Gå til innhold

Ikke råd til å dra i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må regne med de snakket om det utpå kammerset...

Jepp, regner med det. "Gud den søstera mi var så frekk at hun inviterte meg i bryllupet sitt på hjemplassen sin! Tenk det!"

:roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er 3 og 5...

Det blir ikke organisert barnevakt, for bruden tror det blir koselig med masse unger løpende rundt....

De har også lagt opp til at folk ordner overnatting selv, så ingen mulighet for privat inlosjering.

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

Vårt bryllup med 3-åringer og 5-åringer var superkos, så det kan hende bruden har rett. ;) men du vet jo best selv hva som passer deres barn. Vi inviterte familie med barn, så fikk det være 100% opp til foreldrene om de tok med barna eller ikke. 3-åringen sov på et rom i lokalet etter middagen, og femåringen danset og lekte med de eldre barna frem til midnatt. Så det kan gå helt fint for dere også, men som sagt, dere kjenner deres barn best.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, så ikke ta med ungene da! Blir nesten litt provosert over tafhattheten din og sutringen.

Du må jo kunne se løsninger, ta avgjørelser som kanskje ikke er så populære men gunstig for dere isteden for å bare svartmale alt.

Anonymous poster hash: 5816d...503

Noe sier meg at den tafattheten er et gjennomgående tema for disse to…

Anonymous poster hash: 1ea20...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mannen din nekter å overnatte billig, og dere selv ikke har lyst til at barna skal delta på middagen, er alt dette faktisk ting dere har valgt selv og ikke så dyrt det må være.

Dere kan leie en campinghytte, dere kan dra sammen barna og avslutte kvelden når de må legge seg (kan vel være seint oppe for en gangs skyld) osv.

Og hvorfor måtte barna hatt eget hotellrom? Vi har barn på 5 og 7 og de har hele tiden sovet på samme hotellrom som oss på ferie.

Anonymous poster hash: 1fb68...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp mange kommentarer her. Man kan sove på 1 hotellrom. Ungene kan løpe rundt i lokalet når brudeparet har lagt opp til det. Og sist jeg sjekket så dør ikke barn av en natt med lite søvn. Så om 3-åringen kan legges et sted i lokalet, så ser jeg ikke problemet med en lang kveld for en 5-åring som sikkert er i ekstase for å kunne være lenge oppe.. klart ungen kan bli overtrøtt og sutrete dagen etter, men det kan man vel overleve? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, regner med det. "Gud den søstera mi var så frekk at hun inviterte meg i bryllupet sitt på hjemplassen sin! Tenk det!"

:roll:

Har ingenting med at du var frekk, det handler om hva de fikk ut av dagen/oppholdet for å legge ut så mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingenting med at du var frekk, det handler om hva de fikk ut av dagen/oppholdet for å legge ut så mye penger.

Vi nordlendinger er dessverre vant til å betale for å reise til andre deler av landet, så vi har ikke det der sytebehovet som du kjenner på. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har bestemt at dere ikke kan dra. Så klart kan dere sove på camping, har dere ikke råd til hotell så ja... da har dere ikke råd til det og må velge noe billigere. 6 timer i bil er ikke mye, iallfall ikke til noe så viktig og stort som et bryllup! Synes ikke dere har noen gode grunner til å ikke dra.

Siden det er først i sommerferien kan dere jo begynne og spare?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes du får ufortjent mye tyn her inne. Skjønner godt at det er frustrerende å bli invitert i et bryllup hvor utgiftene blir store, og det er forventninger til at ungene skal være brudepiker.

Du er i en presset situasjon. Dere har "lovet" bort ungene som brudepiker (eller diskutert dette med paret før), og ønsker selvsagt ikke å trekke dette tilbake... Det er midt i fellesferien (og som noen andre her nevner skal feriepengene holde hele ferieperioden). Jeg skjønner godt at du er litt frustrert og søker litt råd og meninger her!

Dessuten vil jeg faktisk påstå at bryllup er en egoistisk handling og man kan ikke forvente at folk skal skrape sammen rubbel og bit for å delta. Og hvis det ikke er en egoistisk handling burde man være glad og fornøgd hvis en eller begge av dere dukker opp uten unger og hele pakka, da trenger dere ikke overnatte en eneste natt engang, dere kan kjøre tidlig om morgenen og forlate sent på kvelden/natta om dere vil.



