Gå til innhold

uteliv i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd angående det å date noen som er helt forskjellig fra en selv på noen områder.

Har datet ei jente en stund men greien er at hun liker å feste så mye. Vi er begge i slutten av tyveårene så ser egentlig etter en partner som er litt ferdig med den biten.

Hun sier hun fortsatt ønsker å dra ut og drikke omtrent hver helg mens jeg er kommet mer der hvor jeg vil være hjemme og slappe av i helgene etter en hektisk jobbuke. Jeg synes dette er utrolig synd fordi hun virker som en fin jente ellers som jeg kunne hatt lyst til å slå meg til ro med. Men slik som livene våre er nå så er vi alt for forskjellige til at jeg tror det ville fungert i lengden. Vi er som sagt i startgropen og jeg ønsker å høres deres andres erfaringer rundt dette med uteliv, festing og slikt i forhold når man er totalt forskjellige der.

Anonymous poster hash: e4da8...686

Anonymous poster hash: 96362...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun vil ut og drikke hver helg også hvis hun går inn i et forhold (med deg eller en annen)? 

 

Hjelpes, det hørtes ikke helt voksent ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende det endrer seg hvis dere blir sammen.Hvis du liker henne ellers ville jeg gitt det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke at hun skal feste? Hadde det vært anderledes om hun hadde en annen hobby aktivitet hun likte å gjøre, som gjorde at hun ikke var hjemme i helgene?

Hvis det er fordi du vil ha hun for deg selv, mener at festing er for single osv - så voks opp. Man kan fint gå på byen å drikke uten å flørte med en eneste person. Noen venner møtes for å LAN'e, noen møtes for å trene, noen møtes for å feste - det er vennetiden og fritiden sin og forferdelig teit at noen andre skal begynne å dømme eller ta fra folk vennetid og fritid der hvor de kan koble av fra et ellers seriøst liv med jobb og kjæreste.
Uansett, det roer seg nok etterhvert hvis dere får barn osv,  men sosiale aktiviteter som er berikende for livet til noen må man faktisk unne de. Tenk om hun skulle bli sur for at du dro på LAN eller trening med dine bestevenner? Jada, akuratt her kan man jo bruke helsen som argument at det ene er bedre enn det andre, men hun er voksen og bestemmer hva hun selv vil utsette seg for av usunne/sunne ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke at hun skal feste? Hadde det vært anderledes om hun hadde en annen hobby aktivitet hun likte å gjøre, som gjorde at hun ikke var hjemme i helgene?

Hvis det er fordi du vil ha hun for deg selv, mener at festing er for single osv - så voks opp. Man kan fint gå på byen å drikke uten å flørte med en eneste person. Noen venner møtes for å LAN'e, noen møtes for å trene, noen møtes for å feste - det er vennetiden og fritiden sin og forferdelig teit at noen andre skal begynne å dømme eller ta fra folk vennetid og fritid der hvor de kan koble av fra et ellers seriøst liv med jobb og kjæreste.

Uansett, det roer seg nok etterhvert hvis dere får barn osv,  men sosiale aktiviteter som er berikende for livet til noen må man faktisk unne de. Tenk om hun skulle bli sur for at du dro på LAN eller trening med dine bestevenner? Jada, akuratt her kan man jo bruke helsen som argument at det ene er bedre enn det andre, men hun er voksen og bestemmer hva hun selv vil utsette seg for av usunne/sunne ting.

Vokse opp har jeg gjort for lenge siden kjære deg ;) Jeg respekterer at folk har forskjellig livsstil, jeg er bare ikke sikker på om et slikt forhold er liv laget når den ene er introvert og liker å kose seg hjemme, gjerne med familie og barn. For meg er det toppen av lykke. Jeg kan bare ikke se at det er forenelig med hva jeg ser for meg i et forhold med drikking hver helg for den ene parten. Den tiden er et tilbakelagt stadie for min del og jeg ønsker å slå meg til ro med en likesinnet. Er det så mye å be om? Var vel i utgangspunktet derfor jeg spurte etter andres erfaringer rundt dette og ikke fordømmelse for mine ønsker.

Anonymous poster hash: 96362...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokse opp har jeg gjort for lenge siden kjære deg ;) Jeg respekterer at folk har forskjellig livsstil, jeg er bare ikke sikker på om et slikt forhold er liv laget når den ene er introvert og liker å kose seg hjemme, gjerne med familie og barn. For meg er det toppen av lykke. Jeg kan bare ikke se at det er forenelig med hva jeg ser for meg i et forhold med drikking hver helg for den ene parten. Den tiden er et tilbakelagt stadie for min del og jeg ønsker å slå meg til ro med en likesinnet. Er det så mye å be om? Var vel i utgangspunktet derfor jeg spurte etter andres erfaringer rundt dette og ikke fordømmelse for mine ønsker.

Anonymous poster hash: 96362...cc7

Neida ikke for mye å be om, da finner du deg en som du syntes er mere likesinnet. Alle trenger en partner som man godtar livsstilen til og om du ikke kan godta hennes så liker du hun ikke godt nok.

Men syntes det er for tidlig å bekymre seg om sånt i det hele tatt. De fleste prioriterer hjemmekveld med kjæresten når de er i forhold. Da får man jo dekt mellommenneskelige behov hjemme og slipper å gå ut for å treffe vennene sine hver gang. Jeg forhåndsdømmer ikke ønskene dine, men merker godt at du forhåndsdømmer henne fordi hun liker å feste.

