Gå til innhold

Du som tviler, hva er dine argumenter for og i mot kristendommen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud finnes enten man vil det eller ikke. Dere betviler burde vokte dere for djevelen...

Gi ditt hjerte til gud og han vil tilgi dine synder. :)

mj45.jpg

Så lenge du tror på den ene og sanne Krishna så er du trygg.

men om du tror på den falske Gud i kristendommen er det ikke håp for deg.

Anonymous poster hash: faa44...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud finnes enten man vil det eller ikke. Dere betviler burde vokte dere for djevelen...

Gi ditt hjerte til gud og han vil tilgi dine synder. :)

Neppe. Ingenting som helst tilsier at det finnes noen gud, så jeg er ikke det spor bekymret. Jeg råtner hen eller brennes, og jeg har ingen "sjel" hverken nå eller når jeg dør. Bare en haug med kjemiske reaksjoner i hodet som jeg oppfatter som personlighet. Det er egentlig like greit. Jeg har et svært avslappet forhold til døden, og når den først inntreffer er jeg jo ute av stand til å bry meg om noe lenger.

Anonymous poster hash: b4ec7...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud finnes enten man vil det eller ikke. Dere betviler burde vokte dere for djevelen...

Gi ditt hjerte til gud og han vil tilgi dine synder. :)

Men hvordan vet du at du ikke tar feil? Kan det tenkes muslimene har rett, og de kristne havner i helvete likevel? Eller hva om vi gjorde en alvorlig feil i å kutte ut åsatroen?

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at du ikke tar feil? Kan det tenkes muslimene har rett, og de kristne havner i helvete likevel? Eller hva om vi gjorde en alvorlig feil i å kutte ut åsatroen?

Det er et godt poeng. Kristne (og andre religiøse, men siden den aktuelle brukeren er kristen) er omtrent like ateistiske som oss ikke-troende. Jeg avviser alle de tusenvis av gudene folk tror på, de avviser alle de tusenvis av gudene unntatt én. De gambler på at akkurat den de har lært, selv om hva de tror på i all hovedsak handler om hvor i verden og når de er født, er den som har rett.

Anonymous poster hash: b4ec7...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at du ikke tar feil? Kan det tenkes muslimene har rett, og de kristne havner i helvete likevel? Eller hva om vi gjorde en alvorlig feil i å kutte ut åsatroen?

Sannheten er at ingen kan si med 100% sikker het av man vet.

Anonymous poster hash: faa44...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...