Anonymous poster hash: 70f82...be0
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har bestemt at dere ikke kan dra. Så klart kan dere sove på camping, har dere ikke råd til hotell så ja... da har dere ikke råd til det og må velge noe billigere. 6 timer i bil er ikke mye, iallfall ikke til noe så viktig og stort som et bryllup! Synes ikke dere har noen gode grunner til å ikke dra.

Siden det er først i sommerferien kan dere jo begynne og spare?

Mener du seriøst at folk med familie og hjem skal begynne allerede nå å spare for å delta i et bryllup? Hvis noen i min familie eller nærmeste vennegjeng måtte spinke og spare for å komme i mitt bryllup hadde jeg skjemtes! Hadde i allefall lagt opp til at ingen måtte ut med så mye penger pga min egoistiske handling.

Anonymous poster hash: 70f82...be0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at folk med familie og hjem skal begynne allerede nå å spare for å delta i et bryllup? Hvis noen i min familie eller nærmeste vennegjeng måtte spinke og spare for å komme i mitt bryllup hadde jeg skjemtes! Hadde i allefall lagt opp til at ingen måtte ut med så mye penger pga min egoistiske handling.

Anonymous poster hash: 70f82...be0

Jeg mener det, jeg har brukt en del penger på bryllup og ingenting på andre. Det har vært gode grunner til pengebruken i alle tilfeller og ingen har vært fordi brudeparet er griske. Feirer man der man kommer fra og det finnes et hotell har man lagt opp nok etter min mening. Bryllup er en urgift, og har man flere søsken er det noe man må fine seg i.

Anonymous poster hash: 85eac...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nordlendinger er dessverre vant til å betale for å reise til andre deler av landet, så vi har ikke det der sytebehovet som du kjenner på. ;)

Jeg er også fra nordland og har reist til Brasil for å feire bryllup til familiemedlem (25-30 000 ++ for meg og samboer), i tillegg har vi reist til Oslo og Trøndelag i andres bryllup. Vi kunne gjøre dette fordi vi ikke hadde unger og fordi vi hadde veldig god råd begge to. Det betyr ikke at jeg ikke kan sette meg inn i andres situasjon, og skjønner godt at TS synes 10 000 er for mye for et bryllup!

TR har vel aldri klaget på at de fikk invitasjon i bryllupet, hun er jo selvsagt glad for det. TS føler vel at det blir for mye mtp deres situasjon akkurat nå!

Anonymous poster hash: 70f82...be0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det rett i at brudeparet bor i samme by som dere TS, men har valgt ett sted 6timer unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også fra nordland og har reist til Brasil for å feire bryllup til familiemedlem (25-30 000 ++ for meg og samboer), i tillegg har vi reist til Oslo og Trøndelag i andres bryllup. Vi kunne gjøre dette fordi vi ikke hadde unger og fordi vi hadde veldig god råd begge to. Det betyr ikke at jeg ikke kan sette meg inn i andres situasjon, og skjønner godt at TS synes 10 000 er for mye for et bryllup!

TR har vel aldri klaget på at de fikk invitasjon i bryllupet, hun er jo selvsagt glad for det. TS føler vel at det blir for mye mtp deres situasjon akkurat nå!

Anonymous poster hash: 70f82...be0

Men de kan nesten garantert få til å reise for under 10 000, blant annet ved å bo på camping, bo alle på ett rom, eller droppe ungene. De skal jo ikke ta fly en gang, så hvor de får

10 000 fra kan ikke jeg forstå.

I verste fall får mannen reise alene. Man stiller opp for familie og prøver i det minste å være løsningsorientert, i stedetfor å problematisere alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at folk med familie og hjem skal begynne allerede nå å spare for å delta i et bryllup? Hvis noen i min familie eller nærmeste vennegjeng måtte spinke og spare for å komme i mitt bryllup hadde jeg skjemtes! Hadde i allefall lagt opp til at ingen måtte ut med så mye penger pga min egoistiske handling.

Anonymous poster hash: 70f82...be0

Selvsagt - hvis de absolutt ikke kan bo på en campingplass, men må velge den dyre løsningen og bo på hotell så må man spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi nordlendinger er dessverre vant til å betale for å reise til andre deler av landet, så vi har ikke det der sytebehovet som du kjenner på. ;)

Vel, der lyver du, det kan du se bak i tråden at dere/du kjenner på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan nesten garantert få til å reise for under 10 000, blant annet ved å bo på camping, bo alle på ett rom, eller droppe ungene. De skal jo ikke ta fly en gang, så hvor de får

10 000 fra kan ikke jeg forstå.

