Gå til innhold

Hundelort


Gjest Gjest_Gamal_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gamal_*

Akkurat tilbake fra tur med bikkja, og sitter her med et stort spørsmål. Jeg synes det er riktig og viktig med bruk av hundeposer. Men det som er verre enn hundelort er hundelort pakket i plastikk og SÅ henslengt i veikanten. Noen her som synes dette er en grei løsning og som eventuelt kan forklare poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hunden bæsjer mens det er folk i nærheten: hundeeier later som h*n er flink og peller opp etter bikkja si.

Når det ikke er noen i nærheten: Posen slenges i nærmeste busk, eller det latterligste av alt, OPP i første og beste tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg må flire hver gang jeg ser en slikt fraslengt pose, hva er vitsen?? Ikke vet jeg. Men plastikkposen gjør alt mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Det å kaste fra seg pose med hundemøkk i er verre enn å la møkka bli liggende. :/ Når det er sagt har jeg kjent frustrasjonen før, når jeg går og går med en illeluktende pose i hånda og aldri møter på en søppelkasse. Det er viktig at kommunen er flinke å setter opp søppelkasser og tilrettelegger for hundeeiere så de får tatt opp etter hunden sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er viktig at kommunen er flinke å setter opp søppelkasser og tilrettelegger for hundeeiere så de får tatt opp etter hunden sin!

Er det egentlig det? Hunden er hundeeierens ansvar, mangel på søpplekasse er slettes ingen unnskyldning og slettes ikke kommunens ansvar. Voksne mennesker må selv ta ansvar.

Om det er ille å gå med posen i hånden så er det bare å knyte den til båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Er det egentlig det? Hunden er hundeeierens ansvar, mangel på søpplekasse er slettes ingen unnskyldning og slettes ikke kommunens ansvar. Voksne mennesker må selv ta ansvar.

Om det er ille å gå med posen i hånden så er det bare å knyte den til båndet.

Jeg synes det er det! :) Jeg bodde et sted tidligere der jeg stadig møtte søplekasser langs turstien. På søplekassene hang det også en rull med hundeposer på siden. Jeg så aldri en eneste lort på den veien, og tenkte for meg selv hvor utrolig flinke de var å tilrettelegge der for å bevare naturen.

Må innrømme jeg blir litt småmuggen når jeg blir gående i en time med en bæsjepose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig det? Hunden er hundeeierens ansvar, mangel på søpplekasse er slettes ingen unnskyldning og slettes ikke kommunens ansvar. Voksne mennesker må selv ta ansvar.

Om det er ille å gå med posen i hånden så er det bare å knyte den til båndet.

Jeg er enig.

Men samtidig blir det unektelig mindre av problemet dersom det settes opp søppelkasser også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare for hundeeiere at det settes opp søppelkasser! Klart det er hundeeiers ansvar å plukke opp etter hunden sin, men kommunene har også et ansvar ved å sette opp søppelkasser slik at alle blir kvitt søpla si! Jeg har flere ganger funnet drittbleier i skogen, det er ikke så veldig mye mer stas enn å komme over hundemøkk for å si det sånn (særlig ikke når bikkja står med snuta oppi herligheten...).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Klart det er hundeeiers ansvar å plukke opp etter hunden sin, men kommunene har også et ansvar ved å sette opp søppelkasser slik at alle blir kvitt søpla si!

Alle har ansvar for å rydde opp etter seg selv. Den fullstendige ansvarsfraskrivelsen vi ser i samfunnet i dag er forkastelig. Folk blir mer og mer egoistiske for hver dag som går og forventer at andre skal rydde opp etter dem. Dette gjelder hundeeiere som alle andre.

Men selvsagt blir det mindre søppel/hundemøkk rundt om kommunen syr puter under armene på folk slik at de slipper å ta meg seg søppla ut fra parken/skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan folk ser på det å kaste en slik hundepose i nærmeste private søppeldunk (selvsagt rett sortert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Alle har ansvar for å rydde opp etter seg selv. Den fullstendige ansvarsfraskrivelsen vi ser i samfunnet i dag er forkastelig. Folk blir mer og mer egoistiske for hver dag som går og forventer at andre skal rydde opp etter dem. Dette gjelder hundeeiere som alle andre.

Men selvsagt blir det mindre søppel/hundemøkk rundt om kommunen syr puter under armene på folk slik at de slipper å ta meg seg søppla ut fra parken/skogen.

er det virkelig å sy puter under armene på folk dersom det er søppelkasser tilgjengelig rundt omkring??? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan folk ser på det å kaste en slik hundepose i nærmeste private søppeldunk (selvsagt rett sortert)?

Etter hva jeg har opplevd er det lite populært for de som eier søplekassene, har flere ganger blitt kjeftet ut for å ha kastet poser oppi søplekassene til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat tilbake fra tur med bikkja, og sitter her med et stort spørsmål. Jeg synes det er riktig og viktig med bruk av hundeposer. Men det som er verre enn hundelort er hundelort pakket i plastikk og SÅ henslengt i veikanten. Noen her som synes dette er en grei løsning og som eventuelt kan forklare poenget?

De eneste gangene jeg har gjort det selv er hvis jeg vet at den veien jeg har tenkt til å gå ikke går forbi noen søppelkasser, og at jeg kommer tilbake samme veien, slik at jeg kan ta den da. Jeg prøver sevfølgelig å unngå å gjøre det, men det er virkelig ikke morsomt å gå en lang hundetur med en hundepose i hånden i sommervarmen.

