Gå til innhold

Klarsynt - Malu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvem er du som tror at jeg må bevise noe overfor deg? Rart hvordan det alltid dukker opp noen som skal ha oss til å gjøre en jobb gratis, og det med den "unnskyldningen" at vi må bevise oss selv.

Så en magiker som tar betalt for å gjøre sceneshow vil aldri kunne vise noen enkle triks hvis det gjøres gratis og uformelt? En musiker som lever av musikken sin vil aldri finne på å spille gratis? Ikke engang et utdrag av musikken sin?

Nei, her kommer du bare med latterlige bortforklaringer. Sannheten er at du ikke klarer å gjøre det du blir spurt om.

Som jeg har skrevet flere ganger: jeg har INGEN behov for å bevise noe for noen, jeg vet hva jeg står for, og det gjør også mine kunder. Flere av dem har fulgt meg gjennom 14 år som jeg har gjort dette på fulltid.

Sylvia Browne og andre "synske" er avslørt som bløffmakere gang på gang (hun har f.eks. flere ganger fortalt foreldre av savnede barn at barna er døde, men senere har de blitt funnet levende). Likevel har de hærskarer av tilhengere som ignorerer fakta. At også du har klart å lure folk trill rundt i 14 år er derfor ikke uventet. De som intenst vil tro, vil fortsette å tro uansett hva fakta viser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du har klart å svindle godtroende folk i 14 år beviser da ingenting.



Anonymous poster hash: 6ca5b...3aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en magiker som tar betalt for å gjøre sceneshow vil aldri kunne vise noen enkle triks hvis det gjøres gratis og uformelt? En musiker som lever av musikken sin vil aldri finne på å spille gratis? Ikke engang et utdrag av musikken sin?

Nei, her kommer du bare med latterlige bortforklaringer. Sannheten er at du ikke klarer å gjøre det du blir spurt om.

Sylvia Browne og andre "synske" er avslørt som bløffmakere gang på gang (hun har f.eks. flere ganger fortalt foreldre av savnede barn at barna er døde, men senere har de blitt funnet levende). Likevel har de hærskarer av tilhengere som ignorerer fakta. At også du har klart å lure folk trill rundt i 14 år er derfor ikke uventet. De som intenst vil tro, vil fortsette å tro uansett hva fakta viser.

Klart folk kan synge og spille og spå og hva som helst gratis hvis de vil. Behøver ikke være verken useriøst eller dårlig kvalitet for det. Jeg sier at JEG ikke gidder å jobbe gratis. Jeg jobber så mye hver dag og gidder ikke å også bruke fritiden min på det.

Jeg kan ikke svare for hvordan andre jobber, kan bare uttale meg om meg selv. Du finner sikkert useriøse elektrikere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranormal ble omdøpt til Skeptikerforumet for maaaange år siden. Jeg har ikke vært der de siste kanskje 7--8 år der pga det. Gidder ikke å sitte og snakke med folk med skylapper så store som låvevegger. Kjenner heller ingen andre som gadd å være der lenger av de profesjonelle som jobber innen dette. Dessuten har jeg mitt eget forum, så mesteparten av tiden min går der.

By the way; er det da en annen som kaller seg MALU der inne og tilfeldigvis er synsk teletorgansatt? For medlemmet MALU har vært innom flere ganger, inkludert i 2008 og 2009.

Anonymous poster hash: 5893a...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke gått i forsvarsposisjon, forklarer bare at ingen jobber gratis, heller ikke dere.

Pisspreik. Jeg hjelper gladelig andre på fritiden med ting jeg vanligvis jobber med. Dette gjelder alle jeg kjenner som er i yrker der dette er relevant. Jeg har f.eks. kamerater som jobber innenfor IT og samtidig er aktive i div. fora på nettet. De bruker mye tid på å hjelpe andre med dataproblemer, tips, osv. Fremmede folk på samme forum.

Enten så er du ekstremt og ufyselig grisk og egoistisk, eller så bløffer du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart folk kan synge og spille og spå og hva som helst gratis hvis de vil. Behøver ikke være verken useriøst eller dårlig kvalitet for det. Jeg sier at JEG ikke gidder å jobbe gratis. Jeg jobber så mye hver dag og gidder ikke å også bruke fritiden min på det.

Jeg kan ikke svare for hvordan andre jobber, kan bare uttale meg om meg selv. Du finner sikkert useriøse elektrikere og.

Det er så ufattelig tragisk hvordan du prøver å ro deg unna. Du bruker ekstremt mye energi og tid på å ro, når du bare kunne ha brukt noen sekunder på å svare på det du ble spurt om.

Det er helt åpenbart at du vet du bare bløffer, så derfor prøver du å slippe unna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.. :bolledeig:

Ja, sikkert derfor jeg har kunnet hatt det som fulltidsjobb i 14 år.. :nigo:

Folk liker å la seg lure.

Anonymous poster hash: bc92c...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way; er det da en annen som kaller seg MALU der inne og tilfeldigvis er synsk teletorgansatt? For medlemmet MALU har vært innom flere ganger, inkludert i 2008 og 2009.

