Gå til innhold

Hund og allergi


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Noen som har erfaringer med å skaffe seg dyr iforhold til allergi? Blir man immun mot sin egen hund etter en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig å vokse ut av allergier, men sannsynligheten for å bli immun mot sin egen hund er veldig, veldig liten. Sannsynligheten er større for at det blir verre, og det er flere som utvikler allergi mot hunder av å ha hund enn andre veien.



Anonymous poster hash: 2b3a1...1dc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Det er mulig å vokse ut av allergier, men sannsynligheten for å bli immun mot sin egen hund er veldig, veldig liten. Sannsynligheten er større for at det blir verre, og det er flere som utvikler allergi mot hunder av å ha hund enn andre veien.

Anonymous poster hash: 2b3a1...1dc

Åhh, I see.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, I see.

Jeg er dødelig allergisk, men tåler puddel. Han ligger i sengen, på puta, og jeg har han opp i ansiktet. Så jo det kan gå. :danse:

Anonymous poster hash: f305f...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med å skaffe seg dyr iforhold til allergi? Blir man immun mot sin egen hund etter en stund?

Kommer helt ann på! Jeg er oppvokst med katt, og ingen i familien var allergiske. Katten døde og min bror fikk plutselig sinnsyk allergi mot alle dyr og jeg reagerer en god del på katt. Tok likevel med katten til venninna mi i senga da jeg lå der, våknet med katten på hodet og jeg nøs meg ihjel. Så det gjør jeg ikke igjen. Har planer om å kjøpe hund om ikke lenge da, håper virkelig jeg tåler den

Anonymous poster hash: f8227...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller, aller fleste tilfeller blir en verre av å ha dyr. Jeg hadde ikke noe pels allergi når jeg kjøpte min hund, men i dag 1,5 år etter så har jeg veldig kraftig allergi. Hadde vært helt greit å leve med om jeg kun hadde blitt tett, men jeg får store åpne sår av å ha bikkja, i tillegg til at det andre vanlige med allergi. Om du har allergi for pelsdyr, ikke skaff deg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allergi for alt med pels og har en puddelblanding. Merker INGENTING.

Test ut puddel :)

Anonymous poster hash: 41f9d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere på død og liv skaffe dere pelsdyr, når dere vet med sikkerhet at dere er allergiske?? Det er så mange hunder/katter som blir omplassert/solgt/gitt bort/avlivet pga allergi i familien.

Kan dere ikke heller låne dere en hund for en periode? Hjelpe andre med avlastning? Jobbe frivillig som hundelufter hos DB? Hjelpe en eldre dame i nabolaget med lufting og hundepass? Delt eierskap? Vær litt kreativ :)

I allefall test ut NØYE om du tåler den eventuelle hunden du tenker å anskaffe deg, og vær obs på at for noen kan allergien forverre seg over tid.

Lykke til :blomst:



Anonymous poster hash: 0b71d...83a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er veldig allergisk mot pelsdyr, men etter vi hadde bodd sammen et par uker ble han vant til det. Han kan ikke sitte med bar hud i sofaen, og vi kan ikke ha hunden i sengen, men ellers går det helt fint. Drar vi andre steder hvor de har hund reagerer han med en gang og blir tett, rød i øynene og klør overalt. Så han har blitt immun mot vår hund, til en viss grad hvertfall. Reiser han bort noen dager så tar det noen uker før kroppen hans blir vant til hunden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hvorfor må dere på død og liv skaffe dere pelsdyr, når dere vet med sikkerhet at dere er allergiske?? Det er så mange hunder/katter som blir omplassert/solgt/gitt bort/avlivet pga allergi i familien.

Kan dere ikke heller låne dere en hund for en periode? Hjelpe andre med avlastning? Jobbe frivillig som hundelufter hos DB? Hjelpe en eldre dame i nabolaget med lufting og hundepass? Delt eierskap? Vær litt kreativ :)

I allefall test ut NØYE om du tåler den eventuelle hunden du tenker å anskaffe deg, og vær obs på at for noen kan allergien forverre seg over tid.

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: 0b71d...83a

Skal jo selvfølgelig finne ut om vi kan ha hund i huset selv med allergi, før vi faktisk får oss hund!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...