Gå til innhold

Jeg fikk en slags løftering i går... Forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville sett på den som en hvilken som helst litt dårlig gjennomtenkt gave.

Men når dwt gjelder dette med ditt ønske om at dere gifter dere snart, så ville jeg tatt det opp skikkelig. Du skal ikke trenge å gå å vente i uvisshet. Skal dere bygge et liv sammen, må dere klare å snakke om slike ting.

Anonymous poster hash: 72f12...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på den som en hvilken som helst litt dårlig gjennomtenkt gave.

Men når dwt gjelder dette med ditt ønske om at dere gifter dere snart, så ville jeg tatt det opp skikkelig. Du skal ikke trenge å gå å vente i uvisshet. Skal dere bygge et liv sammen, må dere klare å snakke om slike ting.

Anonymous poster hash: 72f12...c27

Vi har tatt det opp og vi er begge innstilte på å gifte oss om ikke så lang tid. Derfor litt forvirret over en løftering og ikke en forlovelsesring...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løftering= pre-egagment ring. blir brukt i usa. google promise ring.



Anonymous poster hash: 4c523...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun kvinner som klarer å dra dette fra noe som egentlig er ment som en fin ting, til å handle om det totalt motsatte.

Hvor mange løfter om forskjellige ting skal man ha før man kommer til forlovelsesringen? Altså jeg trodde dere menn ikke likte å gå rundt grøten i evigheter jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Difference between a Promise ring and an Engagement Ring

If a promise ring is given with the understanding that it will be replaced in the future by an engagement ring, it is usually, although not always, somewhat more modest in design and price. Often, couples who know they will eventually marry begin by exchanging promise rings, move on to an engagement ring and finally purchase the wedding bands.

The center stone in a promise ring will often be smaller than that of an engagement ring, and many promise rings have no center stone at all, being designed with a variety of stones stylishly designed.

http://www.israel-diamonds.com/Education/Jewelry/PromiseRings/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om folk spør kan du jo bare si at det er løfte om at forlovelsen kommer snart :) han vil vel at du skal ha en ring så alle ser at du er hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg høres ut som en slags tullering. Litt barnslig egentlig. Dette er en tradisjon fra USA vi virkelig ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt det opp og vi er begge innstilte på å gifte oss om ikke så lang tid. Derfor litt forvirret over en løftering og ikke en forlovelsesring...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Ta det opp igjen, for dere har åpenbart ulike ideer om hva "ikke så lang tid" er. Spør rett ut om når han synes det skal skje. Foreslå nå til sommeren, f.eks, så kan dere ta det fra der..

Anonymous poster hash: 72f12...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange løfter om forskjellige ting skal man ha før man kommer til forlovelsesringen? Altså jeg trodde dere menn ikke likte å gå rundt grøten i evigheter jeg :fnise:

Det å forlove seg, altså det å fri pleier å være en ganske betydelig tradisjon som helst skal planlegges. Om han ikke hadde penger nok til å gjøre det han egentlig har lyst til, planlegge et godt frieri som kan huskes så er da en slik ring ok. Men siden dere skal tolke dette til det uendelige så blir jo selvfølgelig dette negativt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å gi en sånn ring når man er eldre enn ungdomsskolen..

Jeg hadde seriøst blitt skuffet om jeg fikk en løftering, istedet for forlovelsesring. Spesielt når dere har snakket om at dere snart vil gifte dere. Ville tolket det som at han ikke vil fri med det første, og kjøper seg tid.

Men vi skal ikke overanalysere helt heller. Kanskje er tanken hans noe helt annet. Ts må nesten ta en prat med han, så får hun nok svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et løfte om at dere snart skal love å gifte dere? :) Alskens man finner på :)

Regner med at han da har lyst til å fri, men at dette er noe midlertidig til han får råd til en skikkelig ring og planlagt et fint frieri, og at du ikke skal gi opp håpet og gå lei av å vente på et frieri i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvertfall ikke sagt det var en løftering. Da hadde jeg heller sagt at det var en ring jeg fikk av kjæresten. Er du redd folk skal begynne å spørre pga du venter på frieri så kan du ta den i et smykkekjede rundt halsen.



Anonymous poster hash: 7dbf2...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ment godt. Kanskje han sparer til en finere forlovelsesring, men vet det kommer til å ta litt tid, og derfor ønsker å gi deg en løftering i mellomtiden.

edit: tror faktisk ikke jeg ville sagt noe til venner med mindre de hadde spurt. Hvertfall om du ikke er 100% sikker med hva han mener. Holder vel å si at du fikk den av kjæresten, men at dere enda ikke er forlovet. For det er jo det som er sannheten.

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ment godt. Kanskje han sparer til en finere forlovelsesring, men vet det kommer til å ta litt tid, og derfor ønsker å gi deg en løftering i mellomtiden.

Vi har tatt det opp og vi er begge innstilte på å gifte oss om ikke så lang tid. Derfor litt forvirret over en løftering og ikke en forlovelsesring...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Kanskje han tenker det holder med giftering? Og ikke forlovelses+giftering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt det opp og vi er begge innstilte på å gifte oss om ikke så lang tid. Derfor litt forvirret over en løftering og ikke en forlovelsesring...

Ts

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Så fri selv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fri selv da

Hehe, aldri! Ett sted får grensen gå.

Jeg vil jo uansett at han skal gjøre det selv, spesielt etter denne tulleringen...

TS

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en løftering. Synes det er utrolig søtt og mange tror jo det er en forlovelsesring, men forlovelse er det nok noen år til. Veldig fornøyd med den jeg har da, er en fin tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...