Anonymous poster hash: 5893a...a1f

Og sist i juli 2010.

Anonymous poster hash: 3ed38...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskere??

Som sagt er det ingen som kan kreve at jeg skal sitte her og jobbe, ingen andre som hadde giddet heller.

Har absolutt ikke gått i forsvarsposisjon, forklarer bare at ingen jobber gratis, heller ikke dere.

Nå har jeg ikke tid til dette lenger. Skal jobbe. Som synsk, ja. :)

Det er mange her inne som "jobber" gratis. Håndtverkere gir råd om oppussing, hudpleiere gir råd om hud og hår, jurister gir råd om tvister og lovverk. Jeg har også gitt råd ut fra mitt arbeidsfelt som jeg er god på. Så jo det er mange som "jobber" gratis her på forumet, og det tar deg jo ikke mer enn tre sekunder å svare på det silfen spør om? Da ville du jo også fått mye gratis publisitet.

Du lurer mennesker, og burde skamme deg.

Anonymous poster hash: e159f...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjelper mine venner og familie gratis selvfølgelig ja, det vil ikke si at jeg vil sitte her eller på andre steder på nettet å gjøre det.

Nå får dere ha en fin natt. Jeg har ikke tid til mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen her som har bedt om hjelp, er det det?

Hjelper det meg på noen måte at du forteller meg brukernavnet mitt?

Hjelper det Silfen at du forteller henne noe hun allerede vet?

Nei, det gjør det ikke.

Du kunne derimot avsluttet denne diskusjonen raskt og effektivt ved å knote ned noen ord om Silfen, eller simpelthen fortelle meg hva brukernavnet mitt er. For din egen del, om du ønsker å bevise at du ikke er en svindler.



Anonymous poster hash: 6ca5b...3aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjelper mine venner og familie gratis selvfølgelig ja, det vil ikke si at jeg vil sitte her eller på andre steder på nettet å gjøre det.

Likevel sitter alle disse andre personene og har ingen problemer med å hjelpe andre på nettet. Er det at alle andre er usedvanlig snille, eller er det du som er usedvanlig egoistisk? Eller kan det tenkes at du bare bløffer, og derfor vet at du ville blitt avslørt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg skal fortelle om min senere erfring med Malu, både som spåer og som person. Hun har hatt en del rett på meg, hun har fått opp ting som er umulig for henne å kunne vite noe om. Derfor ble hun en jeg fint kunne anbefalt til andre. Men det kan jeg ikke lenger, for jeg har med egne øyne sett henne mobbe medlemmer i sitt eget forum på det groveste. Er man litt uenig med henne og setter henne litt på plass, så blir man slettet fra forumet uten advarsel. Hun hevder hun gir advarsel, men gjør det ikke. Ikke bare sletter hun brukere, men hun sletter også alle tråder og innlegg hvis noen av postene har et snev av negativ kommentar rettet mot seg. Negative kommentarer og regelrett mobbing mot andre brukere; ja det får såklart stå.

Vi er en god del brukere fra dette forumet som har reagert kraftig på væremåten hennes, noen har sagt ifra direkte til Malu, men fått munnkurv for å så bli kastet ut av forumet. Dama tåler overhodet ikke kritikk, verken på forumet eller i spåtjenesten. Ei på forumet kunne fortelle om negativ hendelse med hennes kollega/ansatt Ellen som var så ille at Malu ble kontaktet. Malu sin respons var "Ellen sier det ikke var sånn", kunden sier "jo det var jo nettopp sånn det var, og det finner jeg meg ikke i."
Malu sier at så lenge Ellen sier det ikke var sånn, så velger jeg å tro på det. Vanvittig.

Og således kan jeg ikke lenger anbefale henne til noen.



Anonymous poster hash: 944e2...b76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man evnene som synsk, er man ikke avhengig av verken å snakke med personen eller se vedkommende, man kan spå hvem man vil i utgangspunktet, så å spå pr mail er ingen problem. Jeg har gjort det i mange år og har gode tilbakemeldinger på det.

Må man i det hele tatt ta kontakt med deg, eller sender du mail uoppfordret (siden du allerede visste du snart ville få en mail fra en spesifikk person)?

Anonymous poster hash: ac11c...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle om min senere erfring med Malu, både som spåer og som person. Hun har hatt en del rett på meg, hun har fått opp ting som er umulig for henne å kunne vite noe om. Derfor ble hun en jeg fint kunne anbefalt til andre. Men det kan jeg ikke lenger, for jeg har med egne øyne sett henne mobbe medlemmer i sitt eget forum på det groveste. Er man litt uenig med henne og setter henne litt på plass, så blir man slettet fra forumet uten advarsel. Hun hevder hun gir advarsel, men gjør det ikke. Ikke bare sletter hun brukere, men hun sletter også alle tråder og innlegg hvis noen av postene har et snev av negativ kommentar rettet mot seg. Negative kommentarer og regelrett mobbing mot andre brukere; ja det får såklart stå.

