Gå til innhold

Pus har skadet seg!


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

Dyrlegen sa at man kunne bruke pyrisept, så regner med det er ok? Vi har ingen salve desverre :( Katten lar meg rense såret, viser ikke noe tegn til at hun ikke liker det.

Det går fint med pyrisept også.Det viktigste er å få renset godt før det danner seg skorpe på og såret lukkes.Drar du til dyrlege i morgen går det sikkert ikke lang tid før pus er bra igjen :)

Anonymous poster hash: 8c572...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint med pyrisept også.Det viktigste er å få renset godt før det danner seg skorpe på og såret lukkes.Drar du til dyrlege i morgen går det sikkert ikke lang tid før pus er bra igjen :)

Anonymous poster hash: 8c572...22a

Jepp skal rense såret og dra til dyrlegen i morgen :) Må pus sy tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Vår katt ble bitt av et annet dyr, dyrlegen satte en sprøyte med antibiotika, så fikk vi en tablettkur med AB på 10 dager eller hva det var. Det gikk helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en vondt følelse fra vi sto opp i dag tidlig. En stor vond klump i magen. Det hadde jeg all grunn til..
Pus hadde blitt skutt med luftgevær/pistol :trist: Dyrlegen tok røngten og ultralyd, og kula hadde gått gjennom ryggen og ned i buken, truffet tarm og blære etter som jeg forstod, og det var lekkasje av blod inni pus. Dyrlegen visste ikke hvor omfattende skaden var innvendig og måtte ha operert for å ha sett om det gikk ann å redde det eller ikke. Pus ville nok hatt vondt gjennom alt dette og vi fikk valget mellom å avlive eller betale 15.000 kr for en usikker operasjon. 15.000 har vi ikke da vi begge er fattige studenter/uten fast jobb. Så etter å ha vurdert å prostiturere meg for å finansiere pus sin operasjon falt valget på avlivning desverre. Mitt verste mareritt.

Hadde vi hatt 15.000, hadde valget vært enkelt, operasjon uten tvil. Men vi tenkte det beste for pusen var å slippe og at for oss hadde det blitt ufattelig dyrt. Det kunne også lett kommet på over 20.000 med medisin og kanskje rehabilitering. Føler jeg har gitt opp på pusen min, men det var nok det beste for henne. Men så ufattelig vondt. At noen kan gjøre noe så grusomt mot et dyr :cry3: Dette skal anmeldes og stakkars den personen hvis jeg finner ut hvem det er :frustrert: Tviler på det blir funnet ut.. Burde jeg henge opp lapper i nabolaget om dette?? Samboer har snakket med noen i borettslaget her, og de skulle holde øynene åpne.

Dette har vært den verste dagen i mitt liv og tårene strømmer på :trist::cry3: Tenk at den lille pusen min måtte få en så grusom slutt på livet :frown::frown::grine:

Jeg tørr ikke å slippe ut søstra i frykt for at det samme skal skje henne :( Tror ikke hun har skjønt noe enda, ligger bare og sover. Vet ikke hvordan katter reagerer på at den ene er borte?
Nå skal ihvertfall søstra forsikres som bare det!

:trist: :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, nei, nei, nei, neeeei! :grine: :grine: :grine:

Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for dere, hadde gladelig kastet penger etter dere om jeg hadde hatt det, for at pus skulle fått operasjon og rehabilitering og blitt helt frisk. :cry3:

Anmeld for alle penga, heng opp lapper, legg lapper i postkassene til naboene, og advar alt og alle mot skyteren.

Søsterpusen kommer nok til å skjønne at noe har skjedd og hun kommer garantert til å lete etter søsteren sin, både ved å kikke og lete fysisk og ved å rope på henne ved å mjaue klagende.
Katter sørger like mye som vi gjør når en god venn eller søsken blir revet bort, og det kommer til å ta litt tid før søsterpus venner seg til at hun har blitt alene.
Forvent både at hun blir ekstra klengete og at hun søker bort fra dere ved å legge seg et sted for seg selv. Begge deler er vanlig, det kommer helt an på personligheten.

Masse klemmer og nesekoser fra pelsdottene våre, det er grusomt å miste et familiemedlem, selv om de er firbeinte. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, så forferdelig slutt på tråden din. Mine dypeste kondolanser til deg!

Jeg skjønte ingenting av at ett bitt gjorde pusen din så slapp, det hang liksom ikke på greip, men om stakkaren ble skutt er det jo ikke så rart.. Jeg ville hengt opp lapper for å advare andre katteiere i området! Lykke til med anmeldelsen, selvom det nok ikke fører langt dessverre.. På tide med dyrepoliti i hele Norge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg TS! Dette var leit.

Anonymous poster hash: fc19c...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig.

Anmeld det til politiet, og om du orker det, snakk med lokalavisen. Kanskje det kan føre til tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bange anelser da du beskrev hvordan hun vinglet og sank sammen. De blir ikke så syke av et forholdsvis lite vanlig sår, ikke med mindre det var gått infeksjon i det, men det hadde tatt lengre tid. Jeg føler inderlig med deg og pusen TS. Det er vondt nok å miste pus, om det ikke i tillegg skal skje på denne måten. Jeg kjenner at ord blir så fattige.. :klem: Prøv i alle fall å huske midt i sorgen at hun ikke lider nå lengre. Mange vil nok kalle meg både naiv og dum, men selv er jeg overbevist om at det finnes et sted på "den andre siden" også for dyrene.

Jeg vil gi deg denne: http://www.petloss.com/rbnorway.htm

Og vær så snill å gjør som flere over sier: Advar nabolaget! Heng opp lapper, snakk med folk, gå på Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern sine sider på Facebook og fortell, gå til lokalavisen! Ikke la det forbigå i stillhet! Kan jeg spørre deg hvor sånn ca i landet du bor?

