Gå til innhold

Katten min er syk :(


Gjest *kosejoker*

Anbefalte innlegg

Gjest Joker'n

Som de over her har påpekt var det grunnen ja :Nikke: Jeg så hverken symptomene til katten med egne øyne og kunne ikke svare dersom de kom med spørsmål, så derfor valgte jeg å stole på de som så den med egne øyne.

Pus har våknet etter operasjonen og er snart på vei hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det var en lærepenge for foreldrene dine!

En tur til dyrlegen er alltid å foretrekke fremfor å "se det an". Byttedyr gjør hva de kan for å skjule smerte, og rovdyr har veldig høy smerteterskel. Som regel har jeg alltid endt opp med en eller annen diagnose på dyret, selv om jeg har følt meg som verdens største hypokonder-hønemor som reiser til dyrlegen for den minste magefølelse på at noe ikke stemmer.

Når en katt er så redusert som det du forteller er det selvfølgelig ingen tvil, men det vet du vel selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n

Jeg har kommet med noen "hva var det jeg sa" ja, og tror de har fått lærepengen sin. Godt det gikk bra med pus bare :) Operasjonen var vellykket og nå har han fått en skinne som skal skiftes ut hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur til dyrlegen er alltid å foretrekke fremfor å "se det an". Byttedyr gjør hva de kan for å skjule smerte, og rovdyr har veldig høy smerteterskel. Som regel har jeg alltid endt opp med en eller annen diagnose på dyret, selv om jeg har følt meg som verdens største hypokonder-hønemor som reiser til dyrlegen for den minste magefølelse på at noe ikke stemmer.

:Nikke:

Nettopp slike tilfeller er også årsaken til at jeg har forsikret katten min.

Nå håper jeg bare at katten til Joker'n kommer seg og blir "god som ny"! :katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n

Det håper jeg også! Og takk for det :klem:

Det er fryktelig dyrt ja, så det er kanskje ikke så dumt å forsikre pusen. Bare på disse to dagene har det gått 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at det kommer til å gå bra med pus! :)

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n

Jeg vil ikke påstå at det kalles dyreplageri når dyret ikke plages med viten og vilje. Om jeg hadde ringt dyrlegen selv hadde det uansett ikke vært noe -jeg- kunne gjort for å få den dit tidligere i og med at jeg bor langt unna og måtte stole på de som var i nærheten av den. Som jeg tidligere har påpekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil ikke påstå at det kalles dyreplageri når dyret ikke plages med viten og vilje. Om jeg hadde ringt dyrlegen selv hadde det uansett ikke vært noe -jeg- kunne gjort for å få den dit tidligere i og med at jeg bor langt unna og måtte stole på de som var i nærheten av den. Som jeg tidligere har påpekt.

Jo faktisk kunne du gjort det ved å ringe dyrlegen.Dere var klar over at det kunne være noe alvorligt,og da gjør man alt for å hjelpe dette stakkars dyret,på lik linje med om det var et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Katten min har blitt syk. Den er slapp, halter på den ene labben og nekter å spise. Den er normalt veldig glad i mat og veldig kosesyk, men nå la den seg under senga og spiser ingenting. Den kan ha blitt bitt av hoggorm, men jeg er så usikker. Har søkt litt på nett og enkelte steder står det at den klarer seg selv dersom den har blitt bitt, mens andre steder står det at man bør ringe til dyrlegen med en gang.

Vet dere noe om dette? Kan det være noe annet? Og hva bør jeg gjøre?

Stakkars pusen min :trist:

Hadde du sagt dette til dyrlegen,så ville han muligens tatt en tlf til dem som hadde katten hos seg.Katten har lidd mye,et brudd er utrolig vondt!Det er ikke for ingenting dyrene har lege og VERN også!

Hadde det vert snakk om en hest,ville hjelpen kommet raskere-men uansett må de varsles først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n
Jo faktisk kunne du gjort det ved å ringe dyrlegen.Dere var klar over at det kunne være noe alvorligt,og da gjør man alt for å hjelpe dette stakkars dyret,på lik linje med om det var et menneske.

Kan du forklare meg hvordan jeg ville fått den katten ned til dyrlegen ved hjelp av en telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo faktisk kunne du gjort det ved å ringe dyrlegen.Dere var klar over at det kunne være noe alvorligt,og da gjør man alt for å hjelpe dette stakkars dyret,på lik linje med om det var et menneske.

