Gå til innhold

Hund med i butikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå hundetyver i byen, men jeg drar aldri fra hunden min utenfor butikken allikevel. Men, jeg passer nå hunden til mamma, og jeg må på bensinstasjonen for å handle. Jeg kan ikke dra fra han hjemme, for jeg har en katt.

Hvor strengt er det med det å ha med hund inn i butikken? Han er liten raser, papillon og chihuahua blanding. Så går helt fint å bære han.
Noen her inne som har jobbet på butikk som kan svare meg?



Anonymous poster hash: e4859...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke lov å ha med hund i en butikk,uansett størrelse eller rase.


Lukk katten inn på et rom,så enkelt er det.Gå i butikken og så hjem-- uten hund

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Det er egentlig veldig enkelt: Kun førerhunder er tillatt!

Når det er sagt, så er det ikke mange ansatte som "bryr seg", Beklager hvis jeg tråkker over noen tær, men det har jeg opplevd i min butikk, og flere andre dagligvarebutikker.

Det er ikke greit, selvom det er en "bitteliten" hund som fryser lett...osv.

Parker hunden gjerne der du lett kan se den, med stram bånd, og se raskt til den i ny og ne, mens du er i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skilt av hund og katt, så du kan reise fra de begge uten at de fyker i tottene på hverandre. Ville ikke latt hunden min stå utenfor butikken.

Slik jeg har forsått det er det opp til butikkeierene å bestemme om du kan ta med hunden inn i butikker som ikke sleger mat. Selges det mat, så er det ikke lov med hund (bortsett fra førerhund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at på den bensinstasjonen jeg skal på, har ingen "hunder forbudt" skilt på døren. Eller i nærheten av inngangen. Trur dere da det er lov?

Og ja, det er hundetyver, de har vært flere plasser i Norge, og nå har de kommet til min by.

Ts



Anonymous poster hash: e4859...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde skilt av hund og katt, så du kan reise fra de begge uten at de fyker i tottene på hverandre. Ville ikke latt hunden min stå utenfor butikken.

Slik jeg har forsått det er det opp til butikkeierene å bestemme om du kan ta med hunden inn i butikker som ikke sleger mat. Selges det mat, så er det ikke lov med hund (bortsett fra førerhund).

Nærbutikken kan jeg ikke ta med hunden, for de har ferskvaredisk.

TS

Anonymous poster hash: e4859...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at på den bensinstasjonen jeg skal på, har ingen "hunder forbudt" skilt på døren. Eller i nærheten av inngangen. Trur dere da det er lov? Og ja, det er hundetyver, de har vært flere plasser i Norge, og nå har de kommet til min by. Ts Anonymous poster hash: e4859...34c

Det er ikke nødvendig å sette opp skilt med hund forbudt eller førerhund tillatt, det regnes som allmenkunnskap at det er slik, alle steder hvor mat selges eller serveres, i Norge.

Mattilsynet kan fqktisk stenge butikker eller bensinstasjoners omsetning av mat dersom de får gjentatte klager på at hunder ikke blir bortvist. Loven er loven. På samme måte som å selge tobakk eller alkohol til mindreårige gir sine reaksjoner.

Anonymous poster hash: 781da...f53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med hunden. Som andre har sagt - sett katten inn på et annet rom mens du er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov med hund (unntatt førerhund) i noen butikker/restauranter som selger mat. Regner med de selger mat på bensinstasjonen? Da er det ikke lov - uten unntak. Dette er ikke butikkene som bestemmer selv, men mattilsynet? tror jeg. Steng katten/hunden inne på et rom så lenge, evt. slipp katten ut.



Anonymous poster hash: c4a06...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig veldig enkelt: Kun førerhunder er tillatt!

Når det er sagt, så er det ikke mange ansatte som "bryr seg", Beklager hvis jeg tråkker over noen tær, men det har jeg opplevd i min butikk, og flere andre dagligvarebutikker.

Det er ikke greit, selvom det er en "bitteliten" hund som fryser lett...osv.

