Gå til innhold

Bryllup. Svigers kommer ikke overens :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her.

Kan komme med en liten oppdatering. Vi samlet både mine og hans foreldre, og la frem saken fra vårt ståsted. Sa at dette var i ferd med å ødelegge en av våre mest betydningsfulle dager. Skulle trodd at dette hjalp, men hans foreldre kommenterte at "vi andre" (som ikke er etter deres standard) ikke er noe de kommer til å føye seg etter. Mine foreldre reagerte deretter med sinne og frustrasjon, og klarte å komme med brøleren om hvorfor hans foreldre er invitert..

Herreguuuud. Kjenner jeg blir gal. Dette er verre enn barn i trassalderen.

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Huff!

At voksne folk kan oppføre seg sånn!

Hva med et romatisk bryllup i Italia? Med forlovere? Og eventuelt venner som har lyst til å komme?

Innse at foreldregenerasjonen deres er helt umulig! Og ikke gjør flere forsøk på å samle dem.

Grunnen til at jeg foreslo at han skulle snakke med sine og du med dine var forøvrig for å unngå en åpen konfrontasjon, da man ofte kan snakke mer direkte med egne foreldre.

Men her er det nok best å bare ha bryllupet uten dem.

Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff!

At voksne folk kan oppføre seg sånn!

Hva med et romatisk bryllup i Italia? Med forlovere? Og eventuelt venner som har lyst til å komme?

Innse at foreldregenerasjonen deres er helt umulig! Og ikke gjør flere forsøk på å samle dem.

Grunnen til at jeg foreslo at han skulle snakke med sine og du med dine var forøvrig for å unngå en åpen konfrontasjon, da man ofte kan snakke mer direkte med egne foreldre.

Men her er det nok best å bare ha bryllupet uten dem.

Dessverre.

Ja, vi vurderer sterkt Italia sammen med søsken og venner! Samtidig tenker vi at de skal få litt tid til å tenke gjennom sin egen oppførsel ,og så krysser vi fingrene for best mulig utfall!

Tusen takk for flotte tips :)

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vurderer sterkt Italia sammen med søsken og venner! Samtidig tenker vi at de skal få litt tid til å tenke gjennom sin egen oppførsel ,og så krysser vi fingrene for best mulig utfall! Tusen takk for flotte tips :)Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

En løsning?: middag med alkohol til. Resten av kvelden uten alkohol. Begge foreldre får noe av sitt syn på den måten.

Ellers ville jeg også reist bort hvis dette fortsetter i samme spor.. Du risikerer at de ødelegger alt for dere, bare nervøsiteten før dagen om det vil gå skeis med dem ,vil jo ødelegge alt for dere.

Anonymous poster hash: f00f3...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning?: middag med alkohol til. Resten av kvelden uten alkohol. Begge foreldre får noe av sitt syn på den måten.

Ellers ville jeg også reist bort hvis dette fortsetter i samme spor.. Du risikerer at de ødelegger alt for dere, bare nervøsiteten før dagen om det vil gå skeis med dem ,vil jo ødelegge alt for dere.

Anonymous poster hash: f00f3...cbb

Ja, i en normal verden kunne vi hatt det slik, men det er som om de ser Satan komme opp fra dvalen gjennom alkoholen... slik ser de ut. Så jeg vet ikke om jeg en gang orker å begynne på en ny diskusjon. Det burde ikke være nødvendig for et voksent menneske å oppføre seg som en drittunge.

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dra til Italia, men forklar gjerne foreldrene deres at det er deres egoisme og manglende vilje til å sette seg selv til side en dag som gjør at det ikke blir bryllupsfest i Norge og at de verken er invitert eller ønsket med sin oppførsel.

Det må gå an for voksne folk å respektere at man har forskjellig syn - hvis ikke går det faktisk ikke an å omgås dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Hva med å ha vielsen sammen med kun de nærmeste, og så gå ut og spise en rolig alkoholfri middag. Dagen etter (eller senere) tar dere akkurat den festen dere har lyst på, men da uten de som er i mot alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha vielsen sammen med kun de nærmeste, og så gå ut og spise en rolig alkoholfri middag. Dagen etter (eller senere) tar dere akkurat den festen dere har lyst på, men da uten de som er i mot alkohol.

Mens de nærmeste står der og lar beskyldningene hagle over hverandre?

De kan jo knapt være i samme rom uten at det blir bråk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens de nærmeste står der og lar beskyldningene hagle over hverandre?

De kan jo knapt være i samme rom uten at det blir bråk!

Nettopp!

Synes de er unormalt egoistiske. Synes også det er trist at vi ikke skal kunne ta et glass vin på VÅR dag uten at helvette braker løst.. nå er det mye annet enn alkoholen også (som at mine foreldre aldri har giftet seg, men vært samboere)...

Flotte svigerforeldre jeg har fått servert :laugh::bond:

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Synes de er unormalt egoistiske. Synes også det er trist at vi ikke skal kunne ta et glass vin på VÅR dag uten at helvette braker løst.. nå er det mye annet enn alkoholen også (som at mine foreldre aldri har giftet seg, men vært samboere)...

Flotte svigerforeldre jeg har fått servert :laugh::bond:

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Missunner deg ikke!

Missunner vel ikke mannen din hans svigerforeldre heller ;)

Tror dere må bli enige om hva som er best for dere, og la være å ta hensyn til foreldrene!

De har jo omtrent søkt om ekskludering i tre eksemplarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vurderer sterkt Italia sammen med søsken og venner! Samtidig tenker vi at de skal få litt tid til å tenke gjennom sin egen oppførsel ,og så krysser vi fingrene for best mulig utfall!

