Gå til innhold

Forkjølet katt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Katten min har blitt forkjølet, hun har nyst i ett i flere dager, og det høres ut som om hun er tett i nesen. Hun hoster iallefall ikke. Er det noe jeg kan gjøre for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tintin
Dra til dyrlegen. En eventuell katteinfluensa er ikke til å spøke med.

Det er bare å komme seg til dyrlegen. Hold katten din unna andre katter så best du kan, katteinfluensa er veldig smittsomt.

Jeg har to katter som begge fikk katteinfluensa og det har vært et slit å bli kvitt.

Når den ene var frisk, ble den smitta av den andre og slik holdt vi på i flere uker.

Nå først etter begge har fått 3 pencilinkurer er de tilbake til normalen.

Ikke for å skremme deg, men en institusjon med frivillig kattehjel a la dyrebeskyttelsen i Bergen måtte avlive nesten samtlige katter de hadde inne pga katteinfluensa for noen måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Kristine_*

Influensa og forkjølelse er jo langt fra det samme, både hos mennesker og dyr. Min katt fikk FORKJØLELSE - inne rasekatt, med lite pels som hadde blitt utsatt for litt trekk på sommeren, og ble forkjølet.

Vi fikk beskjed om om vi ikke hadde en kattesend/hule eller lignende mått evi lage en av papp, legge ordentlig varme tepper i av flis o.l stoffer, gjerne legge inn en varmeflaske så katten holder seg ekstra varm alt etter pelsmengde, plasser sengen/esken et sted i huset/leiligheten det er varmt og lunt og lite aktivitet, sånn at katten får mest mulig ro og fred, husk å holde den varm hele tiden! Da skal det gå bra utover, det gjorde det med oss, bare få dager etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...