Gå til innhold

Nabohunden driter i hagen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en nabo, som har en hund... Som bruker plenen vår som toalett. I dag lå det 4 ferske bæsjer foran huset. I fjor var både jeg og gubben og sa fra til naboene flere ganger, men nå er det visst påan igjen.. Hvordan sier man fra for 10- gang på en fin måte at nå er det nok😳? Vi har små barn som tråkker i bæsjen og drar det inn i huset på klærne.. Har egentlig et godt forhold til naboene, men akkurat denne saken er vanskelig. De bare åpner varandadøra og slipper ut dyret😁

Anonymous poster hash: 564a7...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en pose ,plukk opp dritten..finn naboens inngangsparti.. Tøm posen..

og ja.. Få opp et gjerde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk pleid å ta dritten opp på en spade og lagt det nedfor trappa deres, men uten respons.. Ser ut som dama er oppriktig flau og lei seg når jeg tar det opp med dem, men kort tid etter sitter bikkja der og driter igjenn...😟

Anonymous poster hash: 564a7...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldrene har samme problemet, og jeg sier til deg samme som jeg sier til dem. Gi heftig beskjed om at hvis de ikke kan ha kontroll på hunden sin får de ha den i bånd hele tiden. For det er ikke akseptabelt. Pluss at dine barn kan bli syke om de f.eks skulle falle og få hundedritt på et sår. Mye bakterier i sånt...

Anonymous poster hash: aa858...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk båndtvang overalt nå så de bryter loven ved å slippe hunden ut løs :) Og selvfølgelig er dama flau - de har jo kjøpt en hund de ikke gidder å lufte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner godt til problemet naboen har hund..... Naboens hunder driter og pisser på hele fellesområdet. I tillegg bjeffer de, knurrer, og viser tenner når noen av oss andre som bor skal låse oss inn til oss selv.

Jeg har også lagt lorten på trappa deres, men det har ikke hjulpet. I går heiv jeg lorten i postkassa deres, mens de satt å så på. Ingen av dem sa noe.... og jeg er kommet så langt etter to år med terror at jeg gir blaffen i takt og tone når det gjelder de folka der.

De aller fleste hundeeiere er gode hundeeiere, bare så synd at noen skal ødelegge for mange.



Anonymous poster hash: d25a3...ac8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hadde hund hadde den funnet ut at beste "do-plass" var i naboens hage. Syns det var skikkelig flaut, så jeg plukka jo selvfølgelig opp etter den, og satte opp ett bånd som gjorde at den kun kom seg rundt i vår hage. Skulle bare mangle tenker jeg. Jeg hadde IKKE likt hvis noen andre sin hund gjorde fra seg i min hage!

Anonymous poster hash: 7d6bc...326

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå at de følger båndtvangen. Og meld dem neste gang du ser hunden løs. De mister den ikke, men å få politiet på døra for en prat setter en støkk i ærlig folk.

Anonymous poster hash: 0735b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bikkja hos falken neste gang den går løs, da koster det de 500,- å få den ut igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta hageslangen å spyler på bikkja neste gang du ser den driter i hagen din?

(har ikke prøvd, bare et forslag).

Eller er det sikkert enklere å få gode svar om du spør under kjæledyrforumet.



Anonymous poster hash: 8a02b...19d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk pleid å ta dritten opp på en spade og lagt det nedfor trappa deres, men uten respons.. Ser ut som dama er oppriktig flau og lei seg når jeg tar det opp med dem, men kort tid etter sitter bikkja der og driter igjenn...

Anonymous poster hash: 564a7...c94

Ser du bikkja, så spyl den med hageslangen, ha et ferdigfylt vanngevær liggende, eller pepre den med vannballonger som du har laget til på forhånd.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du bikkja, så spyl den med hageslangen, ha et ferdigfylt vanngevær liggende, eller pepre den med vannballonger som du har laget til på forhånd.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Trist å lese at man oppfordrer til vold mot noen som faktisk er helt uskyldig!!

Anonymous poster hash: 3b7cf...62e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bikkja, så spyl den med hageslangen, ha et ferdigfylt vanngevær liggende, eller pepre den med vannballonger som du har laget til på forhånd.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Det er ikke hunden som skal straffes, men eieren.

Kyl dritten i postkassa, utenfor døråpningen, oppå panseret på bilen deres, hva som helst. Ta tak i hunden neste gang han sitter å driter utenfor huset, ring falken, få de til å hente hunden. Så kan du heller tipse naboen om hvor hunden er etter hunden er hentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bikkja hos falken neste gang den går løs, da koster det de 500,- å få den ut igjen.

Har det blitt billigere å hente ut hunder? Eller kanskje det er forskjell på kommunene? For vi måtte betale 1200,- for å få hunden ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig irriterende! Ville nesten vurdert å tatt med meg barneklær med hundemøk på og bedt de vaske klærne. Slik de virkelig får sett hvorfor de må plukke opp etter seg...?



Anonymous poster hash: 90122...8c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overhørte eieren si: " Gresset er alltid grønnere på den andre siden ".

Jupp, fordi hunden har tissa plenen gul, så da går man over til naboen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hunden som skal straffes, men eieren.

Det er ikke snakk om straff, men lære bikkja å holde seg unna. Assosierer hunden naboplenen med ubehagelige kalddusjer, driter den ikke der mer.

Når TS har plukket opp hundedritten med spade og lagt den nedfor trappa deres, og de har tatt de opp gjentatte ganger med naboen uten respons, da må man nesten gå mer drastisk til verks. Forhåpentligvis holder det med én gang før bikkja finner seg et annet sted å drite.

Og ja, bikkja er uskyldig. Men det er også ungene som tråkker rundt i hundedritt i hagen og risikerer å bli syke.

Anonymous poster hash: 961d7...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...