Gå til innhold

Katt som går inn til naboen


Gjest Gjest_stinemor_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stinemor_*

Jeg har en kastrert hunkatt som plager vettet av naboen, og siden det nå nærmer seg sommer (= åpne altandører og vinduer) er dette blitt et stort problem. Hun stikker inn til dem i et kjør og går inn i senga deres og sånn..

Huff og huff.

De har aldri matet henne, og kaster henne ut med en gang, men hun stikker bare inn dit med en gang hun får anledning allikevel.

Er det noen som har noen råd til hvordan vi kan få en slutt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun? Mine holdt på med det samme da de var kattunger, men etter den første sommeren ute har de sluttet med det. Her brydde ikke han ene naboen seg da, bare kastet henne ut når han skulle lukke dørene på kvelden og så vidt jeg vet matet han henne ikke. De andre har hund, så de sluttet ganske fort å gå inn der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en nabokatt som har lagt sin elsk på oss. Er glad i alle dyr, men nå får vi snart en valp og jeg er redd katta skal lange ut etter den. Så når katta kommer så prøver jeg å skremme den vekk med sjjjjchhh-lyder. Vil helst ikke kaste vann på den, men må si jeg er litt urolig for valpen som kommer.

Det er ikke lett å holde orden på katter, de går jo hvor et passer dem.

Du TS får bare håpe på at naboen ikke er slem mot katten din. Vet om folk som forgifter naboenes katter, og skyter etter dem med sprettert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om de har en sprute flaske, eller om de vil skaffe seg en. Også bare spruter de på katten når den kommer inn, etterhvert vil den nok forbinde huset med vann og de fleste katter slutter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha holdt katten inne ei ukes tid, for å få et avbrekk i vanen. Så hadde jeg utstyrt naboen med en spruteflaske og ei 17-mai blåse som de kunne brukt neste gang pus kom på besøk. Å be dem kjøpe sånt selv er i overkant frekt spør du meg.

Jeg har nettop fått greie på at katten vår går inn i fleree hus i gata, særlig nå etter at vi har fått en klengete valp hjemme. Men naboene her oppfordrer han jo til å komme tilbake ved å kose med han leeeenge når han kommer. De understreker alle sammen at de gjerne vil ha besøk. Hadde de ikke ønsket det måtte jeg ha foretatt meg noe. Tror fort han hadde lært å holde seg et hus der han blir møtt med ubehag. Men jeg passer på å holde han ren og velstelt så det skal bli trivelig å få besøk av han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Tror jeg ville ha holdt katten inne ei ukes tid, for å få et avbrekk i vanen. Så hadde jeg utstyrt naboen med en spruteflaske og ei 17-mai blåse som de kunne brukt neste gang pus kom på besøk. Å be dem kjøpe sånt selv er i overkant frekt spør du meg.

Jeg har nettop fått greie på at katten vår går inn i fleree hus i gata, særlig nå etter at vi har fått en klengete valp hjemme. Men naboene her oppfordrer han jo til å komme tilbake ved å kose med han leeeenge når han kommer. De understreker alle sammen at de gjerne vil ha besøk. Hadde de ikke ønsket det måtte jeg ha foretatt meg noe. Tror fort han hadde lært å holde seg et hus der han blir møtt med ubehag. Men jeg passer på å holde han ren og velstelt så det skal bli trivelig å få besøk av han :)

Hvordan gikk det å få valp i hus? Har katten prøvd å angripe den? Er så redd at nabokatta skal "ødelegge" nervene til valpen vi skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det å få valp i hus? Har katten prøvd å angripe den? Er så redd at nabokatta skal "ødelegge" nervene til valpen vi skal få.

Nabokatten vil vel ikke komme i nærkontakt med valpen deres særlig ofte? Ihvertfall ikke inne? Utendørs har de aller fleste valper et instink om å jage katter, uansett hvor de hører hjemme, så jeg tror ikke du skal bekymre deg. Katten stikker bare av den.

Hjemme hos oss er det ikke valpen vi må passe på, men pusen. Han er alt for snill. Makan til konfliktsky pus, skulle ønske det var mer tak i han. Men jeg antar det kommer av at han ser det er en valp (ikke en voksen hund), og at den hører til i familien. Han er like tolerant mot ungene våre. Bruker aldri klør eller tenner. Men andre katter og hunder utenfor familien er han ikke nådig mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stinemor_*

Hun er 4 år gammel. Fikk henne for 4 måneder siden. Trodde hun var "gatemix" men så viste det seg at hun er renraset norsk skogskatt med mange 1 premier i katteutstillinger. Hun har med andre ord ikke vært utekatt tidligere.

Heldigvis er naboene venner av meg, og glad i dyr, så jeg vet de ikke vil skade henne, men de begynner å bli rimelig lei. I går kom de bort og gav henne til meg og ba meg holde henne inne fordi de var lei. Det er jo litt kjedelig, for hun vil jo bare ut, og går her og mjauer som en gal og klorer på utgangsdøra. :sukk:

De andre naboene her har ikke sagt noe enda, men lurer faktisk på om hun går og maser på de også.

Skal be de prøve med spruteflaske. Noen har også sagt helle en skvett med klorin utenfor utgangsdøra, men vet ikke helt om det har noe for seg.

Hun er i det hele tatt utrolig krevende. Hun er en ordentlig brelejente og kjempegod, men jeg forstår ikke hva hun vil. Hun vekker meg midt på natta med mjauing og det ser ut som hun vil ut, men slipper jeg henne ut, går det bare 2-3 minutter før hun klorer på døren og vil inn igjen :sukk:

Og så går hun bare på do inne :fnise: Hvis hun er ute, klorer hun som en gal på døren og når jeg åpner piler hun ut i kassen sin. lol

Og jeg som håpte på å slippe den sandkassa inne i huset.

Har hatt blandings hankatter tidligere og aldri hatt do inne til de. Er det mulig å venne henne av med dette?

Ja, nå ble det en del på en gang her.. hehe...

Gratulerer med dagen alle sammen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...