell lagring av bilder) så skifter jeg aldri filnavn, eller ekstremt sjeldent - så den sjansen mistenker jeg ikke er så stor. Det som er en større sannsynlighet er at han har andre emailer eller kontoer som kanskje ikke står at han er registrert på emailen. Og ikke for å nevne at det også er mulig å finne frem slettede bilder på pc ved hjelp av recovery programmer (om han virkelig orker å sette penger,tid og energi å skaffe de bildene tilbake).

Men altså, it's worth a try.

Og om noen skal pirke på det med å "bryte seg inn i privatlivets fred" ang "snking" på emailer og slikt, så vil jeg si at det her er et tilfelle der man faktisk må ty til sånt for å beskytte seg selv.

Man kan jo være bedreviter og si at "du skulle ikke sendt de bildene in the first place" og "du skulle visst bedre" osv, så er det dessverre slik at mennesker gjør dumme ting, og de fleste har nok gjort det her, men har vært heldige nok til at bildene aldri er blitt spredd (og har hatt en kjæreste som faktisk holder ord når han sier at bildene er slettet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner vel det at dersom han sender ut private bilder av deg, så er det eneste han oppnår at han blottstiller seg selv som en idiot. Hvordan ville du reagert om en venninnes eks hadde sendt deg nakenbilder av henne?

Makten ligger i frykten din.

Og her har du ingenting å frykte.

Si det til de som har private nakenbilder lagt ut på diverse nakenpratforumer og lignende.

Jeg vil nok si at man har mye å frykte,for det som havner på internett er meget vanskelig å få fjernet i mange tilfeller. For å ikke snakke om den psykiske påkjenningen av at venner, familie, bekjente, i tillegg til hvem som helst på internett ser de bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til de som har private nakenbilder lagt ut på diverse nakenpratforumer og lignende.

Jeg vil nok si at man har mye å frykte,for det som havner på internett er meget vanskelig å få fjernet i mange tilfeller. For å ikke snakke om den psykiske påkjenningen av at venner, familie, bekjente, i tillegg til hvem som helst på internett ser de bildene.

Du skjønner ikke hva jeg sier.

Sjansen for at det havner i andres hender eksisterer så lenge ts frykter det. Så snart eksen merker at ts gir blaffen og forstår at eksen kun blottstiller seg selv, er trusselen over.

Manipulative mennesker spiller på frykt.

Så for å ikke bli manipulerte, må vi tørre å møte frykten vår - og overvinne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpløst

Åååh, går det an?

TS:Innretter ikke eksen seg etter deg, så anmeld fyren! du trenger ikke å skrive her inne for å finne ut det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktlig dumt og ta nakenbilder av hverandre når man ikke kjenner hverandre så godt, spesielt i disse datatider. For en god del år siden, før data var vanlig og det ikke var vanlig med mobil så lot jeg min kjæreste ta nakenbilder av meg. Selvfølgelig gjorde vi det i fylla. Ble slutt etter en stund og tenkte ikke mer over det. Noen måneder senere ble jeg tipsa om at noen hadde sette bilder av meg i et manneblad. Og joda typen hadde sendt inn til et blad der man kunne sende amatørbilder. Bildene var ganske uskyldige sånn sett, men gosj kor flau jeg ble. Gjorde ikke mer med saken og hele greia døde ut av seg sjøl. Jeg kunne anmeldt han men orka ikke hele papirmølla, dessuten ville jeg ikke ha mer med typen og gjør. I våre dager spres bildene lett på dataen så styr unna... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glatt slettet de som lå på mailen hans. Tvert. Sender han et bilde videre så kan du risikere å finne det igjen på alle steder. Hadde ikke sagt noe heller.

Risikoen er jo selvfølgelig at det ligger også på harddisken din. Sorry to say, men der er du en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Han har flyttet tilbake til nordnorge og jeg sitter igjen i Kristiansand så det er ikke bare for meg å komme meg hjem til han.

Jeg er en erfaring rikere ja. Tviler på at de ligger på pcen hans siden han har flyttet sammen med ei jente, og hun har barn, så tviler på at de ligger på pcen hans. Tror det er derfor han nettopp sendte de til mailen sin istedet, for å lagre de der.

Tror jeg bare må inn å slette de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så lenge du ikke har formatert hardisken du lagret bildene av han på så kan jo du også finne de igjen. når man bare sletter filer blir det til at datamaskinen sletter i loggen hvor man kan finne igjen denne filen men så lenge du ikke har lagret noe som kommer oppå der disse bildene en gang lå så er det mulighet å få de tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden har bor så langt unna så er vel option 2 ikke relevant lenger.

Du får slette de fra emailen, og så får du laste ned Recover My Files-programmet fra http://www.recovermyfiles.com/. Kjør programmet på dataen din og se om nakenbildene hans dukker opp. Det er gratis å laste ned og kjøre den på PCn, men om programmet finner bildene så må du registrere og kjøpe det for å kunne lagre bildene tilbake på datamaskinen igjen.

Og om du ikke orker å betale så kan man alltids søke etter serial nr på internett og så legge det inn. Når du har bilder av han nå så kan du også bruke de mot han for å ikke føle deg helt hjelpesløs.

Ellers får du bare slette de fra email, og håpe på at bildene ikke ligger noen flere plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...