Gå til innhold

Katten min er syk :(


Gjest *kosejoker*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei alle sammen!

Uenigheter om hva som er rett og galt her ja!

Så fint at det gikk bra med måns da!Debatten fortsetter likevel :)

Kanskje ikke dumt,men må si meg enig i at dette kunne vert løst på en bedre måte.Vi lever i år 2008 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Joker'n
Hva mener du med -du "som er glad i dyr"?

Roper ulv? Jeg har min fulle rett til å si hva jeg mener om denne situasjonen.Nemlig at den kunne vert løst på en bedre raskere måte for dyrets skyld.

Og det har jeg vel selv også sagt?

Er det noe å ta sånn på vei for dette da?Gjest mener jo bare dyrets beste ved å påpeke at det er mulig å løse slike situasjoner på en bedre måte.

Synes det er fint at det kommer slike opplysninger som kan hjelpe andre som kanskje er/kommer i samme situasjon.

Bare et velment råd spør du meg.

At det kunne vært løst på en bedre er greit, det har jeg jo tidligere i tråden vært enig i. Det er dyreplagerianklagene som provoserer meg.

Endret av Joker'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det har jeg vel selv også sagt?

At det kunne vært løst på en bedre er greit, det har jeg jo tidligere i tråden vært enig i. Det er dyreplagerianklagene som provoserer meg.

Det var ikke noe svar på det jeg spurte om.

Da får du fortelle meg hva det kalles når et dyr lider,og de som har det hos seg ikke lar det få den behandling det skal ha for å lindre plagene?

at du lar deg provosere av at andre synes sitt om denne situasjonen du har lagt frem her sier sitt.Får la være da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n
Det var ikke noe svar på det jeg spurte om.

Da får du fortelle meg hva det kalles når et dyr lider,og de som har det hos seg ikke lar det få den behandling det skal ha for å lindre plagene?

at du lar deg provosere av at andre synes sitt om denne situasjonen du har lagt frem her sier sitt.Får la være da vettu.

Får la være hva da? :klø:

Jeg kaller det ikke dyreplaging fordi de regelmessig sjekket om tilstanden ble verre, eller om den bedret seg av seg selv. Da den ikke gjorde det tok de kontakt med dyrlegen. Så katten hadde konstant tilsyn og pleie, men de burde ha ringt dyrlegen tidligere. At det er dyreplageri nekter jeg å gå med på fordi de ikke ønsket at dyret skulle lide, og de handlet dessuten utifra beste mening - ikke fordi de ville at katten skulle lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.Bare utrolig glad i dyr :) Synen bare så synd i de når de plages så unødig.

Jeg synes også synd på dyr som plages unødig.

Spørre her etter å ha lest at du bør kontakte dyrlege,høres veldig rart ut for meg men,gjort er gjort.

Skjønner godt at du reagerte sånn på meldingen min,men jeg tenkte på katten jeg-som måtte lide så lenge.Et dyr som må plages unødig lenge,kalles desverre dyreplageri.Håper andre som måtte komme i samme situasjon kontakter rett person.

Godt at pus er på bedringens vei! :)

Jeg kaller ikke dette dyreplageri. At katten måtte lide lenge? De så an formen over natten. Jeg er også enig i at katten burde vært tatt til dyrlege mye tidligere, men man mener ikke at det er dyreplageri av en grunn

Kjære deg,nå tror jeg du har misforstått.

For det første gjalt dette etter hva jeg har skjønt ts sin katt.Nei,det er da ikke det jeg mener at det er bare å ringe dyrlegen og be han kontakte den som eier dyret om man har mistanke om at dyret lider,om dette skulle være nabo eller..

Hvis man setter seg i samme situasjon selv,den som passer dyret sitt mens man er borte nekter å la det bli undersøkt-hva gjør man da?

Situasjonen var jo ganske ille,redd pus ville dø av orm-bitt t.o.m.

Når noen hindrer på denne måten,kontakter man noen som er i nærheten-og kan hjelpe den skadde katten.Hvis ikke dyrlegen hadde kontaktet dem,var neste løsning å kontakte dyrevernet,slik at dem hadde hentet pus,og tett den til sjekk.Det er nødvendig at den som skaffer seg dyr,har evne til å kunne gjøre det beste for det-også i slike situasjoner.