Men de fleste man ser ser jo ut som om de har ligget en stund. Tror det må være som noen andre skriver, at man later som om man er flink frem til ingen ser for så å kvitte seg med den på enkleste måten. Er enig i at dette faktisk er værre enn å bare la driten ligge.

Alle har ansvar for å rydde opp etter seg selv. Den fullstendige ansvarsfraskrivelsen vi ser i samfunnet i dag er forkastelig. Folk blir mer og mer egoistiske for hver dag som går og forventer at andre skal rydde opp etter dem. Dette gjelder hundeeiere som alle andre.

Men selvsagt blir det mindre søppel/hundemøkk rundt om kommunen syr puter under armene på folk slik at de slipper å ta meg seg søppla ut fra parken/skogen.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være å sy puter under armene på folk å sette ut søppelkasser slik at det er mulig for folk å rydde etter seg. Hvis det var snakk om at kommunene hadde folk som gikk rundt og faktisk plukket opp søppelen fra bakken hadde det vært en annen sak. Men jeg mener at en av kommunens plikter er å skape et trivelig miljø for sine innbyggere, og dette inkluderer å gjøre det lettere for dem å holde det ryddig rundt seg.

Der jeg vokste opp var det ingen søppelkasser på veien fra togstasjonen og butikkene og hjem til der jeg bodde. Det hendte jo ofte at jeg kjøpte meg en is eller noe frukt på veien hjem, og da ble jeg gående og bære på epleskrotten eller ispapiret i oppmot 20 minutter. Dette er ikke akkurat ting man har lyst til å bare stikke i lomma, og den veien hadde en god del søppel langs seg. En søppelbøtte midt på hadde nok redusert det betraktelig. Mener du virkelig at det hadde vært feil av kommunen å sette opp en?

Jeg lurer på hvordan folk ser på det å kaste en slik hundepose i nærmeste private søppeldunk (selvsagt rett sortert)?

Jeg tar det som en selvfølge, akkurat som jeg kaster ispapiret mitt i nermeste private søppelkasse hvis det ikke finnes en offentlig en der. Jeg går svært sjelden inn i folks hager, og hvis eieren er tilstede spør jeg om lov til å låne den, og det har aldri vært noe problem. Kun en gang har jeg blitt kjeftet på. En gammel dame stakk hodet ut av vinduet og mente at hun hadde kjeftet på meg for å bruke søppelkassen hennes før og hvis jeg ikke snart hørt etter skulle hun kjøpe lås til den. Hadde aldri brukt den søppelkassen før... eller siden for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min regel er:

Gjør hunden min fra seg mer enn 1 meter fra lite traffikerte stier, så lar jeg det ligge. Hvis det er en sti det ofte kommer noen på så finner jeg noe å dekke over med. Feks stein eller kvister.

Alle andre steder plukker jeg det opp i pose og går med den i hånden til jeg finner en søppeldunk.

Nå har hunden min heldigvis et fast sted den går på do, og det er tilfeldigvis 1min til nærmeste offentlige søppeldunk derifra :)

Poser i naturen er det dummeste jeg ser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ansvar for å rydde opp etter seg selv. Den fullstendige ansvarsfraskrivelsen vi ser i samfunnet i dag er forkastelig. Folk blir mer og mer egoistiske for hver dag som går og forventer at andre skal rydde opp etter dem. Dette gjelder hundeeiere som alle andre.

Men selvsagt blir det mindre søppel/hundemøkk rundt om kommunen syr puter under armene på folk slik at de slipper å ta meg seg søppla ut fra parken/skogen.

Men hvis det er folkets latskap som skal sette grenser for kommunens ansvar, så bør vel strengt talt kommunene ikke gjøre noenting da? Slik som vedlikehold av vei, snømåking, sette frem benker, etc? Alt er folkets ansvar mener du? Hallo - vi betaler jo skatt...?

Fikk en fornemmelse av innlegget ditt at du selv jobber i kommunen (og kanskje har gjort det altfor lenge)... :fnise:

Jeg lurer på hvordan folk ser på det å kaste en slik hundepose i nærmeste private søppeldunk (selvsagt rett sortert)?

Har hørt at det er mange som klikker over det også. Jeg synes det uansett er bedre å bruke private søppelkasser enn at folk slenger fra seg søppel/hundeposer i naturen, selv om jeg unngår å bruke private søppelkasser selv. Jeg hadde nok ikke brydd meg nevneverdig om folk puttet småsøppel (ting som ikke tar stor plass) i min søppelkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må bare komme med en liten avsporing; en gang var jeg faktisk vitne til at en dame kom ruslende nedover veien der jeg bor, med to STORE søppelposer i hver arm. Hun stoppet pent ved søppeldunken, og hev oppi begge posene. Midt på dagen. Som om dette var helt greit. :fnise: Noen folk har ikke antenner rett og slett!

Da hadde jeg blitt kraftig irritert!

Det er enkelte som ikke vet hva folkeskikk er!

Apropos frekke folk;

Da jeg var "liten" hadde vi en nabo som pleide å lufte bikkja si i vår hage (uten å plukke opp etter den etterpå). Når mamma sa fra at det ikke var greit, skjønte vedkommende ingenting, for vi hadde jo hunder selv...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg plukker opp med bioposer om jeg går i skogen. Legger posen under en stein eller en anen plass ingen kan snuble over den eller se den. Men det var vel ikke det som ble diskutert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...