Et menneske hadde ikke dødd av å gå med en brukket fot et døgn heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kan du forklare meg hvordan jeg ville fått den katten ned til dyrlegen ved hjelp av en telefon?

Du kunne fortalt han akkurat det du skrev i innlegget ditt,forklart at du ikke er hos katten din,og at du er meget bekymret for katten,samt at foreldrene dine ikke ønsker å få den undersøkt.Deretter kunne du bedd dyrlegen ringt dem,slik at HAN forklarte nødvendigheten med at dyret trenger å bli undersøkt.

Det er faktisk slik at de som vet at et dyr lider unødig fordi noen hindrer at de får den hjelpen de trenger,kontaktes dyrevern.

Det hadde ikke vert så vanskelig som du tror å løse problemet.Du ble jo tidlig anbefalt å ringe dyrlege.

Da vet man det til en an gang,om det skulle skje noe liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Et menneske hadde ikke dødd av å gå med en brukket fot et døgn heller....

Da må du ikke glemme at det ligger masse blodårer i beinet ditt.

Slike uttalelser du kommer med kunne du latt være å komme med.Så lenge det er mulighet for rask hjelp,så lar man ikke noen hindre at den som lider får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sagt dette til dyrlegen,så ville han muligens tatt en tlf til dem som hadde katten hos seg.Katten har lidd mye,et brudd er utrolig vondt!Det er ikke for ingenting dyrene har lege og VERN også!

Hadde det vert snakk om en hest,ville hjelpen kommet raskere-men uansett må de varsles først.

Jeg vil tro at det ikke bare er å få en dyrlege til å ringe opp noen når det spesielt er etter stengetid. Jeg vil tro at dyrlegene er opptatt med timeavtaler, avtaler, behandling av dyr og andre ting. Greit, hvis man hadde vært påståelig så kanskje, men tror ikke det er noe normalt min dyrlege ville gjort iallefall. Ja, jeg skjønner at dyrlegene er opptatt av dyrs ve og vel, men å få dem til å aktivt ringe opp og oppsøke potensielt syke dyr???

Blir nesten som å skulle ringe dyrlegen fordi man er bekymret for en nabos katt og bedt dyrlegen ringe naboen fordi man tror noe er galt???

Eller ringe legen til onkelen din fordi du synes han har en føflekk som ser mistenkelig ut men som onkelen din ikke vil oppsøke lege for???

Jeg er også meget glad i dyr og har flere katter selv. De gir jeg det beste stellet, har forsikret de og de lider ingen nød. Men jeg har ingen problem med å skjønne TS fordi hun sitter i en annen del av landet enn der katten befinner seg. Selv om hun var uenig i sine foreldres håndtering, så måtte hun allikevel stole på at de vurderte situasjonen utfra hvordan de så det. Selv om man er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil tro at det ikke bare er å få en dyrlege til å ringe opp noen når det spesielt er etter stengetid. Jeg vil tro at dyrlegene er opptatt med timeavtaler, avtaler, behandling av dyr og andre ting. Greit, hvis man hadde vært påståelig så kanskje, men tror ikke det er noe normalt min dyrlege ville gjort iallefall. Ja, jeg skjønner at dyrlegene er opptatt av dyrs ve og vel, men å få dem til å aktivt ringe opp og oppsøke potensielt syke dyr???

Blir nesten som å skulle ringe dyrlegen fordi man er bekymret for en nabos katt og bedt dyrlegen ringe naboen fordi man tror noe er galt???

Eller ringe legen til onkelen din fordi du synes han har en føflekk som ser mistenkelig ut men som onkelen din ikke vil oppsøke lege for???

Jeg er også meget glad i dyr og har flere katter selv. De gir jeg det beste stellet, har forsikret de og de lider ingen nød. Men jeg har ingen problem med å skjønne TS fordi hun sitter i en annen del av landet enn der katten befinner seg. Selv om hun var uenig i sine foreldres håndtering, så måtte hun allikevel stole på at de vurderte situasjonen utfra hvordan de så det. Selv om man er uenig.

Kjære deg,nå tror jeg du har misforstått.

