Gå til innhold

Gravid katt:)


Gjest Gjest_Inga_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Inga_*

Hei:)

Jeg lurer på hva man må gjøre hvis man mistenker katten sin for å være gravid?:)

Skal man klemme forsiktig og kjenne etter selv, eller dra rett til dyrlegen å få henne undersøkt?:)

Skal hun ha noe spesielt utenom mat og vann under graviditeten?:)

Skal man ta katten vekk fra andre katter?:)

Jeg har overhodet ikke tenkt å sette kattunger på katten min!

Men frykter for at hun ble tyvrarret da hun kom seg ut av kattgården!

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mass regler om mat og kosthold og stell når katten er gravid og i tiden etterpå, men om du ikke skal bruke henne til avl eller om det er en rasekatt som ikke skal brukes til utstilling så ville jeg evt anbefalt å sterlisert henne samtidig som man evt tar abort på kattungene.

Om hun ikke kan sterlisere så ville jeg hørt me en vetrinær, evt lest litt på denne siden. http://www.birmanett.no/oppdrettsinfo.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er ikke gravide, de er drektige. For å få bekreftet en drektighet kan du ta katten med til veterinær. Der får du også gode råd ang foring og stell av drektige og diegivende katter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jelena_*

Jag så på zett.no en jent som skulle adopter sin katt och hun var gravid! Katten altså. Er det lov till å gjøre det? Hvad spiller det for roll om hon sier gravid eller drektig mr/mrs know it all?! Fattar du kanskje inte hva hun seier! Ingen er som dum som du vah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Inga_*

Takk for svar:)

Jeg tok med katten min til dyrlegen like godt jeg;)

Og hun er gravid som jeg trodde!

Da har jeg kattunger til salgs i juni;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Inga_*

Jeg har også sett den annonsen Jelena. Synes ikke noe om det først, men så tenkte jeg at hun prøver bare å hjelpe dyret sitt så godt hun kan:) Bedre å opplassere katten, enn å måtte avlive den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lise_*
Takk for svar:)

Jeg tok med katten min til dyrlegen like godt jeg;)

Og hun er gravid som jeg trodde!

Da har jeg kattunger til salgs i juni;)

Hva sa dyrlegen? Var det noe spesielt hon trengte, eller noe du skulle passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, til salgs i Juni? Kattunger skal være hos moren til de er minst 12 uker gamle. Altså 3 mnd., så å selge de i Juni er alt for tidlig! I Sverige er dette faktisk lovfestet. Skulle vært det her også.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine tvil om kattepusene i heletatt har kommet i juni om den først ble drektig nå. Er jo trossalt 65 dager sånn ca før de i heletatt kommer, også tre måneder før de kan selges, så mer september/oktober kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine tvil om kattepusene i heletatt har kommet i juni om den først ble drektig nå. Er jo trossalt 65 dager sånn ca før de i heletatt kommer, også tre måneder før de kan selges, så mer september/oktober kanskje..

Nå vet vi jo ikke hvor lenge det er til kattungene blir født, men du har rett. Det er jo ikke sikkert det blir i Juni engang.

Håper bare TS lar ungene være med moren til de er 12 uker gamle. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga TS

Huff jeg mente selfølgelig at ungene er ventet i juni:) Ingen katter kommer ut av hjemmet her før de har fylt 12 uker så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg mente selfølgelig at ungene er ventet i juni:) Ingen katter kommer ut av hjemmet her før de har fylt 12 uker så det er sagt!

Litt random, men da jeg var på jobb i dag kom jeg til å tenke å dette, og forsto at du sikkert mente at skulle komme i Juni. :rodme: Er bare litt treig i oppfattelsen, hehe. Kjempebra at du skal ha kattene til de er 12 uker, er dessverre mange som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inga TS

Hihi, det gjør da ingenting, fort gjort;) Jeg så en annonse på zett.no eller noe, noen som skulle gi bort kattene sine på 4 UKER!! Jeg synes dette var sykt tidlig, så jeg skjekket opp når de anbefales å gies bort. 12 uker minimum sto det, pga kattungen fortsatt er avhengig av mora og søsknene både fysisk og psykisk enda! Detter er mange mange år siden jeg leste! Dette sa også vetrinæren når jeg var der. Alle min katter fikk jeg når de var over 12 uker! Jeg har tilogmed sagt neitakk til kattunger fordi de var for unge! En gang spurte jeg om kattungenene (det var bare to i kullet) kunne få være sammen med mammaen sin til de var over 12 uker!! Jeg kjøpte like godt begge kattungene så jeg var sikker på at de fikk det godt og ikke ble solgt for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...