Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skulle på skolen og sto i halvsøvne på badet og skulle stelle meg. Tok en skikkelig dose med hårgeleskum i hånda (var på 80 tallet, så håret skulle jo ha VOLUM) og fordelte det godt inn i håret. Satte flaska fra meg på vasken og skulle begynne og pusse tennene. Sjokket kom da jeg oppdaget at jeg hadde tatt feil av flaskene; hadde brukt flaska med hårFJERNINGSskum. Heiv fra meg tannkosten, grep fatt i dusjen og fikk spylt av skummet. Det gikk heldigvis bra.

Husmusa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg skulle få nytt pass så hadde jeg så dårlig råd at jeg brukte et gamelt bilde. Orket ikke styre med nytt passfoto. På det bilde har jeg langt langt hår som er farget svart og jeg veide 28 kilo mer enn jeg gjør i dag. I tilegg så hadde jeg kviser.

I dag er jeg 28 år med min naturlige hårfarge lysbrunt, ingen kviser, ikke så langt hår og jeg veier mindere.

Jeg bruker fortsatt det passet, og jeg bruker altid lang tid i passkontrollen for å si det slik. Burde vell skaffe meg nytt pass :sjenert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Denne historien er en velkjent "urban legend" eller vandrehistorie på godt norsk som verserer rundt på mange språk. Hvis jeg skal begynne å liste opp slike blir denne tråden laaaaaang.

Jeg har studert slike vandrehistorier da jeg tok folkloristikk på universitetet i bergen. Morsomme, men ikke sanne....men fremstår som sanne. Har hatt mye nytte sosialt sett og lurt MANGE med samlingen av vandrehistorier jeg husket fra studiet.  Blandt annet denne som innlegger forteller.

Men da vet du vel også at det ikke er sannhetsverdien som gjør en historie til en god historie eller ikke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Har faktisk ikke gjort så mye dumt. Er veldig nysgjerrig, men samtidig redd for risiko, så har aldri turt noe som berører hår eller hud.

Men en ting jeg faktisk gjorde en gang, var voksing av legger på egenhånd. Damen i butikken skrøt så fælt av en ny voks, hvor man ikke trengte bandasjer til å dra av med. Voksen ville stivne, og så kunne man bare dra av selve voksen. Så jeg smurte godt utover leggene og satt tålmodig og ventet. Da jeg skulle dra av, så sprakk all voksen i tusen små biter. Noe som ville si at jeg måtte dra av hver bittelille bit hver for seg. Og voksen satt godt fast. Vondt. Tror jeg holdt på med dette i flere timer. Hadde da like mye hår som da jeg begynte.

Jo, forresten, når jeg tenker etter. Farget håret mitt mørkt for en del år siden. Da jeg var lei av fargen, gikk til innkjøp av avfargingsmiddel. Satte håret i en topp på hodet mens stoffet virket. Resultatet var kritthvite hårrøtter og ulike sjatteringer av gult utover i tuppene. Jeg trodde faktisk at jeg skulle få tilbake min naturlige mellomblonde farge, så var litt i sjokk. Jeg hadde jo heller ingen annen hårfarge for hånda, så måtte ut og handle på det lokale kjøpesenteret. Følte meg lite lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vet du vel også at det ikke er sannhetsverdien som gjør en historie til en god historie eller ikke ;)

??

Hva har det med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*
??

Hva har det med saken å gjøre.

Historien er jo like morsom likevel, og vedkommende som skrev det trodde jo på det, nettopp fordi det absolutt kan være mulig å gjøre noe sånt. Derfor mener jeg det er unødvendig å påpeke at det var en vandrehistorie.

Men dette er off-topic, så jeg gir meg nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomskolen, dere vet, i perioden da man prøver å finne seg selv...

Jeg hadde kort kort hår og brukte spenner foran (dere hsuker sikkert denne frisyren for en del år siden). Jada, jeg farget det knall rødt og lilla om hverandre. Jeg er lys i huden og har ikke mye naturlig farge på bryn og vipper, og jeg brukte ikke så mye for å skjule det for å si det sånn.. Jeg så ut som jeg var død. Herregud, jeg grøsser bare jeg tenker på det.

Da jeg gikk i 3 eller 4rde klasse kom jeg med den geniale ideen å bruke solkrem i håret istedet for hårskum. resulatet ble heller dårlig, med DET fettete håret i flere dager etterpå...

Tok hull i ørene med en spiss saks da jeg var mindre...har hullet fortsatt så det gikk faktisk bra til slutt...etter en del au au...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Opplevde noe morsomt idag. Ikke direkte knyttet til desperate kosmetiske tiltak, men snarere mangelen av sådan..

Overnattet hos min nye flørt idag, etter en særdeles fuktig kveld i går. Drakk masse sukkerholdige drinker, men hadde dessverre ikke tannbørste med meg. Imorges så spanderte flørten min frokost på en kafe. Jeg valgte pannekaker med blåbær.

Etterhvert begynte flørten min å se litt skeptisk på meg. En kjapp tur på toalettet viste at jeg hadde knallblå tenner. Så aldeles forferdelig ut. So much for å sjarmere han med mitt gode utseende og gode manerer ;) Må kjøpe en tannbørste til hans leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tok hull i ørene med en spiss saks da jeg var mindre...har hullet fortsatt så det gikk faktisk bra til slutt...etter en del au au...