I verste fall får mannen reise alene. Man stiller opp for familie og prøver i det minste å være løsningsorientert, i stedetfor å problematisere alt.

Hva hvis hele familien må ha nye klær til bryllupet? Gave til brudeparet, siden det er bror som gifter seg koster nok gaven mer enn 500 kr. Overnatting hele helgen. Mat og drikke (både til og fra TS hjemsted, og ellers den helgen. Er ikke sikkert brudeparet skal betale for alle måltider + hva om det er betalbar)

Utgifter til bil, drivstoff og bom bl.a.

Betaling for barnepass?

Men ja, jeg ser den, det er tross alt bror og svigerinne som gifter seg.

Anonymous poster hash: 9af05...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et forslag jeg Ts! Hva om du snakker med noen andre foreldre som også er innvitert -kanskje noen av de eldre barna har lyst til å være barnevakt under siste del av middagen? Kanskje det finnes en tenåring (som ikke er nærmeste slekt) eller to som ikke har kjempelyst til å sitte stille hele tiden heller?

Finne på leker (skattejakt?) som funker for alle og spørre bruden om det er greit at barna spiser desset for seg selv som en del av leken?

Lek i et annet rom forstyrrer ikke så mye, du kan gå å sjekke på dem når du vil.

En morsom kveld for barna og et hyggelig, mer avslappet bryllup for dere voksne?

(Og dette med at de rundt deg takker nei til campinghytte er jo helt tullete -hvorfor skal dere bruke mer enn nødvendig når dere allrede har dålig råd? Og hytter er jo egentlig perfekt for bryllup, der kan gå hver for dere, men fortsatt ha plass til å sitte sammen på kvelden. Ungene har en mye større og morsom lekeplass rett utenfor døra, og det er større plass inne for dere alle til omskift før og etter osv. Tror dere slapper av mye mer på en hytte enn et hotellrom! Og hva er egentlig viktigst? Å se på veggene i et flott rom i noen timer eller å ha råd til å gjennomføre bryllupet med god samvittighet for økonomien?)

Endret av Colargol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes du får ufortjent mye tyn her inne. Skjønner godt at det er frustrerende å bli invitert i et bryllup hvor utgiftene blir store, og det er forventninger til at ungene skal være brudepiker.

Du er i en presset situasjon. Dere har "lovet" bort ungene som brudepiker (eller diskutert dette med paret før), og ønsker selvsagt ikke å trekke dette tilbake... Det er midt i fellesferien (og som noen andre her nevner skal feriepengene holde hele ferieperioden). Jeg skjønner godt at du er litt frustrert og søker litt råd og meninger her!

Dessuten vil jeg faktisk påstå at bryllup er en egoistisk handling og man kan ikke forvente at folk skal skrape sammen rubbel og bit for å delta. Og hvis det ikke er en egoistisk handling burde man være glad og fornøgd hvis en eller begge av dere dukker opp uten unger og hele pakka, da trenger dere ikke overnatte en eneste natt engang, dere kan kjøre tidlig om morgenen og forlate sent på kvelden/natta om dere vil.

Anonymous poster hash: 70f82...be0

Tusen takk, dette trengte jeg å lese:)

Desverre har ingen av oss lappen, så det blir umulig å dra opp og ned samme dag.

Jeg har nå forsøkt å finne passende hytter, men finner ingen som passer til 6 personer og har eget bad. uten det, får jeg ikke med mine foreldre!!

Jeg er jo ikke sikker på de faktiske kostnadene, men med 6 personer, 2 overnattinger, nye klær, gave, drivstoff, bompenger og mat utenom selve bryllupet vil jeg anta det kommer opp i denne summen.

Det stemmer at brudeparet bor i samme by som oss, og det gjør alle gjestene også....

Når det gjelder soving, kommer 5 åringen å trygler om å få legge seg i 20 tiden, hvis vi er borte å hun får være lenge oppe. MInste jenta på 3 blir uendelig grinete når hun er trøtt, så det vil bare ende med at jeg jeg må sitte ute med en grinene unge. Har prøvd før nemlig! Og ikke sovner hun hvis det skjer noe rundt henne heller. (har f. eks. aldri sovnet i vogn)

Kan også legge til at mannen min nyrlig har mistet jobben, så det er ikke stort å spare for tiden...

Det er liksom så mange ting, som gjør dette vannskelig, samtidlig som vi begge to virkelig ønsker å delta i bryllupet

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...