Parker hunden gjerne der du lett kan se den, med stram bånd, og se raskt til den i ny og ne, mens du er i butikken :)

Det er faktisk ikke lov å gå i fra hund på den måten.

Når du vil ts skal følge reglene bør du ikke foreslå ting som faktisk heller ikke er lov.

Anonymous poster hash: 4f246...869

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke lov å gå i fra hund på den måten.

Når du vil ts skal følge reglene bør du ikke foreslå ting som faktisk heller ikke er lov.

Anonymous poster hash: 4f246...869

Det er lov så sant hunden ikke står nær inngangspartiet, er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En matvarebutikk i min by (coop) lar folk ta hundene med seg inn i butikken, jeg har slutta å handle der. Det går helt sikkert bra med en hund eller to i butikken-men jeg vet ikke hva de ellers er slappe med.

Handler på en coop på andre siden av byen og der er det bare mennesker, og av og til en liten svart katt som løper inn når dørene åpnes.



Anonymous poster hash: cccb7...8d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Det er lov så sant hunden ikke står nær inngangspartiet, er det ikke det?

Det er en del (kreative) tolkninger av lovverket ute og går. Det er noen som hevder at det er å forlate dyret i hjelpesløs tilstand (fritt gjengitt etter hukommelsen), men jeg er usikker på om det finnes presedens for å påstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En matvarebutikk i min by (coop) lar folk ta hundene med seg inn i butikken, jeg har slutta å handle der. Det går helt sikkert bra med en hund eller to i butikken-men jeg vet ikke hva de ellers er slappe med.Handler på en coop på andre siden av byen og der er det bare mennesker, og av og til en liten svart katt som løper inn når dørene åpnes. Anonymous poster hash:

cccb7...8d9

Dette bør du sende en henvendlese til coop Norge på, og og varsle mattilsynet i din by om, dersom dette er sant!

Anonymous poster hash: 781da...f53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov så sant hunden ikke står nær inngangspartiet, er det ikke det?

Du skal ikke gå fra dyrer i hjelpesløs tilstand, som den jo vil være om du binder den fast og går.

Og binder du den såpass langt unna butikken vil du jo ikke få fulgt med på den uansett.

Anonymous poster hash: 4f246...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå hundetyver i byen, men jeg drar aldri fra hunden min utenfor butikken allikevel. Men, jeg passer nå hunden til mamma, og jeg må på bensinstasjonen for å handle. Jeg kan ikke dra fra han hjemme, for jeg har en katt.

Hvor strengt er det med det å ha med hund inn i butikken? Han er liten raser, papillon og chihuahua blanding. Så går helt fint å bære han.

Noen her inne som har jobbet på butikk som kan svare meg?

Anonymous poster hash: e4859...34c

Kan du ikke la hunden være hjemme når du handler da...?

Anonymous poster hash: 2105e...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd hunder. Om jeg møter en hund så får jeg panikk. Dette kan jeg tildels gjøre noe ved, som å ikke gå på tur i typiske tur områder der det er vanlig å lufte hundene sine.

Når jeg er på steder som jeg anser som trygge fordi det er ulovlig med hund der, slik som kjøpesentere, og alikevel treffer på hunder, så får jeg fullstendig panikk. Har selv jobbet i klesbutikk innserst på et kjøpesenter langt fra nærmeste inngang, der det kom hund inn. Det gidde meg blackout i sikkert en time. Jeg respekterer at andre mennesker liker hunder. Det er derfor jeg ikke går på tur der jeg vet at det er vanlig å lufte hundene sine, men da syns jeg at hunde eiere kan respektere at folk som meg ønsker en trygg arbeidsplass eller at andre kunder som er redd hunder ønsker å kunne handle uten å være redd eller engstelig.

Selv om du syns denne hunden er verdens snilleste og peneste så er det en oppfatning som ikke deles av alle.

Ikke ta med hunden inn i butikker. Noen er redd hunder, andre er alergisk og noen steder der mat selges er det snakk om renslighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...