Stor klem

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bange anelser da du beskrev hvordan hun vinglet og sank sammen. De blir ikke så syke av et forholdsvis lite vanlig sår, ikke med mindre det var gått infeksjon i det, men det hadde tatt lengre tid. Jeg føler inderlig med deg og pusen TS. Det er vondt nok å miste pus, om det ikke i tillegg skal skje på denne måten. Jeg kjenner at ord blir så fattige.. :klem: Prøv i alle fall å huske midt i sorgen at hun ikke lider nå lengre. Mange vil nok kalle meg både naiv og dum, men selv er jeg overbevist om at det finnes et sted på "den andre siden" også for dyrene.

Jeg vil gi deg denne: http://www.petloss.com/rbnorway.htm

Og vær så snill å gjør som flere over sier: Advar nabolaget! Heng opp lapper, snakk med folk, gå på Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern sine sider på Facebook og fortell, gå til lokalavisen! Ikke la det forbigå i stillhet! Kan jeg spørre deg hvor sånn ca i landet du bor?

Stor klem

Takk alle sammen :sad: <3 :helen:

Dette var helt grusomt, det gjør vondt langt inni hjerterota :sad: Tenk at en katt kan bety så mye <3 Jeg trodde jeg hadde mange mange år til med den lille pusen min.. Helt forferdelig å tenke på at det var slik hun skulle ende det korte livet sitt...

Jeg skal anmelde dette. Både til mattilsynet og politiet. Har tipset VG, Tv2, Adressaavisen og Byavisen i Trondheim. Og sendt tips til Politiet om dette! Dette skal ikke bare skyves under et teppe! Det er sikkert og visst.. Samboer snakket med noen i borettslaget i dag og de sa at det hadde vært noen ungdommer her på 13 (!!!!!!!!!!!!!) år og drevet med herverk her i borettslaget. De hadde ligget med laser i buskene neddi skogen her og lyst opp i leiligheten til disse i borettslaget på kvelden. Og drevet å hoppet på taket på carportene og til og med slått til hun ene som bor her når de fikk beskjed om å gå ned! Så de mente det kanskje kunne være disse. Hvis det skulle vise seg og være dem så lurer jeg på hvilken oppdragelse disse ungene får??? :frustrert: Hva i helveteeee feiler det foreldrene og barna? :frustrert: De skulle hatt en kule selv tenker jeg!! GRUSOMME MENNESKER!!!! I will hunt you down..

Bor i Trondheim.

Endret av Sitronmelis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trist å høre :( Håper dere finner ut hvem som gjorde dette.Slike gjenger med drittunger som slenger rundt og gjør hærverk er ofte stygge med dyr,så følg opp det sporet.Syke folk!Blir så jævlig forbanna av å høre om sånt.



Anonymous poster hash: 8c572...22a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så forferdelig trist ! :(

Anonymous poster hash: 300e6...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artikkelen på vg nett nå, sånn en fantastisk nydelig pus hun var... :klemmer:

Flott at det kommer ut og frem, så får vi bare håpe at de skyldige blir straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artikkelen på vg nett nå, sånn en fantastisk nydelig pus hun var... :klemmer:

Flott at det kommer ut og frem, så får vi bare håpe at de skyldige blir straffet.

Ja hun var den beste :( Kommer til å bli dypt savnet. Er utrolig tomt uten henne uansett om vi har en katt til. Hun var den mest sosiale og var med meg overalt :( Det er tomt å bare gå på do og å legge seg i sengen :grine: Håper hun vet hvor høyt elsket hun var :rodmer: Nå har jeg printet ut bilde og rammet inn, og satt henne på på hylla her i stua <3 I går kveld var det en stjerne som blinket så skarpt på himmelen og da tenkte jeg det var henne :trist: (Hehe ja jeg er rar :fnise: )

Nå håper jeg bare ikke søstra må lide samme skjebne.

Ser ut som det blir vanskelig å finne den som har gjort dette :( De burde fått sin straff!!! :frustrert: :frustrert:

Endret av Sitronmelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja hun var den beste :( Kommer til å bli dypt savnet. Er utrolig tomt uten henne uansett om vi har en katt til. Hun var den mest sosiale og var med meg overalt :( Det er tomt å bare gå på do og å legge seg i sengen :grine: Håper hun vet hvor høyt elsket hun var :rodmer: Nå har jeg printet ut bilde og rammet inn, og satt henne på på hylla her i stua <3 I går kveld var det en stjerne som blinket så skarpt på himmelen og da tenkte jeg det var henne :trist: (Hehe ja jeg er rar :fnise: )

Nå håper jeg bare ikke søstra må lide samme skjebne.

Ser ut som det blir vanskelig å finne den som har gjort dette :( De burde fått sin straff!!! :frustrert: :frustrert:

For en nydelig pus!

Tenker så mye på deg TS, ble helt sjokkert da jeg leste fortsettelsen på denne tråden. Stakkars, lille vakre pus!

Ser på min egen lille øyensten som sover i fanget mitt og kan ikke tenke meg hvordan du har det nå. Send meg gjerne pm hvis du trenger å snakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Leste artikkelen tidligere på vg idag og så bildet av den fine pusen din. Hjerteskjærende å lese. Jeg har vanskelig for å fatte at noen mennesker vil et dyr så vondt. Jeg håper inderlig at denne personen blir tatt men jeg tviler sterkt dessverre. Kunne ønske katten din hadde fått levd mye lenger, men du tok nok det beste valget for katten din selv om det er veldig vondt. Vet ikke helt hva jeg kan si.. synes hele saken er grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...