Vi er en god del brukere fra dette forumet som har reagert kraftig på væremåten hennes, noen har sagt ifra direkte til Malu, men fått munnkurv for å så bli kastet ut av forumet. Dama tåler overhodet ikke kritikk, verken på forumet eller i spåtjenesten. Ei på forumet kunne fortelle om negativ hendelse med hennes kollega/ansatt Ellen som var så ille at Malu ble kontaktet. Malu sin respons var "Ellen sier det ikke var sånn", kunden sier "jo det var jo nettopp sånn det var, og det finner jeg meg ikke i."

Malu sier at så lenge Ellen sier det ikke var sånn, så velger jeg å tro på det. Vanvittig.

Og således kan jeg ikke lenger anbefale henne til noen.

Anonymous poster hash: 944e2...b76

Det var ikke nok å krangle inne på forumet hennes? Utrolig at det ikke er mulig å bare la det der ligge død nå.

MALU kom med advarsler, det lå ute på forumet også de advarslene. MALU svertet heller ingen, og det krangelen startet med og fortsatte med og eskalerte med og avsluttet med gang på gang på gang var en bruker som ville være anonym, men som hadde tre brukere der, derav to av de var for firma og dermed profesjonelle. Det var det som ble slått ned på. At hun løy. Det var hun som begynte. Og så ble det hylekor. Hadde denne brukeren lagt seg flat med en gang så hadde ikke MALU avslørt noe spill der heller. Hun sa hun kom til å gjøre det om det ikke ble slutt på kranglingen, men brukeren fortsatte og derfor ble hun også avslørt. Som hun så kjekt sa til MALU at hun bare kunne gjøre.

Og å stenge og slette tråder og innlegg var for å få ro. Det tok jo ikke slutt. Det var noen som ikke klarte å gi seg og startet tråder på tråder eller svarte på innlegg etter innlegg som bensin på bålet. Det MALU gjorde da var å slukke bålet.

Anonymous poster hash: cebd2...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg ingen erfaring med MALU som spåer. Jeg skulle prøve å få kontakt en gang, men hun tok ikke telefonen, så da valgte jeg å snakke med en annen.

Men, MALU har fått gode tilbakemeldinger av noen og så har hun bommet på andre. Sånn er det med de fleste spåerne.

Og for de av dere her inne som stadig roper opp om Randi og hans belønning som har stått urørt i alle år fordi ingen har kunnet bevise noe må ta en ny titt. Det er en som har bevist og fått belønningen sin.



Anonymous poster hash: cebd2...395
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og for de av dere her inne som stadig roper opp om Randi og hans belønning som har stått urørt i alle år fordi ingen har kunnet bevise noe må ta en ny titt. Det er en som har bevist og fått belønningen sin.

Anonymous poster hash: cebd2...395

Hva er egentlig poenget med å dikte opp ting som er så lette å undersøke? Ingen har klart utfordringen. Det var en i sommer som følte seg snytt og skrev noe om "slik vant jeg"; men det er jo ikke noe annerledes enn de andre som har feilet. Altså, en ting er jo å mene at det er greit å svindle lettlurte knøler med å "spå" dem, men at det fortsatt ikke er noen som har vunnet James Randi sin million er jo et helt objektivt faktum. Pussig ting å finne på.

Anonymous poster hash: 642aa...38c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=c_0E1XJP33E

Er denne fake?

Skal ikke være påståelig og si at den er ekte dersom det viser seg at den ikke er det, men jeg så denne tidligere i sommer og tenkte at det virket som Randi så på det som bevis nok til å dele ut pengene sine.



Anonymous poster hash: cebd2...395
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=c_0E1XJP33E

Er denne fake?

Skal ikke være påståelig og si at den er ekte dersom det viser seg at den ikke er det, men jeg så denne tidligere i sommer og tenkte at det virket som Randi så på det som bevis nok til å dele ut pengene sine.

Anonymous poster hash: cebd2...395

Da har du neppe sett hele videoen. For tja, jeg vet ikke om jeg skal kalle den fake. Det var nemlig James Randi sin aprilspøk i 2008, utført sammen med MIT Media Lab. De driver jo bare og fleiper og tuller hele videoen, sånn sett, det er bevisst gjort helt ekstremt koko for å parodiere disse klarsynte.

Fra 26:00 i videoen skriver James Randi en sjekk. Deretter sier denne Seth Raphael at Randi glemte å skrive datoen, og de sier "It's April 1st", før de i kor sier "It's April fools!" og får applaus.

Så videoen er ekte i den forstand at det er James Randi som deltar. Men den er altså ekte på samme måte som Opera sin 1. april-kunngjøring om at de skulle lage en egen nettleser for katter og at Star Tour på samme dag fortalte at de skulle bygge sin egen kunstige øy til turisme.

Anonymous poster hash: 642aa...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig ikke så vondt ment, altså, men prisen er bare på ingen måte delt ut. Annet enn som en aprilspøk, og da i en setting hvor det var meningen å gradvis avsløre det ved at det ble mer og mer tullete.



Anonymous poster hash: 642aa...38c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...