Gå til innhold

Vanndråpe fra ingenting - Forklaring?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i sofaen og ser på TV sammen med min mor. For noen minutter siden plasket en vanndråpe ned på nakken min. Min mor hørte plasket og spurte hva det var.. Jeg tok hånden bak på nakken for å tørke det bort, og så at fingeren var våt.

Vi har kjent over hele taket her, og det er knusktørt.

Er det noen som har en forklaring på dette? Betyr en vanndråpe noe?

Jeg har ikke opplevd noe så usannsynlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lekkasje et sted. Muligens kondens. Det er i alle fall noe som kan forklares helt naturlig.

Sånn tenker jeg også, og har alltid gjort det.

Akkurat dette kan ikke forklares med kondens eller lekkasje. Som jeg skrev i innlegget, så er taket helt tørt. Jeg har selv kjent med hendene, og det er ikke antydning til fuktighet der. Hadde det vært kondens, så skal det bygge seg opp en del før det utvikler seg til en dråpe som er stor nok til å falle. Hadde det vært lekkasje, så ville man kjent (i det minste antydning til) fuktighet et eller annet sted i taket.

Det er sikkert en naturlig forklaring, men kondens eller lekkasje er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må søke hjelp hos; Åndenes makt?

Litt vanskelig å gjette når ci ikke kan se hvordan det ser ut hos deg.

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må søke hjelp hos; Åndenes makt?

Litt vanskelig å gjette når ci ikke kan se hvordan det ser ut hos deg.

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

Sant... Jeg registrerte meg på forumet her kun for å spørre om dette egentlig. Jeg tror på naturlige forklaringer, men dette var bare helt merkelig.

Lurer jo på hva klarsynte/synske vet om slikt. Om en vanndråpe har noen betydning av noe slag. Jeg ble rimelig nysgjerring når jeg ikke klarer å finne en forklaring selv.

Man må vel oppleve noe slikt selv for å skjønne det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sånn tenker jeg også, og har alltid gjort det.

Akkurat dette kan ikke forklares med kondens eller lekkasje. Som jeg skrev i innlegget, så er taket helt tørt. Jeg har selv kjent med hendene, og det er ikke antydning til fuktighet der. Hadde det vært kondens, så skal det bygge seg opp en del før det utvikler seg til en dråpe som er stor nok til å falle. Hadde det vært lekkasje, så ville man kjent (i det minste antydning til) fuktighet et eller annet sted i taket.

Det er sikkert en naturlig forklaring, men kondens eller lekkasje er utelukket.

Nei, det er ikke det. det kan være en, foreløpig, bitteliten lekkasje som gjør at du ikke finner den våte flekken i taket. Been there, done that for å si det sånn. Etter noen år måtte stuegulv, soveromsvegg og store deler med ytterpanel byttes...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn tenker jeg også, og har alltid gjort det.

Akkurat dette kan ikke forklares med kondens eller lekkasje. Som jeg skrev i innlegget, så er taket helt tørt. Jeg har selv kjent med hendene, og det er ikke antydning til fuktighet der. Hadde det vært kondens, så skal det bygge seg opp en del før det utvikler seg til en dråpe som er stor nok til å falle. Hadde det vært lekkasje, så ville man kjent (i det minste antydning til) fuktighet et eller annet sted i taket.

Det er sikkert en naturlig forklaring, men kondens eller lekkasje er utelukket.

Hvem gjorde deg til bygningsekspert egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det. det kan være en, foreløpig, bitteliten lekkasje som gjør at du ikke finner den våte flekken i taket. Been there, done that for å si det sånn. Etter noen år måtte stuegulv, soveromsvegg og store deler med ytterpanel byttes...

Beklager, men det er dessverre ikke forklaringen. Taket er knusktørt. Det er ingen vannrør som går over taket heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Beklager, men det er dessverre ikke forklaringen. Taket er knusktørt. Det er ingen vannrør som går over taket heller.

Ja, for det finnes jo ikke vann som kommer fra himmelen og treffer taket. Igjen, det er ingen annen forklaring enn en naturlig forklaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en tåre fra Gud. Anonymous poster hash: fa7f1...335

Englene gråter.

Spøk til side, er det yttervegg bak deg, hvilke etasje / hvor i bygget, vinduer?

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye herlige svar her. Det er hvertfall sikkert :ler:

Og kommentaren om bygningsekspert...? Herlig...

Uansett. Hvis det er noen som kan svare på det jeg spør om, så setter jeg pris på det. Altså om vanndråpe betyr noe spesielt i den alternative verden.

Endret av Lypus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englene gråter.

Spøk til side, er det yttervegg bak deg, hvilke etasje / hvor i bygget, vinduer?

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

Det er yttervegg bak sofaen, ja. Første etasje, i stuen. Det er forresten ikke vegg bak, men vinduer fra gulv til tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er yttervegg bak sofaen, ja. Første etasje, i stuen. Det er forresten ikke vegg bak, men vinduer fra gulv til tak.

Da har du en kuldebroproblematikk. Det er varmt inne og kaldt ute, der den kalde og varme luften møtes oppstår kondens. Typisk ved vinduer. Kondensen ligger og lurer og klæsjer ned når den ikke klarer å sitte fast lengre. Tipper dere har høy luftfuktgihet inne i tillegg.

Det må isoleres bedre om problemet vedvarer.

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å fått en dråpe på meg fra en skyfri himmel, ingen fugler i nærheten (som pisset på meg), og jeg stod ikke under noe. Rart det der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en kuldebroproblematikk. Det er varmt inne og kaldt ute, der den kalde og varme luften møtes oppstår kondens. Typisk ved vinduer. Kondensen ligger og lurer og klæsjer ned når den ikke klarer å sitte fast lengre. Tipper dere har høy luftfuktgihet inne i tillegg.

Det må isoleres bedre om problemet vedvarer.

Anonymous poster hash: 41c88...3b9

Det er mulig at du har rett. Jeg synes uansett at det er rart at en dråpe skal "hoppe" en meter fra vinduet, og bort til der jeg sitter i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har opplevd å fått en dråpe på meg fra en skyfri himmel, ingen fugler i nærheten (som pisset på meg), og jeg stod ikke under noe. Rart det der :P

Ja, man må vel oppleve noe sånt før man skjønner at det ikke er naturlig. Jeg er skeptiker selv, men det her klarer jeg ikke å forklare. Og det irriterer meg :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må være obs på at du kan oppleve vannlating ved upassende tidspunkt i dagene framover?



Anonymous poster hash: c4c3c...ab8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må være obs på at du kan oppleve vannlating ved upassende tidspunkt i dagene framover?

Anonymous poster hash: c4c3c...ab8

Ja, kanskje det er betydningen, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en kuldebroproblematikk. Det er varmt inne og kaldt ute, der den kalde og varme luften møtes oppstår kondens. Typisk ved vinduer. Kondensen ligger og lurer og klæsjer ned når den ikke klarer å sitte fast lengre. Tipper dere har høy luftfuktgihet inne i tillegg.

Det må isoleres bedre om problemet vedvarer.

Kondensproblem og høy luftfuktighet tyder da på altfor god isolasjon slik at luften ikke får "sirkulert" utenfra? Et kjent problem i nyere bygg som er mye tettere enn de pleide å være, visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...