For det første gjalt dette etter hva jeg har skjønt ts sin katt.Nei,det er da ikke det jeg mener at det er bare å ringe dyrlegen og be han kontakte den som eier dyret om man har mistanke om at dyret lider,om dette skulle være nabo eller..

Hvis man setter seg i samme situasjon selv,den som passer dyret sitt mens man er borte nekter å la det bli undersøkt-hva gjør man da?

Situasjonen var jo ganske ille,redd pus ville dø av orm-bitt t.o.m.

Når noen hindrer på denne måten,kontakter man noen som er i nærheten-og kan hjelpe den skadde katten.Hvis ikke dyrlegen hadde kontaktet dem,var neste løsning å kontakte dyrevernet,slik at dem hadde hentet pus,og tett den til sjekk.Det er nødvendig at den som skaffer seg dyr,har evne til å kunne gjøre det beste for det-også i slike situasjoner.

Er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Joker'n
Kjære deg,nå tror jeg du har misforstått.

For det første gjalt dette etter hva jeg har skjønt ts sin katt.Nei,det er da ikke det jeg mener at det er bare å ringe dyrlegen og be han kontakte den som eier dyret om man har mistanke om at dyret lider,om dette skulle være nabo eller..

Hvis man setter seg i samme situasjon selv,den som passer dyret sitt mens man er borte nekter å la det bli undersøkt-hva gjør man da?

Situasjonen var jo ganske ille,redd pus ville dø av orm-bitt t.o.m.

Når noen hindrer på denne måten,kontakter man noen som er i nærheten-og kan hjelpe den skadde katten.Hvis ikke dyrlegen hadde kontaktet dem,var neste løsning å kontakte dyrevernet,slik at dem hadde hentet pus,og tett den til sjekk.Det er nødvendig at den som skaffer seg dyr,har evne til å kunne gjøre det beste for det-også i slike situasjoner.

Er ikke så vanskelig.

Men guri lann, jeg har da ikke dratt på ferie og latt katten være igjen alene! Jeg studerer i en annen by, kunne ikke ta med katten og lar den bo hos mine foreldre som, i likhet med deg, behandler den som sitt eget barn. Jeg er imponert over at du roper ulv i dette tilfellet, for jeg har tidligere påpekt at jeg ikke var enig i hvordan situasjonen ble taklet, men til syvende og sist dro de til dyrlegen. Og jeg er overbevist om at hvis de hadde sett at allmenntilstanden til pus ble enda verre ville de dratt til dyrlegen med en gang. Men han lå der i stedet med et noe hovent ben, uten at de fant bitemerker, og de fant derfor ut at de ville se an situasjonen. Jeg skulle gjerne sett at de dro til dyrlegen tidligere, men man skulle jo tro at du "som er så glad i dyr" også vil innse at det viktigste er at den har det bra nå og har fått hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men guri lann, jeg har da ikke dratt på ferie og latt katten være igjen alene! Jeg studerer i en annen by, kunne ikke ta med katten og lar den bo hos mine foreldre som, i likhet med deg, behandler den som sitt eget barn. Jeg er imponert over at du roper ulv i dette tilfellet, for jeg har tidligere påpekt at jeg ikke var enig i hvordan situasjonen ble taklet, men til syvende og sist dro de til dyrlegen. Og jeg er overbevist om at hvis de hadde sett at allmenntilstanden til pus ble enda verre ville de dratt til dyrlegen med en gang. Men han lå der i stedet med et noe hovent ben, uten at de fant bitemerker, og de fant derfor ut at de ville se an situasjonen. Jeg skulle gjerne sett at de dro til dyrlegen tidligere, men man skulle jo tro at du "som er så glad i dyr" også vil innse at det viktigste er at den har det bra nå og har fått hjelp.

Hva mener du med -du "som er glad i dyr"?

Roper ulv? Jeg har min fulle rett til å si hva jeg mener om denne situasjonen.Nemlig at den kunne vert løst på en bedre raskere måte for dyrets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det noe å ta sånn på vei for dette da?Gjest mener jo bare dyrets beste ved å påpeke at det er mulig å løse slike situasjoner på en bedre måte.

Synes det er fint at det kommer slike opplysninger som kan hjelpe andre som kanskje er/kommer i samme situasjon.

Bare et velment råd spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor ta sånn på vei om noen har andre synspungter..Behandler katten som sitt eget barn,lar man det ikke ta så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...