Og som introvert er du vel vant med å holde deg selv med selskap? Jeg tror den største tabben folk gjør når de involverer seg med noen er å forvente at hele verden dems skal dreie seg om deg. Om den ene ikke liker noe forventes det at den skal slutte bare fordi den andre vil det. Bare fordi du er vant til og liker å sitte hjemme betyr ikke at henne må det for å holde deg med selskap, og bare fordi hun er vant med å gå ut å feste betyr ikke at du må det for å holde henne med selskap. Dere kan fint gjøre ting dere liker hver for dere og helt separate forskjellige ting, og det er viktig i mine øyne.

Anonymous poster hash: b71a0...cdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Neida ikke for mye å be om, da finner du deg en som du syntes er mere likesinnet. Alle trenger en partner som man godtar livsstilen til og om du ikke kan godta hennes så liker du hun ikke godt nok.

Men syntes det er for tidlig å bekymre seg om sånt i det hele tatt. De fleste prioriterer hjemmekveld med kjæresten når de er i forhold. Da får man jo dekt mellommenneskelige behov hjemme og slipper å gå ut for å treffe vennene sine hver gang. Jeg forhåndsdømmer ikke ønskene dine, men merker godt at du forhåndsdømmer henne fordi hun liker å feste.

Anonymous poster hash: b71a0...cdd

 

Enig med denne. Mine venner er mellom 30-35 år, og vi går alle en del ut og "fester", altså møtes for å drikke øl og er ute til mellom 24-02. Det blir ikke grisefylla lengre, men vi gjør dette mellom 3-6 ganger i måneden. Av rundt 30 dager så er det fremdeles mye tid til å være hjemme, lage god mat og se på gullrekka. 

 

Syns også det er tidlig for deg å bekymre deg for dette. I et forhold må man møtes på halvveien, og hvis dere begge er villig til det ser jeg ikke at det skal være noe problem.

Anonymous poster hash: 5ddec...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med denne. Mine venner er mellom 30-35 år, og vi går alle en del ut og "fester", altså møtes for å drikke øl og er ute til mellom 24-02. Det blir ikke grisefylla lengre, men vi gjør dette mellom 3-6 ganger i måneden. Av rundt 30 dager så er det fremdeles mye tid til å være hjemme, lage god mat og se på gullrekka.  Syns også det er tidlig for deg å bekymre deg for dette. I et forhold må man møtes på halvveien, og hvis dere begge er villig til det ser jeg ikke at det skal være noe problem. Anonymous poster hash: 5ddec...d3e

Er ikke interessert i en helgedranker da resten av familien min også er veldig konservative når det kommer til alkohol. Så det er ingen som har opplevd denne problemstillingen?

Anonymous poster hash: 96362...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som drar på byen er motbydelige. Greit å drikke litt vin avantil, men de som trenger alkohol for å more seg sliter med et kjipt liv. Har aldri skjønt dette. Fulle folk er så teit.

Anonymous poster hash: ea10b...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt! Jeg føler at jeg er over den perioden, og har lite til felles med de som ennå er der.

For meg var det viktig å vite at kjæresten min følte det samme, før vi ble kjærester.. det er det som gjør at jeg falt for han; at vi hadde like verdier altså.

Men når hun sier at hun kommer til å fortsatt gjøre det... vel, følg magefølelsen, som noen over her skrev :)

Anonymous poster hash: 89f48...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd angående det å date noen som er helt forskjellig fra en selv på noen områder.

Har datet ei jente en stund men greien er at hun liker å feste så mye. Vi er begge i slutten av tyveårene så ser egentlig etter en partner som er litt ferdig med den biten.

Hun sier hun fortsatt ønsker å dra ut og drikke omtrent hver helg mens jeg er kommet mer der hvor jeg vil være hjemme og slappe av i helgene etter en hektisk jobbuke. Jeg synes dette er utrolig synd fordi hun virker som en fin jente ellers som jeg kunne hatt lyst til å slå meg til ro med. Men slik som livene våre er nå så er vi alt for forskjellige til at jeg tror det ville fungert i lengden. Vi er som sagt i startgropen og jeg ønsker å høres deres andres erfaringer rundt dette med uteliv, festing og slikt i forhold når man er totalt forskjellige der.

Anonymous poster hash: e4da8...686

Anonymous poster hash: 96362...cc7

Hei,

 

Hvis hun er ekstremt ekstorvert, og du er introvert. Så vil jeg anta at hvis hun stopper å feste i helgene (eventuelt kutter ned på dette) så må festingen byttes ut med noe annet sosialt.

Er du glad i andre sosiale ting da? Vinkvelder med vennepar? Spillkvelder etc.? Eller vil du helst være endel alene (eller alene med henne).

 

Vil hun helst at dere skal gå ut sammen i helgene? Eller er dette noe hun gjør på egenhånd?

Jeg tror det kan bli vanskelig å ha et forhold hvis dere er helt ulike på disse områdene. Men samtidig skal det sies at svært mange som kommer i seriøse forhold vil etterhvert kutte ned på festingen naturlig. Så noe kompromiss er nok ikke urealistisk å se for seg på den fronten.

 

Jeg ville nok tenkt mer over hvor mye sosialt du liker å gjøre i forhold til henne. Hvis hun hele tiden vil være med flere folk, mens du hele tiden helst vil være alene eller med henne. Så kan det nok bli svært slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...