Gå til innhold

Invitere en fyr ut på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker en fyr, og jeg har også mistanke om at han liker meg (hvor godt han liker meg vet jeg ikke). Han vet nok at jeg liker han, fordi jeg ikke er spesielt flink til å skjule det. Uansett, så er jeg 99% sikker på at det er jeg som må ta det første steget, fordi jeg tror ikke han kommer til å gjøre det. 

 

Jeg syns bare det er veldig vanskelig å gjøre det, fordi jeg aldri har invitert ut en fyr før. Jeg har heller aldri hatt kjæreste! Så har veldig lite erfaring i hvordan slikt "gjøres". 

 

Jeg vurderer å sende han melding på facebook, men jeg vet bare ikke hva jeg skal skrive  :( Jeg vil liksom ikke gjøre det åpenbart at det er en date heller. Det er jo veldig safe å "ta en kaffe", men samtidig vet jeg ikke om det er teit fordi vi allerede kjenner hverandre. Over en kaffe blir man jo gjerne kjent, men vi kjenner hverandre fra før av, så jeg vet ikke. Vi kjenner hverandre ikke veldig godt, men uansett. 

 

Og jeg vet heller ikke om jeg tidlig burde gå rett til "kaffe-spørsmålet", eller prøve å innlede en kort/lang samtale først? Og så spørre på slutten? Har så utrolig lite erfaring med dette :fnise: er så redd for at det bare blir sånn "hei, hva skjer? hva driver du med for tiden?" og så blir det bare kort og kleint og pinlig stillhet i chatten på face  :grine:

 

Er det noen som har noen veldig gode tips? Jeg er også redd for at hvis han faktisk sier ja, så blir daten en katastrofe. Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å ha en hel samtale gående over en kaffe, uten at det blir kleint. Føles liksom som et jobbintervju :sjokkert: men samtidig er det også "trygt" første gangen?  :vetikke:



Anonymous poster hash: e8208...6f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere er venner fra før av ville jeg gjort det klart og tydelig at det faktisk er en date du inviterer på, ellers kan dere lenge bli sittende fast i den 'er han/hun interessert eller vil han/hun bare være venner??'. Hva med kino og pils etterpå? Da kan dere snakke om filmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Du var jo bare dødsskjønn :) Så bare gjør det som er naturlig for deg, så går det her fint. Av tips kan det nevnes at det er lurt å komme med noe spesifikt. Type: "Hei, har du lyst å være med på...?" Og ellers er alkohol en god ice-breaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...