Au... Hva slags saks var det? Ser for meg en stor en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blir alltid brunere foran på leggene enn bak, og for å jevne ut skulle jeg ligge tålmodig leeenge på magen og sole beina bak. Og så sovnet jeg. Svidde leggene SKIKKELIG og det føltes som om huden ble et par nummer mindre. Resultatet ble at jeg klarte ikke å strekke ut bena skikkelig og gikk rundt i flere dager med "junkie-knekk" i knærne før huden med hjelp av iherdig smøring ble normal igjen. Det verste var at på den tiden søkte jeg aktivt på jobber og skulle på et par jobbintervjuer... Fikk litt rare blikk for å si det slik (og ingen jobb) :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og Egg skal være bra får hårets glans og vitalitet.

Tok å hellte ei flaske øl i en bolle, satte den på bunnen i dusjkabinettet, satte meg på huk over bollen med håret hengene oppi.

Rakte meg ut til eggene som lå klare, og kankka de i hodet....

Gnei rundt...Æsj, Skyllte så godt jeg kunne.

DET var så vidt jeg kom inn på fritidsklubben den fredagen,

OSA øl av håret...

Endret av M.P
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet ble at jeg klarte ikke å strekke ut bena skikkelig og gikk rundt i flere dager med "junkie-knekk" i knærne før huden med hjelp av iherdig smøring ble normal igjen.:ler:

HAHAHAHA :klappe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Blir alltid brunere foran på leggene enn bak, og for å jevne ut skulle jeg ligge tålmodig leeenge på magen og sole beina bak. Og så sovnet jeg. Svidde leggene SKIKKELIG og det føltes som om huden ble et par nummer mindre. Resultatet ble at jeg klarte ikke å strekke ut bena skikkelig og gikk rundt i flere dager med "junkie-knekk" i knærne før huden med hjelp av iherdig smøring ble normal igjen. Det verste var at på den tiden søkte jeg aktivt på jobber og skulle på et par jobbintervjuer... Fikk litt rare blikk for å si det slik (og ingen jobb)  :ler:

:eeeh::hoho::hoho:

Dette må være den morsomste tråden jeg har sett EVER på KG....Måtte den få leve til evig tid!

Desperate ting jeg har gjort(de hører med til fortiden, så denne jenta har lært masse..):

-Skulle bleke håret, men endte opp med GULLfarge istedet...

-Tok hull i nesen selv, fordi jeg bodde på landet og det var ingen piercingstudio i nærheten...au.

-Brukte en grov body-scrub på et tørt ansikt...Så ikke ut etterpå

-En venninne av meg teipet fast brystene sine da hun gikk på ungdomsskolen, slik at de ikke skulle "strekke seg" unødig når hun trente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et desperat forsøk på å bli brun da jeg var fjortis, satte jeg meg på en benk og ble der i sola hele dagen. Og jeg fikk riktig farge på bena, jeg. Det var først da jeg kom hjem at jeg innså at det hadde vært smart å ta av tennissokkene :ler:

Men onkelen min tar kaka når det gjelder soling - han sovna i solsteiken mens han lå på siden. Resultatet var at halve ansiktet ble brunt, mens den andre halvparten selvfølgelig var hvit :ler:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet
Men onkelen min tar kaka når det gjelder soling - han sovna i solsteiken mens han lå på siden. Resultatet var at halve ansiktet ble brunt, mens den andre halvparten selvfølgelig var hvit :ler:

:hoho:

Det var nok litt av et syn! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Før alle disse stay-up teipene kom,

til brystene, så brukte jeg vanlig teip. Og det funket fint. Tubetoppen satt som ett skudd...

Helt til jeg begynnte å bli varm ...etter å ha danset i timeshvis...

Så hele teipen datt av, og jeg gikk rundt med puppene mine i postkassa og humøret i bånn resten av kvelden!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gøyal tråd! Ingenting som å more seg på andres bekostning :ler:

Jeg har gjort så mange hårfargingstabber at jeg sikkert har glemt halvparten:

-var ca 16, skulle stripe håret, men fant ut at det ble litt komplisert med den hettegreia, så jeg mista tålmodigheten og klæsja litt blekemiddel her og der. Deretter, for å toppe det hele, farget jeg håret med en knallrød farge. Syntes jeg var skikkelig fin med rødt/rosa flekkete hår....(not) Dagen etter hadde vi svømming på skolen, og det rant rødfarge ned fra under badehetta mi så folk trodde jeg var alvorlig skadet!

-en annen gang skulle jeg farge det brunrødt med hennafarge, som av en eller annen grunn ble mørkebrunt med grønne striper. Henna er jo som kjent umulig å bleke eller noe, så eneste løsning på problemet var å farge det helt svart, som ikke er særlig kledelig når man er naturlig blond og nesten ikke bruker sminke...

Har også opplevd å svi av øyenvippene med lighter. Det ser ganske teit ut, og er litt vanskelig å forklare for mamma, for selvsagt røykte jeg jo ikke....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrekkelige minner om en sølv-leppestift.. Jeg var fjortis, midt i SpiceGirls eraen, med alt det grufulle det innebar. Det så virkelig ut som jeg frøys, for å si det sånn..

Ellers har jeg aldri ødealgt meg selv så veldig. Har hatt en mor og to eldre søstre som har holdt meg litt i selene så jeg ikke har gjort de største bommertene.

Men jeg husker den dummeste, blondeste jenta i klassen på vgs kom på skolen en dag med tydelige, grønne striper i håret etter å ha badet i litt for masse klor.. Skadefryd.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...