Tusen takk for flotte tips :)

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Ikke noe å vurdere. Reis bort til varmere strøk og kos dere. Alkohofri kirkebryllup hjemme ser ut til å bli en kollisjon i 100.000 klassen.

Kan jo hende at svigers kommer krypende til korset (jada) når de ser resultatet av egen oppførsel. Dvs de kommer sikkert til å klandre de andre svigers :fnise:

Har inntrykk av at bryllup utaskjærs er mer normalen nå. Hva med sjømannskirka i New York? Limmo og restaurant på 5th avenue. Får flydd over mye folk for prisen av et tradisjonelt norsk velhus/ samfunnshusbryllup med catering fra kroa.

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder alle forslag åpne, selv om kanskje Italia/varme frister litt mer. New York hadde også vært stilig! Ser for meg en kanskje mer trendy restaurant da, foran noe klassisk?

Tusen takk for at dere er så støttende!!



Anonymous poster hash: 8d4a1...39b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Italia, men forklar gjerne foreldrene deres at det er deres egoisme og manglende vilje til å sette seg selv til side en dag som gjør at det ikke blir bryllupsfest i Norge og at de verken er invitert eller ønsket med sin oppførsel.

Dette. Hundre ganger dette

Reis vekk. Ta med en håndfull venner som dere kan ha det gøy med og senke skuldrene sammen med. Ha noen superkoselige dager og nyt å være uten folk som stresser dere både på selve ferien og i planleggingstiden. Og send et postkort til foreldrene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også vurdert å kansellere det tradisjonelle bryllupet, og reise bort et sted, men da får vi reaksjoner som at vi er egoistiske..

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Om dere vil reise bort så syntes jeg det høres ut som en god idé, om dere får beskjed om at dere er egoistiske så kan dere si at dette klarte dem å legge opp til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste bort alene, og det var veldig romantisk faktisk :) Ingen kranglende foreldre her, men vi hadde lyst å ha dagen for oss selv uten stress og føle oss forpliktet til å underholde andre.

I deres tilfelle ville jeg dratt bort alene(det er veldig dyrt for gjester å reise til utlandet i bryllup) - og hatt en kjempefin vennefest(ingen foreldre/besteforeldre etc), hvor søsken er invitert.

Om foreldrene ønsker familiemiddag etc kan dere si at de gjerne må invitere dere, men det blir med hver familie alene grunnet situasjonen.

Gjør det - det vil virkelig sette ting i perspektiv for dem. Og gjør det ikke det blir jo bryllupet deres ødelagt om dere tar det tradisjonelt.

Å reise bort er kjempefint, og som sagt langt mer romantisk enn å ha en stressende tradisjonell full dag med masse folk og organisering.



Anonymous poster hash: 56428...381
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vil jeg gjerne legge til at selv om jeg tror dere får det helt topp i utlandet uten foreldre - så ville jeg nok brukt anledningen i etterkant til å gi dem dårlig samvittighet. Si rett ut at dere egentlig ønsket det annerledes, og de ødela den muligheten.

Et annet tips er faktisk at dere ikke sier noe til dem før dere har reist bort og faktisk giftet dere ;)

Vi gjorde det(som sagt ikke av negative årsaker) - og da slapp vi utrolig mye meninger og mas. Det var helt topp :)

Vennefesten trenger jo ikke skjeumiddelbart etter hjemkomst, mange inviterer endel måneder etterpå.



Anonymous poster hash: 56428...381
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi giftet oss alene i utlandet, og hadde en vennefest (skikkelig fest) og en familiesammenkomst da vi kom hjem. Dere kan jo droppe familiefesten.

Vi var veldig godt fornøyd med å ha vielsen privat og personlig.

Anonymous poster hash: bf524...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så slitsomt! Trist at de ikke kan oppføre seg. Jeg hadde invitert til bryllup og forklart at det ble på deres (brudeparets, det er tross alt dere som skal gifte dere) premisser, hvis ikke de kan føye seg til det så velger dere å reise bort å gifte dere.. Håper det ordner seg for dere:)

Og når dere evt. Legger det frem så legg vekt på at begge sider er like ille. Mest sansynlig så tror begge par at det er de andre som egentlig er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi har nå fortalt våre foreldre, venner og resten av familien at det ikke blir noe tradisjonelt bryllup her hjemme, og at vi i utgangspunktet ønsker dagen for oss selv.

Noe surmuling ble det, men nå vet vi at vi i alle fall slipper frekke kommentarer osv i bryllupet!

Det er godt å vite at vi ikke er alene om å ha uforenlige svigerforeldre :)

Nå gleder vi oss til bröllopet VÅRT :)



Anonymous poster hash: 8d4a1...39b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi har nå fortalt våre foreldre, venner og resten av familien at det ikke blir noe tradisjonelt bryllup her hjemme, og at vi i utgangspunktet ønsker dagen for oss selv.

Noe surmuling ble det, men nå vet vi at vi i alle fall slipper frekke kommentarer osv i bryllupet!

Det er godt å vite at vi ikke er alene om å ha uforenlige svigerforeldre :)

Nå gleder vi oss til bröllopet VÅRT :)

Anonymous poster hash: 8d4a1...39b

Det er bra, det er bare å være veldig hard når det gjelder å oppføre seg som folk. Og hvis de begynner å surmule om det så sier dere rett og sett at det ikke var aktuelt å ha bryllup når de oppfører seg som drittunger i barnehagen. Noen folk må bare ha det rett ut uten å legge noe i mellom for å forstå.

Anonymous poster hash: f67d2...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...