Er ikke så vanskelig.

Har jeg misforstått??? :klø:

Du skrev jo at TS burde ringe dyrlegen slik at dyrlegen kunne ringe hennes foreldre som har katten. Nå skriver du at det ikke er bare allikevel, slik jeg skrev.

Det handler vel ikke om at de har nektet å la den bli undersøkt, de har derimot vurdert situasjonen annerledes enn TS og handlet deretter. Det er lett for oss å sitte og lage oss meninger og vi ser for oss ting slik vi tror der er men deres sannhet er kanskje en litt annen. Vi her på ett nettforum vet nødvendigvis ikke hvordan virkeligeten var for denne katten.

Med dyrevernet, er det dyrebeskyttelsen du mener? De jobber på frivillig basis og det er nok ikke garantert at de hadde kommet en ettermiddag\kveld\natt for å ta med katten på sjekk. Ei nær venninne av meg jobber nemlig i dyrebeskyttelsen, og jeg skal jammen spørre henne om hvordan hun ville stilt seg til det en gang.

Hva mener du med -du "som er glad i dyr"?

Roper ulv? Jeg har min fulle rett til å si hva jeg mener om denne situasjonen.Nemlig at den kunne vert løst på en bedre raskere måte for dyrets skyld.

Det har TS sagt at hun er enig i, og det tror jeg vi alle er.

Det var ikke noe svar på det jeg spurte om.

Da får du fortelle meg hva det kalles når et dyr lider,og de som har det hos seg ikke lar det få den behandling det skal ha for å lindre plagene?

at du lar deg provosere av at andre synes sitt om denne situasjonen du har lagt frem her sier sitt.Får la være da vettu.

Synes at det tar litt av nå. Verden er faktisk slik at vi mennesker og til tider dyr lider. Hva med de menneskene som brekker noe og blir liggende i dagesvis på sykehus og venter på operasjon. Men operasjonen blir stadig utsatt.

Handler ikke om at man har nektet å gi katten behandling, det handler om hvordan man har vurdert situasjonen.

Jeg hadde reagert (på lik linje med TS) dersom noen hadde anklaget meg for dyreplageri. Dyreplageri er for meg noe mye mer alvorlig.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå har den blitt dårligere igjen :( Men nå har de heldigvis tatt til vettet og skal ta den med til veterinæren :trist:

11.05 kl. 17.09 til du skrev dette her vil jeg kalle unødig plage for pus.Da kan man finne det ordet man selv synes passer.Det gjør jeg,for pus har hatt det utrolig vondt.Det er ikke noe anklage,men et passende ord.

Det har jeg min fulle rett til å synse om.Slik skal IKKE skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Joker'n
11.05 kl. 17.09 til du skrev dette her vil jeg kalle unødig plage for pus.Da kan man finne det ordet man selv synes passer.Det gjør jeg,for pus har hatt det utrolig vondt.Det er ikke noe anklage,men et passende ord.

Det har jeg min fulle rett til å synse om.Slik skal IKKE skje.

Synes i vei du, katten min blir absolutt ikke utsatt for dyreplageri og den har det godt nå, takk og lov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i vei du, katten min blir absolutt ikke utsatt for dyreplageri og den har det godt nå, takk og lov for det.

Det tror ikke jeg heller, så gjesten må få mene hva h*n vil. Det skjer rett som det er at mennesker også går med benbrudd i flere døgn før de får behandling.

Katten har fått god behandlig og er påkostet mer i helsehjelp og har opplevd mindre lidelse enn de fleste barn i verden gjør i løpet av et helt liv, så gjesten som "bærer seg" kan rett og holde kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det tror ikke jeg heller, så gjesten må få mene hva h*n vil. Det skjer rett som det er at mennesker også går med benbrudd i flere døgn før de får behandling.

Katten har fått god behandlig og er påkostet mer i helsehjelp og har opplevd mindre lidelse enn de fleste barn i verden gjør i løpet av et helt liv, så gjesten som "bærer seg" kan rett og holde kjeft!

Bærer meg ikke.Typisk komentarer fra innloggede..Usakeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...