Gå til innhold

Hva gir du hunden din å tygge på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahaha, han liker vel å kose seg med godisen da. Søtt! Skulle ønske mine kunne gjøre det en gang i blandt også. :glare:

Jeg har staff og hun ødelegger alt som er av leker med en gang hvis ikke vi passer på henne. Verdens snilleste da ♥

Jeg ville egentlig ha staffordshire bull terrier da jeg skulle kjøpe hund for 4 år siden ;) anbefaler du rasen?

Ja, han koser seg med godisen! Men det beste som finnes er visst rått kyllingavskjær og leverpostei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at hunder ikke skal ha noe særlig brødmat (min får iallefall voldsomt med luft i magen og slipper noen smygere som får øyenbrynene til å krølle seg av det), men jeg bruker å tørke skalker av brødet i et par dager på kjøkkenbenken sånn at den blir skikkelig hard. Det kan hun ligge å gnage og kose seg med lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg ville egentlig ha staffordshire bull terrier da jeg skulle kjøpe hund for 4 år siden ;) anbefaler du rasen?

Ja, han koser seg med godisen! Men det beste som finnes er visst rått kyllingavskjær og leverpostei :)

Anbefaler den på det sterkeste! Bedre familiehund enn det skal du lete lenge etter! Ikke hør på det folk sier om at det er "kamphund" og tull. Det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man ser an sin hund. Min hund tygger det fint.

til den ikke tygger det så fin lenger..

Anonymous poster hash: ef738...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får tørrfisk, "everlasting treat", små pinner av hud og noen ganger større ruller med grisehud eller andre litt større bein.



Anonymous poster hash: 2c2ff...1db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler den på det sterkeste! Bedre familiehund enn det skal du lete lenge etter! Ikke hør på det folk sier om at det er "kamphund" og tull. Det er helt feil.

Selv om det ikke er en kamphund(hva nå folk legger i det begrepet) så er det ikke dermed sagt at det er en hund som passer til alle.

Samkjønnsaggresjon er jo en av tingene som er typiske for rasen, og i tillegg så er de faktisk "tøffe i trynet" fordi at sånn er de bare.

Jeg kjenner til mange staffer, og har flere venner som har staff så dette vet jeg veldig godt.

Å anbefale en rase som krever såpass mye jobb på det varmeste helt ukritisk får meg til å lure på om du egentlig vet hva du har i andre enden av båndet i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 8293b...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Griseører er favoritten :) Får også iblant knoker eller bein å tygge på, men for det meste griseører som hun elsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Selv om det ikke er en kamphund(hva nå folk legger i det begrepet) så er det ikke dermed sagt at det er en hund som passer til alle.

Samkjønnsaggresjon er jo en av tingene som er typiske for rasen, og i tillegg så er de faktisk "tøffe i trynet" fordi at sånn er de bare.

Jeg kjenner til mange staffer, og har flere venner som har staff så dette vet jeg veldig godt.

Å anbefale en rase som krever såpass mye jobb på det varmeste helt ukritisk får meg til å lure på om du egentlig vet hva du har i andre enden av båndet i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 8293b...11e

Samkjønnsaggressjon er jo vanlig for flere raser og ikke bare staffen da, men ser poenget ditt. Greit at de også kan være "tøffe i trynet", men syns ikke du skal dra alle under en kam. Det er som med alle andre raser, noen er det og noen er det ikke. Min leker ganske tøft med andre staffer, mens med andre hunder leker hun mer "normalt".

Det som er med staffen er det at den kan ha et litt utydelig kroppsspåk og at den derfor kanskje oftere enn andre raser "klinsjer" med andre hunder, men skal man ha seg en hund så er det jo vanlig at man gjør litt research om rasen før man går til anskaffelse og dermed er klar over slike ting på forhånd.

En staff krever ikke noe mer jobb enn andre raser og jeg kommer ikke til å anbefale den noe mindre i fremtiden. I motsetning til deg som bare kjenner til staffen gjennom venner, så bor jeg med dem 24/7 så jeg tør påstå at jeg vet dette litt bedre enn deg. Det er ikke for ingenting heller at de blir kalt "Nannydogs" i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samkjønnsaggressjon er jo vanlig for flere raser og ikke bare staffen da, men ser poenget ditt. Greit at de også kan være "tøffe i trynet", men syns ikke du skal dra alle under en kam. Det er som med alle andre raser, noen er det og noen er det ikke.

Det er ikke som med alle andre raser, det er et utbredt og vanlig problem (dersom man ser på det som et problem). Det finnes andre raser med samkjønnsaggresjon, men det er såpass få at det er veldig enkelt å unngå - derfor burde det nevnes i samme slengen som man anbefaler rasen (det er også dette som gjør dem til det folk tenker på som ''kamphund'', samme egenskap som faktiske kamphunder har).

At de kalles nannydogs er irrelevant, ingen har hevdet at de ikke er snille med folk. To separate ting. Men de er fine familiehunder ja, så lenge man ikke er den type familie som har mye familie/venner/lekekamerater med egne hunder som kommer rennende ut og inn, og ikke forventer en ''parkhund''. :)

Anonymous poster hash: b2c78...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...